wanneer naar 3 flessen ?

Discussie in 'Voeding' gestart door linda84, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn knulletje is niet zo`n goede drinker. Nu heeft we gestart met bijvoeding. Vandaag heeft ie een half portje 4+ fruit op en in de middag een paar theelepeltjes groente. Hij krijgt nu 4 keer 200 cc aangeboden maar hij heeft vandaag 260 cc gerest. Nu vroeg ik me af wanneer jullie naar de 3 flessen gingen. Doe je dat pas als ze een boterham krijgen of al eerder ?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje ging vroeg naar 3 flessen (2x 180 en 1 x 150) en dat was met 7 maanden. Hij at toen 3 volwaarde maaltijden (ontbijt, lunch en avondeten)

ontbijt: pap 180ml/6
    lunch: boterhammen
    tussendoor: 150ml (werd steeds minder)
    avondeten: 200 gram warme maaltijd
    voor het slapen: 180ml/6

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Volgens ons CB kun je rond 8 maanden overstappen op drie flessen. Eentje 's ochtends, eentje 's avonds en 's middags één. Je kunt pas een fles laten vallen als dat een volledige maaltijd vervangt.

Jouw kindje is nog maar 5 maanden en eet alleen een half potje fruit en een paar lepeltjes groente. Dat kun je niet als een volledige maaltijd rekenen, dus de voeding is nog wel nodig. Anders het wat meer spreiden of het schema omgooien, zodat 'ie meer drinkt?

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Bedankt meiden.

Jippie kijk aan dat schema heb ik wat. Mijn zoontje heeft altijd slecht zijn flessen leeg gedronken. En Drinkt meestal maar 600 cc op een dag. Soms wat meer maar hij is geen hongerwolf en heel vaak ziek. Hij is nu bijna 6 maanden en daarom gaan we krijgt ie bijvoeding.

5. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Bij ons met 6,5 maand, toen hij goed begon te eten.
    Ik merkte dat hij er soms door heen sliep en er zelf ook niet om 'riep'. Hij krijgt dan meestal wel een flesje sap met soms een koekje.
    Nu met 7,5 maand, gaat de middag fles langzaam naar beneden 220>200>180.

6. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ons manneke krijgt sinds de 6e mnd alleen nog smiddags een klein flesje bij zijn brood en dan svonds voor het slapen nog.
    en dan smorgens een bordje pap.

nu heeft hi jal 3 wk geen melk gehad omdat ie het gewoon weg weigerde omdat ie een beste longinfectie had en dus een zere keel met vastzittend slijm hij had het denk i kzelf door dat dat niet goed was samen. en nu heeft ie abkuur dus nog gen melk. heb gevraagdo f het kwaad kon maar met 8 mnd hoft het dus echt niet meer. persee is dus geen must meer als ie al veel andere dinge eet. al is het natuurlijk normaal wel belangrijk dat ze zuivel krijgen dus ga i ker volgende wk weer mee beginnen.

Deel Deze Pagina