Steeds verstopping... Tips? Andere voeding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HippieMamma, 25 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HippieMamma

    HippieMamma Nieuw lid

    25 okt 2022
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ons zoontje is nu ruim zes maanden. Al sinds wij op twee maanden (deels) begonnen met flesvoeding heeft hij bijna constant last van verstopping. Dat varieert van om de paar dagen tot eens per week een poepluier, vaak stevige tot keiharde ontlasting en altijd veel huilen wanneer het niet lukt. En dat met al tijden dagelijks lactulose in de voeding (initieel op advies van huisarts, maar het duurt nu wel erg lang).
    Ook nu hij steeds meer andere hapjes eet, verandert er nog niet echt wat. Ik had gehoopt dat vezels is de pap, fruit (vaak pruim) en groenten en peulvruchten zouden helpen, maar helaas...

    Nou las ik onlangs dat een koemelkallergie zich ook kan uiten in verstopping. Omdat mijn man en ik allebei aanleg hebben voor eczeem en allergieën, zou dat niet een heel gekke verklaring zijn. De kleine heeft ook regelmatig gekke stipjes op zijn gezicht en nog steeds wat last van krampjes en spugen.

    Wij denken er nu over om andere voeding te proberen, maar willen niet zomaar van de ene naar de andere voeding springen. Hij krijgt nu de biologisch opvolgmelk van de AH (sinds een paar weken zonder borstvoedingen ernaast). Ik zag bijvoorbeeld Hero Nutrasense Comfort +, die claimt ook tegen moeizame ontlasting te helpen, of de Bio Combiotik van Hipp.

    Hebben jullie ervaringen met een dergelijke situatie, of met de die soorten melk? Alvast bedankt!
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Lactulose is rotspul. Ik zou om macrogol vragen. Dat geeft geen krampen en mag langdurig gebruikt worden. Wij gebruiken geen forlax junior (voor de ukkies dus), dat lustte hij niet. Hij krijgt de smaakloze macrogol variant. Is écht fijn spul. Hij krijgt t nu al bijna 2 jaar.
     
  3. Wabisabi

    Wabisabi Actief lid

    6 feb 2022
    131
    189
    43
    Vrouw
    Hier ook een groot fan van de smaakloze macrogol! Bij een kind dat geen moeite heeft met eten/nieuwe smaken zou je wel gewoon macrogol junior kunnen proberen.

    Het zou best goed kunnen dat er een allergie speelt. Bij koemelkallergie heb je niks aan de kunstvoedingen die je zelf noemt, de eerste stap zou dan zijn om aan de Pepti te gaan. Aangezien je kleine geen last leek te hebben van borstvoeding (en daar, als je zelf wel melkproducten tot je neemt, een vergelijkbare hoeveelheid verknipte melkeiwitten in zit) is mijn verwachting dat dit verschil zou moeten maken als er idd sprake is van een kma. Als je meer tips en adviezen zoekt op allergie gebied kan ik je de kma facebookgroep aanbevelen, meer dan genoeg ervaringsdeskundigen daar die je goed kunnen verder helpen!
     
  4. Wabisabi

    Wabisabi Actief lid

    6 feb 2022
    131
    189
    43
    Vrouw
    Oh en als Pepti verschil maakt, regel dan een verwijzing naar de kinderarts zodat het onderzocht wordt en je in aanmerking komt voor vergoeding van de dure potten melk!
     

Deel Deze Pagina