Ontstoken oogjes

Discussie in 'Verzorging' gestart door LW85, 2 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Sinds zaterdag heeft zoon (9 maanden oud) wat rozige oogjes, met veel slaapkoekjes/snotjes. Omdat op het kdv al een tijdje oogontsteking heerst zijn we gelijk gestart met veel handen wassen, oogjes schoonmaken met gekookt water en neusdruppels (hij is ook verkouden).

Zondag was het erger, ogen zitten dichtgeplakt na slaapje. Gelige snotjes in de ogen, na schoonmaken binnen 5 minuten weer vol. En 1 oogje werd roder.

Vandaag weggebracht naar de opvang, op de brief daar stond je hoeft je kind niet thuis te houden en met schoonhouden gaat het vanzelf over.

Vandaag zoon opgehaald, mededeling opvang, we hebben het schoongemaakt maar we zijn wel geschrokken van zijn oogjes hoor. Zijn oogwit is namelijk ook knalrood bij een oog en dat is bij de andere kindjes niet.

Zoon heeft er verder geen last van (lijkt het).
    Zouden jullie naar de huisarts gaan? Wil niet voor niks gaan, hij is ook verkouden en daar kan het bij horen. Maar ik vond het ook wel snel veel erger worden ipv beter en op de opvang vonden ze het ook niet zoals bij de andere kindjes.

Hebben jullie nog tips? Las al druppeltjes borstvoeding maar dat geef ik al maanden niet meer en heb ik ook niet meer :p

2. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Gewoon de huisarts bellen. De assistente aan de telefoon geeft dan wel aan of de huisarts hem wel of niet wil zien. Zou iig wel even bellen, op oogjes moet je zuinig zijn...

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Arts laten kijken en in elk geval goed schoonmaken met afgekookt water. Graag ook in het oogje druppelen.

Deel Deze Pagina