Mijn dochter had zware reflux, maar sliep 's nachts goed. Ze was gewoon uitgeput van de zware dagen, en dus viel ze als een blok in slaap.
Je kunt iig het bedje bij het hoofdeinde wat hoger zetten en hem goed laten boeren en langer rechtop houden na een voeding. Hopelijk valt het mee
Hier hetzelfde. Heb gisteravond zitten googelen en kwam ook uit op verborgen reflux. Ik geef nu niet meer op elke kik de borst, maar laat er minimaal 3 a 4 uur tussen. Hij dronk namelijk de pijn weg, maar dat verergert de boel alleen maar, zijn slokdarm moet ook tot rust kunnen komen. Ik heb het bedje wat schuin gezet en hou hem nu na elke voeding een tijdje rechtop. En... het lijkt wel alsof ik een ander kind heb! Hij slaapt al praktisch de hele dag! Als ie een uurtje na de voeding huilend wakker wordt dan troost ik hem even op de arm en leg ik hem na 10 minuutjes terug, dan slaapt hij gewoon verder. Hoop dat je wat aan deze tips hebt. Sterkte!
Wauw haha! Ja ik weet niet of ie t heeft hoor, viel me slechts op die symptomen..! Maar kan het ook proberen ja! T wachten met voeden vind ik lastig want ik denk dan soms: voor hetzelfde geld heeft ie niet genoeg gedronken en heeft ie gewoon echt honger! En kan m dan ook moeilijk troosten ondat ie dan heel erg gaat zoeken en beetje bozig wordt. Hoe schuin zetten jullie t bedje? Boeken onder de wielen van de kinderwagen? Als ik m er al in leg wordt ie vaak al onrustig en houdt ie niet op met bewegen..
Meestal al bij het in de wagen leggen wordt ie druk en gaat ie sputteren dus ben benieuwd of t iets zal werken
Ik heb een dik boek onder de pootjes en een handdoek onder het matras. Maar heb het idee dat rechtop houden na het voeden en minder vaak voeden nog het beste werkt. Het sussen zonder borst te geven doe ik door hem rechtop te houden en heen en weer te wandelen door de kamer. Soms met speentje, maar die moet ik wel vast houden, anders raakt hij hem telkens kwijt. En nu aan het eind van dag 1 met 'reflux-aanpak' kan ik vertellen dat ie echt de HELE dag heeft geslapen. Ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan. Afgelopen weken was het namelijk elke 2 uur raak... Hopelijk krijgen we beiden wat meer slaap nu!
Het is wel zo'n dikke hoor. En een klein wiegje. Ze gleed nu al naar beneden. (Nu niet meer, kruipt met puckababy en al omhoog ) Denk dat je gewoon moet kijken wat helpt
Inderdaad, mijn zoon heeft 3 jaar lang geslapen bovenop 6 edities van belastingwetten en burgerlijk wetboek. Ze zeggen ook je kind er slimmer van wordt Maar met 1 boek kom je idd niet. Hier stonden wiegen en bedjes minstens 30cm schuin
Maar met zo'n kleintje moet je wel oppassen. Met 5 weken schuiven ze naar beneden. Dus ik zou met wat dunners beginnen
Haha mijn moeder was razend toen ze ontdekte dat er eerst de biografie van Hitler onder lag. «Straks houdt ze daar nog iets aan over!» En «niet moeilijk dat dat kind niet slaapt!»
Waar je ook op moet letten is dat hij niet te gulzig drinkt. Evt wat pauzes inlassen. En je eigen voedingspatroon is ook belangrijk. Koffie en bijv mandarijnen kunnen wat klachten bij de kleine geven.
Haha!!! Heb er hier maar een dun boekje onder want manlief vond dat al meer dan genoeg maar ik vind t echt nog niet schuin genoeg dus morgen maar even wat anders bedenken. En dan iets vrolijks en geen biografie over hitler nee hihi..! Wie weet helpt het, moet toch maar alles gaan proberen ook al weet ik natuurlijk niet of t reflux is. Onze man is al vrij groot dus hoef niet bang te zijn dat ie naar onder zakt, hij ligt dan al ongeveer met de voetjes bij t voeteneinde. Vind t alleen moeilijk om m te sussen zonder borst als ie zoekt, want hoe weet ik nu of ie wel voldoende gedronken heeft en geen honger heeft? Hij komt wel ongeveer om de 2,5-3 uur met soms een uitschieter van 4 uur als ik geluk heb! Maar misschien zijn t nu ook wel regel dagen.. Heh konden we de gedachten van een baby maar lezen :-D
Dan moet ik ook maar eens een encyclopedie pakken. En een paar woordenboeken ofzo. Dat worden hoge cito scores! Heb ook ontdekt dat ik even moet 'loskoppelen' als de melk echt toeschiet. Hij verslikt zich anders en dan is het zeker hoesten, kronkelen, hikken en opboeren...
Bij mij was ze zo ontspannen dat haar knietjes wat knikte. Ze lag uiteraard ook met een bedje zo kort mogelijk opgemaakt. Ik wist ik niet of ze reflux had maar het huilen direct na de fles en het hikken en soms zo wiebelig doen aan het einde van het flesje gaven mij het vermoeden. Vandaar het dikke fotoalbum . De Puckababy heb ik sinds gisteren weer uit trouwens. Ze leek er ineens echt woest van te worden. Trillen en duwen met haar armpjes waarbij ze haar adem inhield en steeds huilen. Nu ligt ze weer heerlijk tevreden in haar slaapzakje.. *zucht..
Puckababy hier ook maar 1 keer geprobeerd, na een paar minuten weer uitgetrokken. Hij werd er zo boos van dat hij niet met zijn armen kon maaien... toen ik hem er uit haalde en rechtop hield, kotste hij alles met een grote boog onder .
Gek zeg! Ze vindt t ineens niet meer fijn? Misschien is deze fase nu dus wel zon sprongetje voor m'n zoontje, maar hoe lang zou dat duren? Hij is nu sinds 5 dagen zo met slapen etc
Hier had ze het echt 2 weken. Oei ik groei kan je vast ook huren in de bieb en 2e hands zijn ze denk Ik ook goed te krijgen. Ach, het is geen bijbel maar gaf mij wat houvast. Wil niet zeggen dat ik weet wat jou moppie heeft hè? Kan slechts mijn ervaring delen.