Hoi! Over 2 weken begin ik weer met werken... Heb er op zich wel weer zin in, ben nu alweer een tijdje thuis, maar zie er ook wel een klein beetje tegenop om mijn ventje dan naar de opvang te brengen. Het is allemaal goed geregeld dus het zal vast wel goedkomen allemaal! Nu heb ik een vraagje: Jurre is vaak pas rond 8 uur/half 9 wakker. Als hij straks naar de opvang gaat, moet ik hem rond kwart over 7 wakker gaan maken. Hij heeft nu een vrij constant ritme met eten (eigenlijk altijd op hetzelfde tijdstip) en ook met het slapen overdag krijgt hij steeds meer een ritme. Is het handig om hem de komende 2 weken al te laten wennen aan dit ritme? Dus iedere dag consequent om kart over 7 te gaan wekken? Of gewoon lekker laten liggen en pas straks, als ik echt weer ga werken, hem wakker maken en kijken wat hij doet? Vind het een beetje lastig, daarom mijn vraag: hoe hebben jullie dit gedaan? Je kindje voorbereid of heb je het gewoon laten komen zoals het kwam? Groetjes!
Ik heb die vraag toen ook gesteld, omdat ik er ook wel mee zat. Mij werd toen verteld dat je het beter op je af kunt laten komen, omdat het op de opvang toch anders gaat. Ze slapen vaak minder etc. Mijn zoontje gaat er nu een maand heen en het loopt eigenlijk wel goed. Hij slaapt er idd minder, maar verder heeft hij het naar zijn zin. Heb hem van tevoren niet wakker gemaakt of wat dan ook. Het gaat eigenlijk vanzelf. Succes!
Gewoon afwachten, als ik vrij ben laat ik mijn dochter ook langer slapen en is het ritme ook anders dan op de creche. Qua eten is het ritme aardig gelijk, maar ze slaapt op hele andere tijden dan thuis. In ieder geval veel succes met je eerste werkdag!
Il sluit me aan bij de anderen. Gewoon laten gebeuren en kijken hoe het gaat, meestal regelt het zich vanzelf. Op de dagen dat ons zoontje naar het KDV gaat maak ik hem om 7.00 uur wakker terwijl ik hem op de dagen dat ik thuis ben laat liggen tot hij uit zichzelf wakker wordt en dan slaapt hij meestal tot 8.30 uur. Op het KDV hanteren ze wel de door ons gevraagde voedingstijden zodat we 's avonds toch altijd goed uit komen. Ook slaapt hij op het KDV minder en op andere tijden maar ons zoontje past zich prima aan en heeft het goed naar zijn zin op het KDV. Succes in ieder geval, ook met je eerste werkdag!
Oh, wat had ik daar toen ook veel vragen over Hier is het zoals de anderen ook schrijven allemaal vanzelf gegaan. Ze wordt wakker van onze wekker, rustig laten ontwaken, flesje en in de auto. Op het kdv even moeten zoeken naar slaapritme maar na paar weekjes loopt het daar bijna hetzelfde als thuis. En inderdaad: na een dag kdv (waar ze prima slaapt) slaapt ze dag erna thuis soms wat langer. Loopt allemaal wel, laat het maar op je af komen en geef je wensen aan op het kdv. Dat heeft mij ook rust gegeven dat ze daar naar luisterden. (terecht natuurlijk, maar toch) Succes met je werk! En geloof me, het voelt lekker als je weer kunt meedraaien in de maatschappij en je geniet zoveel meer van je vrije dagen
Dat is echt zo... Ik heb vanaf half juni thuis gezeten en ben blij dat ik weer eens wat kan doen en betekenen voor een ander ( dan thuis)..