Meedenken; antibiotica

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Averlhach, 28 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zal het zo kort mogelijk houden :)

Onze jongste spuugt makkelijk en veel (als in hele voedingen). Hierdoor blijft hij wat achter in gewicht, lengte is gemiddeld.
    Na een stop met de nexium werd het spugen heftiger en omdat hij voedsel ging weigeren zijn we opnieuw begonnen met de nexium (spugen met uiteindelijk voedsel weigeren waren de enige symptomen die weer tevoorschijn kwamen, hij was wel vrolijk). Het spugen stopte weer (ja ik weet het, dat is niet de werkzaamheid van Nexium).
    Half januari bleek hij een ooronsteking te hebben en kregen we antibiotica. Bijwerking; misselijk dus overgeven.

Vandaag is de 4e dag dat hij koorts heeft tussen de 39 en de 40 graden. Dus ha gebeld, kom maar langs. Alles was goed, maar amandelen opgezet. Dus; antibiotica, voor 1 week. Dezelfde soort als vorige keer, deze ha (het is een praktijk met meerdere ha) vind de bijwerking niet erg. (Ik wel)

Ik snap dat antibiotica soms heel goed kan zijn, maar ik weet ook dat het soms extra problemen mee brengt door ook de goede bacterien te doden.

Wat vinden jullie?
    Ik twijfel of het nodig is en het zo niet ook over gaat. Soms helpt een frisse blik om het te relativeren...

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Als het niet heel erg heftig is zou ik ab niet geven met steeds ab tegen hetzelfde geven ontwikkelt zich patroon dat ab niet meet zal helpen.
    Ik hen zelf niet tegen ab of paracetamol etc maar geef het alleen indien nodig echt. Dus bij 39.5 koorts wel of erge pijn.
    Ik had keertje ab gegeven tegen bronchites dat was noodzakelijk want hele maand bleef ze hoesten dus haar lichaam kon het niet wegwerken en was net op tijd anders zal het chronisch worden.

Oirontstekking kan pijnlijk zijn kind gilt dan hele dag nacht door. Maar als het bij jou mindere mate is en word niet slechter zou ik even wachten. Anders bel weer naar ha en zeg je twijfels vraag hoelang zonder ab kan je nog doorgaan of hoelang kan je wachten

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Bij de ooronsteking huilde hij niet overdreven veel, ook snachts sliep hij goed.

Hoesten doet hij al ruim 2 maanden, daar krijgt hij ventolin (3x daags) voor.

Paracetamol geef ik alleen als ik vind dat hij het nodig heeft en dat is nu 1x voor de nacht geweest, omdat hij gisteren bleef mopperen en jammeren. Paracetamol helpt niet per definitie om de koorts te drukken (uitgelegd door ka).

Hij is wel ziek, als in heel veel slapen en wat meer jammeren. Maar hij kan ook nog lachen en vrolijk doen.
    Vandaar ook mijn twijfel. Ik weet dat mijn jongens niet heel snel mopperen betreft pijn. Tanden? Ze slapen gewoon door. Oorontsteking? Ze slapen gewoon door.

Wel bedankt voor je reactie :)

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Je kunt na de kuur ook zsm beginnen met probiotica om de bakans in de darmen weer te herstellen: abc dophilus. Even googlen, je hebt het ook speciaal voor baby's.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dat is ook een goede tip. Echter mijn grootste 'zorg' is tijdens de kuur het spugen.

We zijn ruim 2 weken terug weer begonnen met de Nexium, omdat hij echt mager werd door het spugen. Het was goed zichtbaar in zijn gezichtje dat hij afviel en ook de ribbetjes waren goed zichtbaar.

Deel Deze Pagina