ivm met reflux slaapt mijn dochtertje al vanaf 2 weken op haar buik. Na een onrustige periode sliep ze de laatste paar maanden elke keer lekker zelf in. In legde haar wakker in haar bedje (als ze begint te gapen etc) en na even brabbelen of beetje jengelen viel ze altijd zelf in slaap. Soms werd ze na 45 min wel even wakker maar na wat brabbelen viel ze vaak wel weer in slaap. Ze is momenteel 7 maanden en sinds een paar weken vind ze het opeens erg moeilijk om in te slapen. Het vervelende is dat ze zich als ze in bed gelegd word steeds omdraait (naar rugligging) en als ze op haar rug ligt kan ze niet in slaap vallen. Heeft iemand nog een tip hoe ik kan zorgen dat mn dochtertje zich niet kan omdraaien en op haar buik blijft liggen? We stoppen haar strak in maar dan draait ze zich natuurlijk ook nog prima om (ook met slaap zak etc.). Momenteel zitten we daarom bij het inslapen maar achter haar ledikantje en drukken de lakens strak zodat ze zich niet kan omdraaien. We zitten soms wel meer dan een kwartier bij haar bedje om te zorgen dat ze zich niet om kan draaien en gaat slapen. Dit is niet echt handig aangezien ik nog een zoontje heb rondlopen die niet steeds alleen beneden kan zijn. maarja als we haar niet op haar buik houden bij het inslapen valt ze helemaal niet in slaap of gaat ze super haar krijssen. Verder na even slapen draait ze zich in haar slaap soms ook opeens om en kan daarna niet verder slapen want op haar rug kan ze niet echt slapen. Iemand nog een gouden tip om haar op haar buik te houden?
Misschien met een rugligkussen? en dan natuurlijk op dr buik leggen. Ze kunnen dan niet op hun zij draaien dus mij lijkt dat ze dan ook op de buik blijft liggen?? Volgens mij zijn ze ook niet heel duur, dus allicht het proberen waard. http://www.deltababy.be/onze-producten/slaap/rugliggingsteun.htm
Bedankt voor de tip. Ben benieuwd of ze zich over de zijkussentjes niet heen kan draaien? Wel een goed idee om eens uit te proberen. Ga eens bij wat vrienden vragen of ze nog zo'n kussen hebben, dan kan ik het ff uitproberen zonder het zelf gelijk te moeten kopen.
Als ze echt wil zal het wel lukken denk ik maar dan moet ze echt moeite doen. Anders eens proberen met een opgerolde handdoek aan beide kanten langs dr heen? Dat blokkeert ook al een beetje, misschien als ze wat tegendruk voelt het al niet eens meer verder probeert?