Steeds vroeger wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marley, 27 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Ons kindje werd vaak rond 8 uur wakker, nu wordt het steeds vroeger en inmiddels is het half 6. Klaar wakker, gaat niet meer slapen.
    Hoe kan ik dit weer verlengen? Iemand ervaring mee?

2. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Vrees dat het een fase is. Zoontje 18 maand en en heeft periodes dat hij echt 12 uur slaapt en sommige dat hij na 10 uur terug wakker is. Momenteel ook iedere ochtend bijna om 5u30 wakker... Hoi! Kan ook zijn dat je zoontje zijn slaappatroon wat verlaat. Zoontje ging vroeger om 18 uur slapen, wat erg vroeg was en nu om 20 uur. Is telkens een beetje later geworden. Bij hem zie je het wel goed toen hij kleiner was dat hij moe werd, meer huilen, geeuwen, in oogjes wrijven. Nu is zijn bedtijd altijd 20 uur en ook al zien we het niet aan hem dat hij moe is, toch altijd om zelfde uur in bed. En hij slaapt na 5 minuten in :) Kan ook dat je zoontje wat meer honger krijgt; dus misschien 's avonds iets meer te eten geven? Eens uittesten dus!
    Succes!

3. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Ik lees effe mee... zoek ook naar de goude tip.
    Mijn dochter heeft sinds een paar maanden besloten dat 5 uur wel een mooie tijd is om op te staan... ben bang dat het dus geen fase is hier of die fase moet maanden duren.
    Heb naar mijn idee alles al geprobeerd, maar haar wekker gaat automatisch om 5 uur of ze nu vroeg of laat naar bed gaat...

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook sinds 2 weken ofzo. Ze ligt hier naast me, ik negeer het zoveel mogelijk. Na een half uurtje leg ik haar nog even aan (geef bv) en meestal valt ze dan weer in slaap.
    Maar als ik pech heb is de oudste ook om 6 uur wakker en begint mijn dag ook vroeg.

5. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    idd een fase! Wat ik deed was naar hem toe gaan, zachtjes zeggen dat het nog veelste vroeg is en iedereen nog slaapt, goed leggen, aai over zijn bolletje en z'n muziekding aan en ging ik weer weg. Meestal begon hij wel weer te huilen maar dat duurde echt nooit langer 5á10 minuten. Als hij jengelt laat ik hem sowieso liggen. Hoor wel aan zijn huilen wanneer het menens is.

Zit inmiddels weer in zo'n fase en heb "de regel" (voor zover dat kan ;))
    dat hij er voor 7uur niet uit gaat. Vanochtend was het 7.15! Haal hem er dan nog niet direct uit, wil niet dat hij dan gaat wennen aan het feit dat als hij wakker is hij gelijk zijn bed uit gaat.

6. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Hier blijft ze vanaf 5 uur net zo lang huilen totdat je haar uit bed haalt en een fles geeft. aai over de bol en speen trapt ze hier niet in... We gaan vanaf vanavond het ritme maar omgooien. Om half 7 (avond) gaan we haar naar bed doen ze is dan al echt heel moe. Maken haar om half 9 wakker, geven dan nog een fles en hopen dat ze daarna gaat slapen en dan niet meer om 5 uur wakker s'ochtends hoop ik
    Het breekt me zo op elke ochtend 5 uur en eerst sliep ze daarna nog wel door, maar nu wil ze er ook echt uit blijven...

Deel Deze Pagina