Hey! Net nieuw hier en gelijk al een vraagje... Hihi! Ik heb twee meisjes van 4,5 maanden, die precies in hetzelfde schema zitten. Namelijk: - rond 9 uur 's morgens de eerste fles (180+6) - 11 uur bed - 14.00 uur fles (meestal wakker maken voor) (180+6) - 16 uur bed - rond 18 uur weer een fles (180+6) - rond 19.30 uur naar bed - 23 uur laatste fles (180+6) - slapen tot ongeveer 8.30 uur Sinds dat de meiden 4 maanden zijn zijn we langzaam aan wat hapjes gaan geven, maar dat zijn echt nog maar een paar hapjes per dag, dus die geef ik tussendoor ergens als ze wakker zijn... Nu kwam mijn vriendin langs en die zei dat we de late fles er makkelijk af kunnen halen en dat ze de nacht makkelijk van 19.00 uur tot 06.00 uur kunnen slapen... Aan de ene kant lijkt me dat een prima ritme, maar omdat de meisjes het nu zo goed doen ben ik bang dat ik heel hun ritme in de war schop. Of zal dat wel meevallen? Het ritme zou dan als volgt ongeveer worden: - 6 uur fles - 11 uur fles - 15 uur fles - 19-20 uur fles - en dan de nacht doorslapen... Het zou ons natuurlijk wel goed uitkomen, want nu moeten we perse elke avond lang opblijven, ook als ik moet werken de volgende ochtend... Wat raden jullie aan? En dan nog een vraagje... Geven jullie wel of geen rijstebloem door een fles? En waarom zou je dat wel of niet doen? Ik gebruik het nu heel af en toe om een hapje (zelfgemaakt) een beetje dikker te maken, maar verder hebben ze het nog niet gehad... Groetjes!
Ik heb hier een week lang de fles van 23:00 achterwege gelaten. Mijn zoontje dronk namelijk zijn flessen niet meer leeg overdag. De eerste 3 nachten gingen goed, en zijn flessen gingen weer leeg, maar daarna kon ik 's nachts elk uur opstaan omdat hij wakker werd. Nu sinds 3 dagen weer om 23:00 de fles gegeven en hij slaapt weer door. Hij drinkt nu zijn flessen ook gewoon leeg overdag... Ik denk dat het een kwestie van proberen is, je merkt snel genoeg of ze er genoeg aan hebben of niet
Ja, misschien dat we het inderdaad gewoon moeten proberen. Op zich krijgen ze hetzelfde aantal flessen, alleen ik vraag me af of het ze lukt om heel de nacht door te slapen...
Je kunt je schema ook langzaam naar voren halen misschien? Elke dag alles een kwartiertje eerder. Dan zit je na een week met alles 2 uur eerder.. Weet niet of het werkt, maar voor sommige kindjes wel..