Muziek op schoot

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mummy2012, 9 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mummy2012

Mummy2012 Lid

17 okt 2013
    78
    0
    0
    Hallo,

Heeft er iemand ooit meegedaan aan een cursus muziek op schoot?
    Het lijkt mij namelijk heel erg leuk om dit samen met mijn kleine man van 15 maanden te gaan doen, maar weet niet of dit ook al geschikt is voor die leeftijd?

Ik ben benieuwd!

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ja, hier gedaan vanaf 8 maanden. Hij was verreweg de jongste, maar hij vond het prachtig!

Ik vond alleen de opzet van de lerares minder. Je kindje moest zijn speen uit, moest meedoen, moest dit en moest dat. Dat is allemaal leuk voor oudere kindjes, maar deze waren tot ongeveer 16 maanden. En is voor veel ouders dan ook helemaal niet meer relaxed.
    Ze was niet onaardig, maar wel ongelooflijk streng.

Later verhuisd en toen in Eindhoven Discovery spel en muziek gedaan. Erg leuk, veel spelen en muziek maken en wil je kindje iets anders doen, dan doet hij dat gewoon. Veel fijner voor de kindjes.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Hier al 3 jaar muziek op schoot, we hebben pas de laatste les gehad samen (ben er nog emotioneel van ;) )
    Bij ons zijn er groepjes van 1-2 jaar en van 2-3 jaar en 3-4 jaar.
    Onze juf is totaal niet streng, het is normaal dat kindjes niet meteen mee doen of door de zaal heen rennen. Het is voor de mama wel leuker als je een kindje hebt die een beetje meedoet, anders zit je in je uppie te zingen en te trommelen ;)

Het is wel zo dat het bij ons een beetje ouderwetse liedjes zijn soms.. en vrij onbekende liedjes. En ze blijven de hele week in je hoofd zitten ;)

Wat ik vooral leuk vond is om de ontwikkeling van je kindje te zien door de lessen heen. Dat je ziet dat ze de liedjes en de instrumenten herkennen en steeds enthousiaster worden.

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Welke stad ga je ? Hier ook gedaan. Erg leuk en mee doen hoefde ze niet. Lekker hun gang laten gaan

5. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Wij hebben het vanaf 13 maanden gedaan. Heel leuk en de kindjes mogen doen wat ze willen. We gaan zaterdag beginnen met "Klap eens in je handjes" ( Het vervolg, zeg maar)

6. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Ja! doen!
    vrijblijvendheid voor de kindjes is wel belangrijk vind ik. willen ze lekker rondlopen, prima. willen ze meezingen/dansen, ook prima.
    maar dat laatste is inderdaad wel zo leuk voor de mama's en sporadische papa's :)

7. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Wij hebben het gedaan, maar mijn zoontje was eigenlijk nog net iets te klein, nu zou het iets later leuker hebben gevonden. (hij was toen 15 maanden) Maar dat scheelt natuurlijk heel erg van kindje tot kindje.
    Maar ik zou het met mijn tweede ook graag willen volgen, vond het erg gezellig en leuk!

8. Mummy2012

Mummy2012 Lid

17 okt 2013
    78
    0
    0
    Jaaaa....heb ons opgegeven.
    Vrijdag gaat het beginnen. Heb er heel veel zin in!

Denk dat onze zoon dit geweldig gaat vinden!

Bedankt voor de reacties!

Deel Deze Pagina