Hallo Toch maar weer een berichtje. Ik ben nu ongeveer 5,5 week /6 weken zwanger. Eerder al had ik tot twee keer toe wat bruin verlies. Is daarna gestopt. Nu vanaf woensdag is het weer terug. Woensdag ook een paar druppels rood. Donderdag ook een heel klein beetje. Nu is het weer bruin, soms een hele dag vrijwel niks enkel bij het afvegen maar af en toe ook waterdun. Sorry voor de beschrijving. Ik begrijp dat het vanvan alles kan zijn maar ik word er ondertussen een beetje moedeloos van 😕 Misschien maar proberen of ikmet 7 weken een echo kan krijgen zodat ik in elk geval dudelijkheid heb. Zijn er anderen die dit herkennen?
Wat naar... het is gewoon heel erg eng.. Misschien dat je als je het bloedverlies bespreekt met de vlk wel eerder komen voor je echo. Meestal betekend het niks.. maar ik schoot ook helemaal in de stress toebind roze verloor op m'n NOD.
Mijn verloskundige gaf aan dat zolang je geen buikpijn in de vorm van heftige krampen hebt en het bij wat druppels oud bloed blijft je je geen zorgen hoeft te maken. Maar.. ik snap dat dit je erg blijft bezighouden. Als dat zo blijft kun je altijd vragen om een echo ter geruststelling.
Hoi meis, ik zit in het zelfde schuitje, nu 4 wkn en 6 dgn zwanger en al vanaf afgelopen woensdag roze bij afvegen en elke dag lijkt het iets toe te nemen. En vanmorgen vooor het eerst helderrood straaltje tijdens ontlasting (sorry) en de rest van de dag beetje bruin. Ben vanmorgen ook uitgegleden buiten en toen wel een stuk meer bruinverlies. Maar geen buikpijn. Ik loop tegen de muren omhoog, vreselijk die onzekerheid.
Hoihoi Dankje voor je reactie. Naar hè, ja het kan van alles zijn is nog zo pril! Hier ook geen buikpijn, maar af en toe wel heel licht krampen in mijn bovenbenen. Ik herken dit van mijn vorige zwangershap (ik had beenweeen) dus hopelijk is het geen slecht teken. Kijk als het mis is dan was er gewoon iets niet in orde en is het de natuur die bepaald. Maar die onzekerheid houdt me toch wel enorm bezig! Ben benieuwd hoe het je zal vergaan wellicht neemt het weer af. Hoop het voor je! Liefs
Bedankt voor jullie reacties, heel fijn! Ja ik blijf er aan vasthouden dat zolang ik geen krampen heb het misschien meevalt, en zolang het niet (veell) rood is. Heb wel af en toe lichte krampen in mijn bovenbenen, dit herken ik van mijn eerste zwangerschap (beenweeen). Ik kijk het aan en anders bel ik maandag inderdaad even de vk..
Kom ik weer met mijn nare ervaringen. . Bij mij betekende bruin verlies rond de 5 weken exit. Bruinverlies hield ongeveer 5 dagen aan ook zonder krampen of bloed pas na 5 dagen ging het over in bloed. Ik hoop natuurlijk dat het bij jou wel positief uitpakt maar hou rekening met het ergste dan valt het altijd mee.
Bruinverlies is oud bloed en hoeft niks te betekenen. Itt tot wat er hier gezegd wordt hoeft een vroege mk NIET gepaard te gaan met heftige krampen. Dit kan veelal vergeleken worden met een iets zwaardere menstruatie. Helder rood bloedverlies betekend 50/50. Zolang dit bij een paar druppels blijft hoop ik dat je bij de goede 50 hoort! Spannend!
Inderdaad 50/50.... Hier had ik zo goed als dagelijks bruinverlies tussen 6 en 9 weken, maar alles kwam goed. Intussen 30 weken zwanger! Het was wel altijd donkerbruin en nooit rood, behalve 1x na seks. Ik hoop dat het voor jullie ook goed afloopt!
Ja dat is het vuur vlinder die onzekerheid. T is idd zo dat als het misgaat er iets mis was, maar niet weten waar je aan toe bent is gewoon killing. Jij ook sterkte meis. Had wel een nog donkerdere test dan vrijdag dus ik blijf hoop houden, maar heb wel he ergste scenario in mn achterhoofd dan kan het alleen maar meevallen.
Ik heb de eerste 10 weken regelmatig bruinverlies gehad en soms wat roze of rood bloed erbij. Betekende bij mij gelukkig niks en heb een gezonde dochter gekregen Sterkte, hopelijk betekent het bij jou ook niks!
Ik had 4 dagen achter elkaar bijna altijd bij afvegen en in m'n slipje bruinverlies (en het bleek ook foute boel). Ik maak uit jouw post op dat het ook gestopt is een paar dagen. Heel waarschijnlijk is er niets aan de hand. Maar die onzekerheid is ook niets, misschien toch een echo proberen inplannen? Weet je meteen waar je aan toe bent. Sterkte!
Ik heb 2 verhalen Verhaal 1: regelmatig bruin bloedverlies, zonder buikkrampen. Echo gehad bij zeven weken; kloppend hartje Bij 10 weken ma . Al die weken regelmatig bruin bloedverlies. Toen het door ging zetten bij 10 weken kwam de buikpijn pas na het starten vd medicatie.. Verhaal 2: deze zwangerschap: paar keer bloedverlies gehad,helder rood, vaak in combi met obstipatie en tot nu toe gaat alles goed Hopelijk heeft het niks te betekenen voor je
Hoi allemaal bedankt voor jullie reacties met jullie ervaringen. Heel fijn al die berichtjes. De situatie is hier gelijk gebleven, niet veel maar nog steeds bruin. Ik heb de vk gebeld en ze ging overleggen en zou me terugbellen. Heb niet specifiek om echo gevraagd maar hoop stiekem dat ze dit wel gaat voorstellen. Begrijp dat het afwachten is, maar als het mis is kan ik me er dan wel beter op voorbereiden. Ben door de weeks natuurlijk ook gewoon aan het werk en is natuurlijk niet alles om daar "verrast" te worden. Even afwachten dus. Ik hou ook rekening met minder fijne afloop. Ben er toch best een beetje zenuwachtig over 😕😅
Hoi wiessss hoe gaat het nu? fijn dat je test nog wat donkerder was. Hoop voor je dat het bloedverlies stopt en wegblijft...
Wat naar van je eerste zwangerschap. Zal wel extra spannend voor je geweest zijn nu. Fijn dat nu alles goed gaat! Bedankt voor je bericht, hoop op een goede afloop
Dit is mijn derde zwangerschap Tussendoor een gezond kindje gekregen Maar die 2e zwangerschap was zeker spannend!! Ik kom morgenavond hier even kijken!
Hoihoi Net de echo gehad: helaas niks te zien dus het is nu duidelijk. Jammer maar helaas,het voelde ook al niet helemaal oke... Bedankt allemaal voor het delen van jullie ervaringen 🌸