Steeds weer opkrabbelen...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Paard, 16 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minous91

Minous91 Actief lid

22 nov 2014
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het zelf geen miskraam noemen als je een paar dagen later ongesteld wordt en geen positieve test hebt. Maar idd met twee streepjes vind ik het wel lastiger worden! Dan ben je officieel toch 'zwanger'? Ook al heb je een licht streepje... en hoe klein dan ook, dan verlaat het toch je lichaam in mijn ogen.. maar ik denk dat het ook een gevoelskwestie is? Weet niet wanneer je officieel van een miskraam spreekt, vanaf welke periode. Ben wel benieuwd naar de antwoorden:)

2. Draakje82

Draakje82 Lid

28 apr 2015
    64
    0
    0
    Delft
    @ Aictap na mijn vroeggeboorte duurde het even eer dat mijn cyclus op gang was en de testen negatief waren. Na een controle in het zh was alles schoon en bloed in orde. Toen kreeg ik ineens een positieve test weer. Enorm blij en afspraak gemaakt bij zh. Een week later (mijn cyclus was rommelig) helaas mk. Uit bloedonderzoek zou ik vijf weken geweest zijn ongeveer. Ik heb wel positieve testen gehad en uit bloedonderzoek bleek ik ook zwanger alleen een mk.

3. Draakje82

Draakje82 Lid

28 apr 2015
    64
    0
    0
    Delft
    Minousje als ik geen Pos test in handen heb waaruit duidelijk zichtbaar is dat hij Pos is en ik ben laat in cyclus spreek ik over een rommelige cyclus. Bij mijn beide zwangerschappen had ik een positieve kV test en cb test met week indicator.

4. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ minous - hoe is het nu? bruine afscheiding weer weg?

@ draakje - hoe is het bij jou?

@ dame - hoe staat het met de iui's? al succes?

Ik ga morgen voor mijn 15de kid poging. Even gedoe want het viel precies op een werkdag en ik wil nog niet uitspreken dat ik ben bezig met zwanger worden. Dus er wat om heen kunnen draaien door te zeggen dat ik een belangrijke afspraak heb en het zelf vervelend vindt. De ochtend vrij gekregen, 's middags werken. Ik wilde ook niet nog een maand overslaan. Mijn officiële NOD is 23 januari door de utrogestan wat langer. Ik verwacht nog weinig van deze poging. Maar ik zal zien :)

5. Minous91

Minous91 Actief lid

22 nov 2014
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ja de bruine afscheiding ging gelukkig snel weg..
    Heb er heeeel veel misselijkheid voor terug gekregen haha.
    Voel me al 3 dagen enorm beroerd.. maar hé, je moet er wat voor over hebben... Ben wel super blij dat ik op het moment niet werk moet ik zeggen, weet niet hoe ik dat had moeten doen!

Volgende week donderdag 14 januari heb ik mijn eerste echo. Ben heel benieuwd! Hoop dat alles goed is.

@Airctap: Vind je het niet lastig dat je het nog geheim moet houden? Wanneer wil je het gaan vertellen?
    Heel veel succes morgen!! Laat weten hoe het is gegaan!

6. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Alweer bezig met poging 4! Tweede iui met meer hormonen, omdat ik steeds maar 1 follikel had! Iui 3 netjes 2 follikels, deze ronde hopelijk weer! Morgen de 1e fm! Verder volgende week ook een evaluatie met de gynaecoloog...ben eens benieuwd wat zij er van vindt!

7. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Succes morgen!!!!

8. poetje84

poetje84 Actief lid

24 okt 2011
    141
    0
    0
    Wauw, Minous! Gefeliciteerd!! Ik had nog niet meegekregen dat je zwanger was. Super zeg!!

Hier weer ongesteld geworden vandaag. BAH!!!
    Gisteren voor de eerste keer naar de gynaecoloog geweest. Pfft, vond het wel een stap hoor... Maar uiteindelijk wel een goed gevoel bij; ze deden zo lief en positief!
    Moet nu op dag 3 bloed laten afnemen... Gaan ze op van alles onderzoeken. Pa schildklier en hormonen enz.
    Heb een echo gehad; baarmoeder zag er goed uit. Goede vorm; goed slijmvlies. Ook eierstokken zagen er gezond uit, zoals het hoort... Dat vonden ze voor nu al positief.
    We zijn nu officieel doorgestuurd naar fertiliteit en krijgen daarvoor de oproep binnen. Daar gaan ze nadere onderzoeken doen, om te zien wat ze voor ons kunnen betekenen.
    De arts pepte ons erg op; we moesten vertrouwen hebben dat het goed zou komen... Zeker omdat we al bewezen hadden een kindje te kunnen krijgen, waren er volgens haar nog legio mogelijkheden.
    Ik hoop ZO enorm dat het goed gaat komen! Af en toe voelt het alsof het nooit goed gaat komen; maar ik hoop ook nog dat de toekomst het tegendeel zal gaan bewijzen en dat ons kleine meisje grote zus mag worden!

9. poetje84

poetje84 Actief lid

24 okt 2011
    141
    0
    0
    Spannend!
    Hoeveel follikelmetingen heb je eigenlijk in een cyclus?

Gisteren bij mn eerste echo via de mmm (na alle echo's tijdens wel zwanger zijn) was ik op de laatste dag van mn cyclus... ze zag toen al in ieder geval een nieuw follikeltje groeien zei ze.
    maar weet niet hoe vaak ze dat in de gaten houden?
    En zo'n afspraak gaat dat nu snel, of niet; zit je nog een tijd te wachten?

10. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik heb meestal 2 follikelmetingen per cyclus (rond cd 7 en rond cd 12)! Maar het ligt er maar net aan hoe snel je follikels groeien! Als ze langzamer groeien heb je meer metingen nodig! En ik word meestal snel geholpen! Zo een meting doen ze vaak even tussendoor! Dus ik heb niets te klagen! Ga jij ook starten met IUI? met of zonder hormonen?

11. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Hoe is het gegaan aircitap?!

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Insemineren was weer drama. Mijn baarmoeder ligt heel laag zowat bij mij anus en de baarmoedermond naar achteren. Dus het nodige zoek en wroet werk, auw en pff. Vraag mij wel af of dat voor een bevalling ongunstig is... Ik heb een eerdere donor genomen. Bij deze had ik veel symptomen in de wachtweken. Hopelijk met de utrogestan erbij een plakbeeb. Verder weer buikpijn door de utrogestan :( Is na het weekend wel over ;) Mijn officiële NOD is 23 januari. Maar ik doe waarschijnlijk al eerder een testje. :)

13. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Hoe is het met iedereen?

Bij mij is kid poging 15 niet gelukt. Ik heb 2 keer tuur streepjes gehad, dus denk weer een vroege miskraam.
    Het hakt er behoorlijk in dat het KID hoofdstuk is afgesloten en dat ik de overstap moet maken naar iVF/ICSI. Ik ben écht op en erg verdrietig. Mijn omgeving had ook gehoopt dat het een keer raak zou zijn, ze gunnen het mij zo. Vroeger zei ik altijd nooit IVF en ik dacht ook nooit dat het mij zou gebeuren dat ik die stap moet zetten. En nu gaat dat dat toch gebeuren. Een kindje krijgen lijkt nu nog verder weg voor mijn gevoel. Verstandelijk niet, want zie en lees goede / positieve verhalen mbt ivf/icsi. Maar zie er gewoon als een berg tegen op en dat blijft. Dus ik wil ook geen pauze / rust / of het uitstellen want denk dat de berg dan alleen maar groter wordt.

Dinsdag 9 februari naar de gynaecoloog voor intake ivf/icsi. Ik gok er op dat ik pas op zijn vroegst half / eind maart kan starten.

14. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    He dat is flink balen aircitap! Ik herken me wel in wat je schrijft! Wij stevenen ook op ivf af en dat beangstigd mij! Ik heb altijd gedacht dat iui het laatste zetje zou zijn, maar helaas 4 pogingen mislukt! Eerlijk gezegd is het vertrouwen voor de laatste twee maar minimaal en ben ik me mentaal aan het voorbereiden op ivf! Net zoals jij heb ik ook gezegd dat nooit! Maar zo zie je maar weer...je grenzen worden verlegd!
    Meis echt super rot gewoon! Ik hoop dat het traject je gaat meevallen en dat je er maar snel zwanger door mag zijn!
    We denderen maar door in de mmm, het einde kan zomaar volgende ronde zijn? Maar wat is het zwaar als dat einde maar blijft opschuiven en steeds onzekerder wordt of het uberhaupt behaalt zal worden! Sterkte meid! Wie weet kan ik binnenkort met je meekletsen over deze volgende stao!

15. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Bedankt!

Ik zie dat je testdag 29 januari is maar je bent al gaan menstrueren?

16. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Nog niet...maar weer een hoop bruinverlies en helaas weet ik wat dat betekent! Zeker in combinatie met 0,0 symptomen!

17. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Misschien toch ook eens utrogestan vragen bij de volgende poging. Het vooraf vloeien is bij mij weg daardoor. Ik gebruikte 2x daags 200mg. Baadt het niet dan schaadt het niet. Ik had weinig last van de utrogestan.

18. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik heb toevallig net een topic geopend bij vruchtbaarheidsbehandelingen over het bruinverlies! Daar zijn de meningen nogal verdeelt over utrogestan! Ergens heb ik ook zoiets van baadt het niet schaadt het niet...maar weet dat ze er niet happig op zijn in het ziekenhuis! Heb het ooit eens voorzichtig aangekaart, maar werd meteen afgewimpeld! Misschien toch nog eens proberen!

19. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik stuur je even een pb.

20. poetje84

poetje84 Actief lid

24 okt 2011
    141
    0
    0
    Heftig zeg, aicirtap! Kan me levendig voorstellen dat je helemaal kapot bent nu... Inmiddels ongesteld of nog niet?

Hier gaat t stilletjes. 12 februari eerste officiële onderzoeken. Komende week verwacht ik mn NOD. Zit er af en toe ook helemaal doorheen; geloof écht niet dat het goed gaat komen allemaal... Positief blijven lukt me niet zo goed; op een of andere manier lijkt t allemaal onbereikbaar, een kindje...

Deel Deze Pagina