Steeds weer opkrabbelen...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Paard, Sep 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Paard

Paard Actief lid

Sep 16, 2015
    245
    71
    28
    Aantal dagen niet op het forum gekeken, drukke dagen achter de rug I.vm. Werk en verjaardag van man. Maar heb het ergste gebaal nu ook achter de rug. :) nog een weekje en we beginnen alweer aan de volgende poging. Ik begin dus weer op te krabbelen. En nog twee maanden extra vruchtbaar dus! Fingers crossed!

Ik bedenk inderdaad ook vaak dat er maar een paar procent echt kinderloos blijft, dat heeft de arts ook tegen mij gezegd. Ik hoop en geloof dus ook nog steeds dat ik wel zwanger ga worden. Het zou makkelijker te aanvaarden zijn als je wist dat je nu niet zwanger wordt maar wel over X aantal maanden. Nu is het zo onzeker en elke maand weer die achtbaan van emoties

Dame 82 hoe ist nu???

BeertjeS ik vond de HSG best pittig. Ik herinner me de pijn op zich niet zo meer, mijn lichaam nam het van mij over. Werd eerst erg misselijk en daarna heel licht in mijn hoofd. Moest ook nog een half uur blijven liggen achteraf omdat ik bijna flauw viel. Daarna nog paar dagen buikpijn gehad. Maar ik heb ergere verhalen gelezen, was er op zich wel op voorbereid.

Aicirtap succes met de kid poging! Houd je ons op de hoogte?

2. Paard

Paard Actief lid

Sep 16, 2015
    245
    71
    28
    Ik heb nog drie cyclussen dit kalenderjaar. Alles kan nog :):D;)

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Ik heb na deze poging ook nog 3 pogingen. En dan overstap naar ivf / icsi. Maar ik blijf hopen zwanger 2015 uit te gaan :-D

4. Diz

Diz Actief lid

Oct 9, 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ik wil jullie veel kracht toewensen dames. Jullie verhaal is zo herkenbaar voor mij, ik weet nog precies hoe het voelt om alle onderzoeken en behandelingen te ondergaan. Na 3 jaar, zo'n 39 rondes is al het verdriet, geduld en hoop bij ons beloond met een zwangerschap. Ik ben me nog steeds ervan bewust dat dit een groot wonder is en zonder alle hormonen spuiten en deskundige artsen was het niet gelukt.

Mijn tip, volg je eigen gevoel, luister naar je lijf. Huil als je de behoefte hebt, deel je verhaal 100 keer, wordt boos, maar geniet ook van de mooie momenten, heb lak aan alle goedbedoelde adviezen, leg vooral alle clichés naast je neer (jullie kunnen ze vast en zeker zelf benoemen ;))

En vooral probeer vertrouwen te hebben hoe zwart het gat af en toe ook voelt en lijkt.

Een digitale knuffel voor jullie allemaal!!

5. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Thanks @ Diz! Poeh 39 rondes!

Ik had het met de vpk over bij de laatste inseminatie dat iedereen maar zegt: laat het los, ontspan!, niet stressen, etc etc. En zei zij ook dat kan gewoon niet bij zo'n traject (kid in mijn geval)! Die begreep het heel goed. Ging voor mij ook heel veel duimen en schietgebedjes doen haha.

Wat ik zo lastig vind, in met name de tweede wachtweek is, dat ik soms hoop begin te krijgen, maar aan de andere kant wil ik geen hoop hebben omdat de klap weer zo groot wordt dan, maar ja je moet ook wel weer positief blijven denken. Arghh!

6. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Hier inmiddels begonnen aan iui 1 :) Al een aantal hormoonspuiten gezet en gelukkig valt het me mee! Vanochtende de eerste echo gehad en had zag er goed uit: rechts twee follikels van 13 en 15 mm en links een van 10mm! De hormonen doen hun werk! Vrijdag wederom echo en met een beetje geluk mag ik dan de pregnylspuit zetten! Dan vind zaterdag de iui plaats! En anders wordt het waarschijnlijk maandag! Ik hoop heel erg op de zaterdag, dat betekent dat ik me niet ziek hoef te melden op mijn werk aangezien ik het daar nog niet wil vertellen!
    Mijn contract loopt in dec af en wil even de verlenging afwachten!

Hoe is het met jou paard? Al flink aan de klus?!

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Spannend @ dame! Reikt de pokon aan voor je eitjes ;) En hopelijk worden het er niet meer dan drie :)

8. Trutje89

Trutje89 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    1,166
    3
    38
    Nou dames heel herkenbaar hier ook al 14 ronde's bezig ook allebei verder niks bijzonders aangetroffen behalve lichte endometriose en deze je verwijderd niks zou een zwangerschap in de weg moeten staan en toch lukt het niet ? Iedere ronde weer die hoop en dan dat verdriet vaak vraag ik mezelf af wat ik fout heb gedaan waarom wij geen positieve test krijgen ... Afgelopen maand helemaal niet bezig geweest met zwangerschap of iets brengt een hoop rust met zich mee voor mij dan ... Maar man man wat duren al die maanden lang zeg , wij mogen einde van het jaar terug voor een gesprek als het nog niet gelukt is ....ik had mijn hoop ook een beetje gevestigd op de hsg maar helaas ze hebben het bij mij tijden de ok gedaan maar niet zwanger geworden in de maanden erna... Nu ga ik accupunctuur proberen misschien helpt het met de doorbloeding ik heb geen idee verwacht er niet te veel maar je weet maar nooit , soms uit radeloosheid grijp je alles aan !
    Succes meiden ik leef met jullie mee

X x

9. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Hier ook bekend met endometriose, bij mij niks weggehaald, was een lichte/milde vorm en door weghalen krijg je weer littekens. Is natuurlijk misschien afhankelijk waar het zit. Bij mij op / rond de baarmoeder.

Ik zou ook gewoon zwanger moeten raken, hooguit dat het wat langer duurt.

Overigens gebruiken ze bij de HSG een andere contrastvloeistof dan bij de kijkoperatie heb ik gehoord. Bij de HSG wordt vaak water of olie gebruikt en die zorgen op 1 of andere manier er voor dat het allemaal wat schoon is of doorgesmeerd haha.

10. Paard

Paard Actief lid

Sep 16, 2015
    245
    71
    28
    Het allemaal, hier weer opgekrabbeld na de laatste ongesteldheid. @aicirtap ik herken de hoop in de tweede Wachtweek enorm. Ik vind het lastig want het is op zich niet verkeerd. Je moet erin blijven geloven inderdaad. Helaas doet het steeds weer pijn als je toch ongesteld word.

Ik zit momenteel op dag 11 in mijn cyclus. Laatste maanden rond dag 12/13 eisprong, die ik meestal goed voel aankomen. Nog weinig gevoeld, maar zal wel komen. Al wel wat vruchtbaar slijm gespot!
    Gisteren voor de eerste keer geïnsemineerd deze cyclus. Doen we standaard vanaf dag 10 en dan om de dag. Voel momenteel nog rust, en de waan dat alles kan, dus troost ik me ermee dat het deze cyclus net zo goed wel als niet kan lukken.

Bericht gelezen over randjefietsen:):D toegepast, we zullen het zien. Aar ja bij iui kom je als vrouw ook niet klaar dus het effect zal wel verwaarloosbaar zijn.

Spannend dame 82!!! Morgen dus naar het ziekenhuis. Hoe voel je je met de milde hormoonstimulatie? En hoe zit dat net die pregnyl? ik weet nog niet zoveel van iui...

Hoever zijn de anderen in hun cyclus?

11. Paard

Paard Actief lid

Sep 16, 2015
    245
    71
    28
    Bij mij zeiden ze dat ze de hsg op oliebasis deden omdat het in het fertiliteitsonderzoek paste. Olie zou de kans op zwangerschap vergroten, de eerste maanden na de hsg, maar ze zeiden niet waarom.

12. Paard

Paard Actief lid

Sep 16, 2015
    245
    71
    28
    Ik heb het op mijn werk wel aan collega's uitgelegd. Sta voor de klas en moest ivm met onderzoeken vaak onder schooltijd weg. Steeds iemand die de groep overneemt, dat valt op.

Vandaag kwam er een collega bij me, hij verwacht samen met zijn vrouw een derde kindje. Hij kwam het eerst voorzichtig bij mij brengen ipv in het hele team. Lief:) kon het vandaag ook wel aan. Heb ook wel eens ander gereageerd op een zwangerschapsaankondiging. Misschien omdat het een man is? Ik word de komende maanden niet geconfronteerd net de groeiende buik van zijn vrouw gelukkig.

13. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    @ paard - ja het gaat er soepeler door heen. Je hebt een doorsmeerbeurt gehad :-D
    Wat betreft orgasme. Dat adviseerde mijn osteopaat ook. Mja ik doe het in het ziekenhuis dus daar doe je het niet. En de middag / avond was ik bij een vriendin dus dat is ook niet de juiste plek. Dus s avonds thuis en de dag er na nog maar gedaan ;)

14. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Nou bij iui wordt het zaad via een slangetje hoog in de baarmoeder gespoten en dat is bij 'gewoon' seks niet! Dan moet het zaad nog omhoog zwemmen! Volgens mij zorgt randjefietsen er dan voor dat het zaad naar boven geholpen wordt! Maar eerlijk heb ik er niet veel verstand van en heeft het bij ons niet geholpen! Maar baadt het niet schaadt niet toch ;)

Ben erg benieuwd naar morgen! Vind het heel spannend! Hoop zo dat zaterdag de inseminatie kan plaatsvinden! De hormoonstimulatie zorgt voor kwalitatief extra goede eicellen naar wat ik begrepen heb (en volgens mij ook meer in aantal) De pregnyl zorgt voor een getimde eisprong waardoor de inseminatie gepland kan worden! Ik voel me overigens wel ok bij de hormoonspuiten...het prikken valt me mee en geloof dat de lichamelijke bijwerkingen ook wel meevallen: wat meer hoofdpijn en moe! Maar vind hetnlastig om nu een onderscheid te maken in wat de hormonen zijn en wat van mezelf is zeg maar!

Jij ook alweer cd 11! Dan begint het weer op te schieten he! Gebruik je tr preseed of conceive plus glijmiddel? Misschien is dat nog een tip voor jou! Zorgt voor ideale omstandigheden voor de zaadjes!

15. Paard

Paard Actief lid

Sep 16, 2015
    245
    71
    28
    Ik gebruik enkele het spuitje, geen glijmiddel. Hoe zit dat? Heb je daar hogere kansen mee dan? Ik ging er van uit dat het vruchtbare slijm zorgt dat de zaadjes goed hun weg vinden ....

16. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Dat is glijmiddel dat je inwendig kunt inbrengen en dan zorgt voor een 'warm badje' voor de zaadjes! Het optimaliseert de omstandigheden! Of het echt de kans verhoogt weet ik niet, maar voor sommige meiden werkt het! Helaas ben ik daar niet een van ;) En natuurlijk moet het vruchtbare slijm daar ook voor zorgen! Maar toen het bij ons langer duurde vond ik het wel het proberen waard!

17. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    De osteopaat vertelde mij dat een orgasme zorgt voor samentrekkingen van de baarmoeder waardoor het helpt de zaadjes richting de eileider te krijgen en na de bevruchting weer de ei/zaad-cel retour richting baarmoeder. Belangrijk is beweging in dat gebied hihi.

18. Paard

Paard Actief lid

Sep 16, 2015
    245
    71
    28
    Dus ook na de bevruchting?

19. Paard

Paard Actief lid

Sep 16, 2015
    245
    71
    28
    Kan ik dat ook gebruiken bij zelfinseminatie denk je? Ik zal deze ronde afwachten en me ondertussen verdiepen. Misschien voor volgende maand...

20. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    @ paard - ja ook na de bevruchting, ik weet niet hoe lang jullie insemineren, want als het aan innestelen is het weer niet handig, ja ik heb maar 1 inseminatie per maand dus bij mij is het wat duidelijker

Share This Page