Steeds weer opkrabbelen...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Paard, Sep 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Paard

Paard Actief lid

Sep 16, 2015
    245
    71
    28
    Wij insemineren vanaf da tien, en dan om de dag. Misschien zorgen voor een orgasme tot na de eisprong? Dat merk ik aan mijn temperatuur

2. BeertjeS

BeertjeS Actief lid

Aug 2, 2012
    286
    0
    0
    HSG is inmiddels achter de rug. Ging goed en viel mee. Was wel even pijnlijk, maar goed te verdragen. is niks uitgekomen verder. Geen idee of het op olie of waterbasis geweest. Hopelijk werkt de vermeerderde vruchtbaarheid de komende maanden. Mijn ovulatie was ditmaal opeens drie dagen eerder. Gelukkig optijd de LH testen gedaan. Wij doen dus ook aan ZI en ook ik vernam dat het goed is om daarna klaar te komen, zodat de zaadjes beter hun weg kunnen vinden. Wij insemineren op dag 11, 13 en 15. Maar deze cyclus dus alles 3 dagen eerder vanwege de vroegere ovulatie. Ik heb inmiddels vanalles al geprobeerd, van tarwekiemolie tot speciale thee en fruit, maar geloof nergens meer in na zoveel mislukte pogingen.

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    @ paard - dat lijkt mij ook het beste.

@ beertje - fijn dat het mee viel. Aan ene kant fijn dat er niks uitkwam, maar aan de andere kant weet je nu nog niks. :-/

4. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Helaas een teleurstellende dag vandaag! Waar woensdag nog alles prima was, bleek er vandaag sprake te zijn van overstimulatie :( Ik had 4 follikels waarvan er 3 zouden springen en meedoen! Dat is dus teveel! Een te grote kans op twee- of zelfs drieling! Wel een behoorlijke domper! Want had na woensdag echt het gevoel dat het gewoon door zou gaan! Nu dus weer in afwachting van die rottige menstruatie :( Kon medicatie krijgen om dit te versnellen, maar dit wilde ik niet! Al genoeg rotzooi in mijn lijf, laat hierbij de natuur maar zijn gang gaan!
    Op naar de volgende ronde maar weer!

5. Paard

Paard Actief lid

Sep 16, 2015
    245
    71
    28
    :(:( wat enorm k*t

Hoe doen ze dat dan volgende cyclus? Of gebeurt hetzelfde dan misschien weer?

Hoest met je?

6. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    #66 aicirtap, Oct 3, 2015
    Last edited: Oct 3, 2015
    @ dame - dat is piep! ik was er al bang voor toen je noemde dat er 3 follikels aanwezig waren. gaan ze de medicatie aan passen volgende keer? wel balen!

Ik heb sinds gisteravond al weer roze/rood bloed afgeveegd. Zo begint het altijd zo. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik heb namelijk sinds donderdagochtend al zo'n menstruatiegevoel en dat verdwijnt in de loop van de dag. En sinds donderdagavond pijnlijke tepels. Gisteravond best verdrietig geweest en afgevraagd WAAROM??? Ik ga er vanuit dat mis is. Ik mag dinsdag pas testen, dus ik wacht wel even af wat er dinsdag gebeurd.

Ik baal dan zo. Want ik zat al te denken wat zou het leuk zijn om mijn moeder te verassen die is volgende week zaterdag jarig. En ben de week er op bij een vriendin die vlak bij de babydump woont. Ik dacht samen even neuzen. En eind van de week ben ik een paar dagen bij een andere vriendin die ik na de inseminatie ook heb gezien. Maar ja ...

En wat iemand anders al zei heb zoveel geprobeerd en het heeft niks uitgehaald. Ik was nu er vrij weinig mee bezig, naar osteopaat geweest, vitamine d extra aan het slikken, genoeg ontspannend bezig geweest, buik/voetjes warm gehouden, etc. Ik zit lekker in mijn vel, want de staart van de kat is aan de beterende hand, ik heb misschien een nieuwe baan per 1 december of 1 januari en leuke plannen in het vooruit zicht. Dus dan vraag je je nog eens extra af waarom? :x

Ik heb de neiging nu onder mijn dekbed te kruipen en voorlopig niet onder van te komen. :(

7. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    He dames ja echt balen! Voel me vandaag ook een beetje down en eigenlijk snap ik niet zo goed waarom....de iui wordt alleen een maand opgeschoven en er zijn dames al veeeel langer in dit traject, ik begin pas net! Maar mijn gedachten en gevoel beginnen steeds vaker tegenpolen te zijn! De volgende maand worden de hormonen gelukkig aangepast, dus nog minder! Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Al doende leert men he!
    Aircitap voor jou ook balen...ken zo dat gevoel van roze/bruin is game over...in ieder geval alle voorgaande maanden! Toch zijn er ook genoeg die toch zwanger blijken! Ik hoop het voor je! Fingers crossed! Wat mij tr een beetje geholpen heeft is niet meer na te denken over wanneer en hoe ik het zou vertellen mocht het raak zijn! Dat maakte de teleurstelling nog groter! Ik reken niet eens meer uit wanneer de uitgerekende datum ongeveer zou zijn! Moeilijk, maar misschien dat het jou ook wat rust geeft door dit niet meer te doen!

Paard hoe is het daar?

Ondanks alles toch allemaal een fijn weekend!!

8. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Ik weet ook dat ik niet moet denken van misschien ben ik dan en dan zwanger. Mja soms loop je wat te mijmeren ;)

Ik heb voor vandaag een bankhangdag ingepland. Ik zie wel even of ik morgen nog weg ga. De wasmachine draait wel en zo nog ff bed verschonen.

Wat dat bloed afvegen / vloeien vooraf dat heb ik sinds ik met het traject begon. Ongeacht wel of geen inseminatie gehad. Vaak op dag 4 voor nod, beginnend s avonds. Nu ook weer. Mijn moeder zei ik vloeide ook in begin van al mijn zwangerschappen. Maar ik heb nog maar weinig hoop. Zie wel of ik test van de week. Ik wacht dinsdag af.

9. Anoniem1986

Anoniem1986 Niet meer actief

Mag ik ook nog mee kletsen? Had al vaker op dit forum gekeken, maar vandaag besloten me ook aan te melden. Ergens fijn om te lezen dat er meer meiden zijn die in hetzelfde schuitje als ons zitten.

Wij zijn nu ook al een hele tijd bezig en ik ken het gevoel voor de NOD. Ik voel vanalles, zou het dan dit keer? En steeds weer niks. Sinds juni lopen we in het ziekenhuis en zijn ze bezig om een beeld te krijgen van mijn cyclus. Nu nog steeds geen duidelijk beeld. Dan komt het door vakanties, zitten mijn darmen in de weg voor de echo, progesteron te laag en denken ze te laat geprikt te hebben. Dus nu weer opnieuw en ook een HSG. Deze zou ik morgen hebben, alleen is deze nu weer uitgesteld. Dacht dat mijn menstruatie begin deze week was gestart, maar was enkel wat bruinverlies en wat slijm met een klein beetje rood/paars. Nu wachten op mijn menstruatie en dan starten met de onderzoeken. Het zou een innestelingsbloeding geweest kunnen zijn, maar daar geloof ik al niet meer in. Wel voor de zekerheid getest vandaag, maar negatief. Zo ellendig dat wachten, die onzekerheid. Als we maar wisten dat het ooit goed zou komen.. Wordt ook zo gek van mezelf, lijk steeds vanalles te voelen en zowat elke cyclus is ook anders. En zoals hier eerder al werd gezegd, iedereen lijkt maar zo 1, 2, 3 zwanger te worden. Inmiddels zijn zij al lang bevallen, terwijl wij al bezig waren toen zij het vertelden. Ik gun het iedereen van harte, maar toch denk je elke keer: waarom wij niet?

Ik hoop voor ons allemaal dat het snel gaat lukken!

10. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Vandaag is mijn menstruatie al door gebroken. Cyclus van maar 24 dagen. Ik ga morgen zijn bellen want zit mij niet lekker. Zo'n korte cyclus. Als ze mijn zorgen weer weg wuiven dan wil ik voor een second opion naar umc Utrecht. Want ik vraag mij af of er voldoende tijd is om in te nestelen. En dan dat mijn cyclus aan het veranderen is voor mijn idee. Ik twijfel ook of zinnig is om met kid verder te gaan of niet. Ik weet het gewoon allemaal even niet meer :(

11. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Aicirtap, nog gebeld met het ziekenhuis? Ben benieuwd! Ik heb ook altijd roze/bruinverlies vooraf, soms zelfs al op cd 19 (vd 30) !!! Ik heb dit al meerdere malen aangekaart bij zowel huisarts als gyn, maar beiden blijven erbij dat het geen kwaad kan! Mij blijft het niet lekker zitten, maar moet er maar op vertrouwen he!

Welkom anoniem 1986! Het is me een rollercoaster he! Herkenbaar wat je schrijft! Balen dat jullie zo veel moeten wachten steeds, dat voelt niet fijn denk ik! Graag vooruit! En als we eens wisten dat het allemaal wel goed kwam dan was dit hele proces veel dragelijker!

Paard hoe is het daar?

Ik heb me dit weekend toch nog wel down gevoeld! Het gaf even een klap dat het niet doorging! Ik merk gewoon dat 1,5 jaar hoop en teleurstelling me niet in de koude kleren is gaan zitten! Kan het niet meer naast me neer leggen! We gaan maar door, meer keuze is er niet! Het klokje tikt door! Laten we duimen en werkelijk hopen dat we zwanger 2015 uitgaan, maar het begint er alweer om te spannen!

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Ja gebeld, mijn ontzettend druk bezette gynaecoloog had toevallig een plekje morgenochtend. Dus morgen even tripje naar Arnhem. De vloeien is eerder ook gezegd dat niet erg is. Maar het rare bij mij is ook dat ik een week na de inseminatie vaak duidelijke zwangerschapsymptomen heb een stuk of 4 dagen houdt dat aan. En op de laatste dag van die 4 dagen en dan nog 3 dagen er na vloeien en dan menstruatie.
    Mijn cyclus wordt ook wat korter, ik voel mijn eisprong niet meer, of het moet steeds s nachts plaats vinden, maar dat is dan nieuw voor mij. En ik menstrueer al door heel heftig. Heb denk vandaag al 4 keer nieuw maandverband in gedaan en zelfs vannacht wakker van geworden. En dat is dus ook de laatste keren zo. Normaal was ik qua pijnklachten en misselijkheid/beroerdheid meestal dat ik 1 of 2 dagen op de bank of in bed verbleef en niet zonder medicijnen kon. En nu opeens wel, vreemd! Ik heb dus een heel lijstje gemaakt voor de gynaecoloog. Hopelijk vindt hij mij geen hypochonder haha.

Dus week planning om gegooid, to do lijstje gemaakt. Vandaag het huis maar grote poetsbeurt gegeven haha.
    Moet nog van alles doen want ben van woensdagmiddag t/m vrijdag middag weg. En ik ben zaterdag ook van vroeg tot laat weg. Morgen dus op eens naar het ziekenhuis heen en weer dus ook halve dag kwijt.

13. Paard

Paard Actief lid

Sep 16, 2015
    245
    71
    28
    Ik heb het reeds gezegd. Wat ben ik blij dat we elkaar hebben om dit te delen. Iemand die vraagt hoe het is, iemand die echt weet hoe het voelt...!!!!!!!!!!!!!!!!

Hier nog steeds geen eisprong. Ben onzeker en onrustig. Afgelopen maanden steeds cd 12of13. Nu reeds cd15 wel ovulatiepijn. We hebben dag 10, 12,14 geïnsemineerd maar ben bang dat dag 16te laat is dus vandaag weer. Maar daardoor ben ik weer bang dat het toch dag 16 had moeten zijn. Moet het dan morgen weer. Nee, in principe niet. Het zaad blijft wel ff in leven toch. Waarom ben ik dan zo onzeker grrrrrrrrrr...
    Hoe doen jullie dat???

Aicirtap, succes in het ziekenhuis. Ben benieuwd wat ze dr van zeggen. Bruinverlies wordt bij mij ook steeds weggeschoven alsof het niets is. Mijn cyclus varieert ook soms, maar dat schijnt ook oké te zijn.

Dame82 houdt moed! Het zou zo mooi zijn :) ik zat nog na te denken over dat medicijn om het te versnellen, je ongi etc. Wat ik zou doen. Ik denk hetzelfde als jij, maar misschien zou ik het ook wel wat versneld willen. Hie heb jij de keuze gemaakt?

Anoniem, vervelend dat het zo lang duurt allemaal. Welke ronde zitten jullie?

14. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Oh wat fijn dat je zo snel terecht kunt aicirtap! Het kost vaak idd veel tijd, maar ik vind het ook altijd wel prettig om duidelijkheid en/of geruststelling te krijgen! Hopelijk krijg jij dat morgen ook! Ik herken tr wel dat door de maanden heen mijn cyclus ook verandert is...alleen bij mij vaker een langere cyclus en veeeel meer bruinverlies als in het begin!

Wat een gepuzzel he paard! Ik begrijp je onzekerheid, herkenbaar, je wil het zo graag goed doen en niet missen! Het was hier ook altijd zoeken en maar gokken dat het juist was! Doe je ook ovulatietesten? Zijn die nog niet positief? In principe moet om de dag voldoende zijn! Dus ik zou cd 16 zeker nog een poging wagen!

Mbt die medicatie...het liefste heb ik zo min mogelijk 'rotzooi' in mijn lijf! Die 'opwek-medicatie' klinkt niet heel natuurlijk! Ik vond het natuurlijk heel verleidelijk, want hoe sneller hoe beter, maar wilde mijn lijf dit toch besparen! Dus dan net maar wat meer geduld! Nu acheraf twijfel ik wel eens, had ik niet beter toch...maar het is de goede keuze! Voor je het weet is de nieuwe ronde ook op natuurlijke manier weer aangebroken!

15. Anoniem1986

Anoniem1986 Niet meer actief

Wat fijn dat je snel terecht kan in het ziekenhuis aicirtap, het kan allemaal niet snel genoeg gaan! Die onzekerheid.. grr.. Als we in de toekomst konden kijken en weten dat het allemaal goed zou komen, was het anders. Die onzekerheid vind ik verschrikkelijk. Paard, wij zitten nu in ronde 15.

16. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

Aug 10, 2012
    1,165
    92
    48
    Heey meiden

Ik ben even afwezig geweest. Sorry.
    Ben ook net terug van een heerlijk weekend weg!
    Welkom nieuwe meiden.
    Aicirtap fijn dat het allemaa zo snel kan in het ziekenhuis. Lastig hè als je lijf allerlei signalen geeft maar je totaal niet weet wat je daar mee moet of kunt?!
    Paard lastig.. Temperatuur je ook..dan weet je of het nog zin heeft op vd 16!
    Dame82 Knap hoor dat je het geduld kunt opbrengen.

Mijn vrouw cyclus was ineens 29 dagen.. Dus had hoop, maar die was snel ook weer verdwenen. Ronde 15 is een feit nu dus! Mijn eisprong komt er weer aan!

Ik ga vanaf nu wat sneller en vaker reageren meiden in dit clubje!!

17. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Vandaag naar de gynaecoloog geweest. Cyclus doorgenomen en hij ziet geen problemen. Echo gemaakt, daarop was alles goed. Altijd fijn zo tijdens je menstruatie, ahum. Hij wilde zelf ook even zeker weten of er geen gekke dingen te zien waren. Afgesproken is nog 3x KID te doen en dan de overstap naar IVF/ICSI te gaan doen.

Wel ga ik de komende 3 keren utrogestan gebruiken ter ondersteuning om te kijken of het vooraf vloeien weg blijft. Dus mag 2 keer daags 2 keer bolletjes gaan brengen oftewel lekker kliederen. Ben benieuwd of dat extra steuntje gaat helpen.

Tussen de KID en IVF/ICSI wel een pauze van x aantal maanden. Want er is een grote kans dat ik een nieuwe baan heb per 1 januari (misschien al per 1 december), daar hoor ik deze week als goed is meer over, as woensdag nog een keer meelopen. Zou echt super zijn, is maar 15 minuten fietsen van huis, 2 wijken verderop ;). Gezellige en leuke praktijk. En fijne werkdagen di-woe-do. Ook doorgroeimogelijkheden in de toekomst. En ze doen veel aan bij/na-scholing.

Maar hopelijk volgende poging gewoon raak ;)

18. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    @ anneke - welkom terug! waar ben je heen geweest? succes met deze ronde, de duimen draaien weer? Ik ben het even kwijt zijn jullie een dames-stel en proberen jullie beiden zwanger te raken, snapte de enerlaatste alinea niet.

@ dame - gaat al wat beter? zie ook wel dat je pas in november pff weer verder kan, wachten duurt soms lang hè. en wij moeten al zoveel wachten, bah!

@ paard - hoe is het daar? ook mijn duimen draaien voor jou!

@ anoniem - een glazen bol zou soms wel fijn zijn, als ik nou weet dat ik binnen de komende 3 pogingen zwanger raak zou dat al een stuk meer rust geven haha, maar ja. en dan doet je lijf soms ook nog anders dan anders.

19. Paard

Paard Actief lid

Sep 16, 2015
    245
    71
    28
    Hoe maken ze eigenlijk de keuze ivf of icsi?

Aicirtap, pauze die je mogelijk zou inlassen is dus jouw eigen keuze? Ben benieuwd naar die urtogestan!

Hier vandaag behoorlijke ovulatiepijn, ebt weg dus waarschijnlijk vandaag eisprong. Alleen geen puf of weer te insemineren. Misschien denk ik daar straks ander over. Maar ik ben net thuis van het werk, erg lange dag. En gisteren en eergisteren dus al geïnsemineerd. Moet in principe kansen bieden. Pffff

Raar trouwens, ik voel meestal aan een kant ovulatiepijn. Toenemende drukkende tot stekende pijn die dan weer snel wegebt. Vandaag had ik dat gevoel links en rechts :( Zou ik twee eitjes hebben?

20. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Ja dat kan. Zou toch nog een keer insemineren. Gewoon vlak voor het slapen kan je daarna blijven liggen. ;)

Omdat ik KID doe heb ik begrepen dat ze icsi doen. Ja pauze omdat ik dan waarschijnlijk ook met nieuw werk begin. Vorig werk veel toestanden gehad door mijn traject, dat wil ik niet.

Share This Page