Steeds weer opkrabbelen...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Paard, Sep 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Paard

Paard Actief lid

Sep 16, 2015
    245
    71
    28
    Temperatuur was vanmorgen omhoog. Gisteren dus eisprong goed gevoeld. Niet meer geïnsemineerd. Maar dat hoeft niet te betekenen dat het niet gaat lukken toch :p

Spannend weer de komende tijd!

2. Anoniem1986

Anoniem1986 Niet meer actief

Spannend paard! Nu kun je niks meer doen dan afwachten. Dus de moeilijke periode begint weer.. Ik duim mee!!

Fijn dat ze in het ziekenhuis wel weer verder willen gaan nu airicap. Maar hopelijk hoeft het zo ver niet te komen. Lastig om dit alles te combineren met werk op een gegeven moment hè. Ik wil het eigenlijk niet op mijn werk vertellen, twee collega's weten het alleen. Maar toch lastig als je regelmatig voor echo's enz naar het ziekenhuis moet. Hoe gaan jullie hiermee om?

3. Paard

Paard Actief lid

Sep 16, 2015
    245
    71
    28
    Okee, jullie mening nodig.

Cyclus dag 16 stevige ovulatiepijn, ochtend van cyclusdag 17 temoeratuursstijging maar diezelfde dag toch nog ovulatiepijn.(napijn?)
    Dus cyclusdag 16 of 17 eisprong. Echter cyclusdag 15 voor het laatst geïnsemineerd. Nu zit in mijn hoofd dat het niet kan lukken, nu al gebaal dus. Had ik maar toch nog geïnsemineerd... Maar ik zat er die avond ff tegenaan :( is mijn gebaal terecht? Heb ik echt minder kansen nu? In principe weet ik dat het wel kan, maar qua emotie heb ik het moeilijk nu :(

4. Paard

Paard Actief lid

Sep 16, 2015
    245
    71
    28
    Ik heb het op mijn werk gemeld aan mijn werkgever bij de start van de onderzoeken. Via e-mail mijn andere collega's kort op de hoogte gebracht. Mijn frequente afwezigheid zou teveel opvallen en vragen oproepen. Ik sta voor de klas.

Ik vind het fijn dat ik het heb gedeeld. Voel vaak steun van collega's tonen interesse maar niet teveel. Ik merk dat wanneer het even minder gaat ik op steun van andere kan rekenen. Ik heb het soms best lastig en dat is fijn om op terug te vallen.

Een van mijn collega s doet ook aan healing. Gaat binnenkort een signature cell healing bij me doen. Stelde ze voor N.a.v. Mijn mail. Lief dat mensen zo meeleven.

5. Anoniem1986

Ik ken die momenten, dat gebaal en jezelf zo rot voelen. Het is zo lastig, want wat je voelt kan steeds vanalles zijn. Maar het lijkt erop dat je op dag 16/17 je ovulatie gehad hebt, dan zat je toch goed op dag 15 met insemineren? Ik heb gehoord dag het het beste is als de zaadjes klaar liggen als je de eisprong hebt. En ze overleven een paar dagen. Lijkt me nog geen reden voor zorgen. Maar herken het zo goed.. ik duim mee deze ronde!

6. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Volgens mij zit je helemaal goed paard! Wat anoniem al zegt, de zaadjes leven een paar dagen en lagen dus mooi klaar! Hopelijk hebben ze ook toegehapt ;) De eindeloze en spannende wachtweken beginnen weer!

Anoniem ik loop tegen precies hetzelfde probleem mbt werk aan! Mijn contract loopt in januari af en ik wil de contractsverlenging even afwachten! Ik deed alle afspraken voor of na werktijd en zou als de inseminatie op een werkdag zou vallen me ziek melden! Helaas is IUI 1 niet doorgegaan! Nu wissel ik van locatie en zal ik moeten gaan puzzelen hoe ik het daar allemaal ga doen!

Aicirtap hoe is het daar??

7. Anoniem1986

Ik heb gisteren gehoord dat mijn contract niet verlengd wordt. Bezuinigingen. Pff.. weer een tegenvaller. Nu maak me in ieder geval niet meer zo druk om tijdens werk bezoeken aan het ziekenhuis te plannen of als het een dag niet zo lekker gaat, niet zo hard te werken als normaal. Maar wel een rot moment. Wij zitten nu nog in het fertiliteitsonderzoek en de kans is aanwezig dat er nog een lang traject aankomt van ziekenhuisbezoekjes etc. Dit is geen goede combi met een eventuele nieuwe baan. We willen zo graag een kindje, dat we dat zeker niet uit willen stellen. Is nog een paar maanden verder, maar levert toch al stress op.

8. Dazzje

Dazzje Actief lid

Nov 12, 2014
    182
    0
    0
    Natuurgeneeskundige, edelsteen therapeut etc. In h
    Saratoga Springs, NY
    Mag ik hier meekletsen?

Ik ben afgelopen dinsdag naar mn 1e afspraak geweest bij de fertility clinic.... Nu moet ik wel zeggen dat dit een clinic is in Amerika gezien het feit dat ik daar woon :D

Wij zijn ondertussen ruim 1 jaar bezig, gyn waar ik heen ging wilde niets doen (lees: niet eens n echo!) en bleef maar aandringen om naar een firtility clinic te gaan, iets waar ik echt heel erg tegenop gezien heb maar dat is meer gezien mijn eigen ziekte (kanker) en het feit dat ik niet weet wat dat met mijn vruchtbaarheid doet....

Oke, 3,5 week geleden toch maar de stap gezet om een afspraak te maken en jups, ik kon best snel terecht....

Afgelopen dinsdag met knikkende knieen naar de clinic gegaan en waarvoor? Helemaal voor niets want ik heb me nog nooit zo op mijn gemak gevoeld, eindelijk mensen die me eens niet als een zeur of als n nummer zagen!

Ontzettend fijn gesprek gehad met de arts (mannelijk), alle behandelingen die we kunnen doen uitgelegd gekregen (van clomid tabletten, clomid injecties naar IVF en PGD). We gaan niet voor de clomid gezien het feit dat ik geen medicatie opneem.... Ik heb geen dikke darm meer en daardoor neem ik geen of weinig van medicijnen op in mijn lichaam.

Dus we gaan voor IVF of PGD (Pre-implantatiegenetische diagnostiek) maar daar moeten we nog even over nadenken.

Na het gesprek met de arts nog een gesprek gehad met een hele fijne dame om te zien of ik nog vragen had mbt financien etc maar gezien het feit dat we verzekerd zijn via mijn man zijn werk (daarvoor wonen we ook in de VS) had ik die niet en mocht ik meteen door naar een andere kamer om bloed af te laten nemen (testen op oa FSH, LH etc) waarna ik een inwendige echt gekregen heb.... Niets mis met mijn bm, eierstokken en ik had al geovuleerd (dag 18).

Nu moet ik wachten tot de 1e dag van mijn nieuwe cyclus, dan bellen en dan gaan ze me een maand opvolgen.
    Manlief moet as week erheen voor zijn spermaonderzoek....

Als we 3 evaluatie afspraken gehad hebben dan gaan we samen met de arts kijken of het IVF of PGD gaat worden maar ze hebben me al gezegd dat ze ons gaan helpen zwanger te worden NA mijn as cyclus.

Ergens ben ik al erg opgelucht dat we deze stap gezet hebben, dat ze ons gaan helpen en dat ik iig niet onvruchtbaar blijk te zijn, heb alleen een erg onregelmatige cyclus *voordat we voor een kindje gingen had ik 28 dagen cyclussen, daarna ging het van 28 naar 30, van 30 naar 34, van 32 naar 37 en alles ertussenin*

Ikzelf ben 34 en mijn man is 46.

Ik hoop dat ik hier zo af en toe mag luchten want ook hier weten maar enkele mensen dat we bezig zijn en dat we nu dus de mmm ingegaan zijn (mijn moeder, n vriendin van mij en n hele goede vriend weten het).

9. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Spannend Dazzje! Maar fijn dat er eindelijk actie wordt ondernomen! Ben benieuwd naar het vervolg :)

Ik heb zo'n mega drukke week gehad dat ik nog niet heel erg de mislukte poging heb verwerkt, maar ook nog niet echt tijd/ruimte in mijn hoofd om klaar te maken voor poging 13.
    Ik heb ook idee dat ik ziek begin te worden, lees een fikse verkoudheid voor de deur staat. Dus maar even goed mijn rust pakken de komende dagen, veel drinken en vitamientjes. Want aankomend weekend ergens poging 13. En dan wil ik niet ziek zijn.

10. Paard

Paard Actief lid

Sep 16, 2015
    245
    71
    28
    Hallo dames, hoe gaat het met jullie?

Hier drukke week voor de vakantie, zit nu in de eerste week na de eisprong. Nog weinig mee bezig op dit moment, wordt natuurlijk steeds spannender. Tweede eisprong na hsg, kom maar op met die verhoogde vruchtbaarheid :D

11. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Hier snipverkouden en paashaas heeft ei nog niet gevonden. Hopelijk vind ik hem pas zaterdag want zou graag bij een vriendin willen logeren. En het valt wat lastig te combineren. Net alles weer even los/soepel gemaakt door osteopaat. :) Ik duim voor je paard!

12. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

Oct 21, 2011
    2,386
    1
    36
    verzorgende ig
    Niet alles gelezen
    maar wil je veel succes wensen
    En een die knuffel

13. ikblijfhopen

Apr 3, 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nieuw hier en wil graag even mijn emoties delen.

Helaas ben ik vandaag ongesteld geworden. Helaas weeer ongesteld... voor de zoveelste keer! Ik probeer sterk te blijven maar van binnen voel ik zo'n verdriet en leegte. Ik heb met moeite mijn werk afgekregen vandaag. Ik wilde naar huis en in bed liggen en huilen. Maar dit heb ik al zo vaak gedaan en ik weet niet meer wat ik moet doen.

14. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    @ ikblijfhopen - gewoon even aan toegeven. Ik heb de laatste keer ook gewoon de hele dag onder een dekentje op de bank gelegen. Dat mag best. Als je daarna er maar weer (onder) uit komt ;) En elke poging wordt steeds zwaarder. Ik las daarom ook steeds vaker even een pauze in.

Mijn ei verstopt zich nog even. Ik heb nog maar 1 ovulatietest in huis, help! Dus net bij bol.com maar nieuwe besteld en hopen dat er morgenochtend niks mis gaat met deze. Ik dacht ik red het wel.
    Ik weet ook niet zo goed wat ik als dag 1 moet rekenen want ik begon rond 18 uur te menstrueren, lekker handig ahum. En ik kan nu als nog gaan logeren, dus hele planning omgegooid, en daar ben ik nooit zo goed in haha.

15. Paard

Paard Actief lid

Sep 16, 2015
    245
    71
    28
    Ik zie in jouw handtekening een enorm pittig verhaal. Jij ook een knuffel!

16. Paard

Paard Actief lid

Sep 16, 2015
    245
    71
    28

Haha, ik ben zelf ook niet de meest flexibele denker.

Kun je zonder ovulatietesten je eisprong niet vinden? Op gevoel of met temperaturen?

Misschien dat ik volgende maand nog eens een maande testen gebruik. Om mijn gevoel van de eisprong te bevestigen. Welke gebruik jij?

Hier nog geen tekenen van bruinverlies en ook niet van zwangerschap ;) (10dpo) spannend!

17. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Ha dames,

Hier wat stiller geweest..was in afwachting van de menstruatie na de uitgestelde iui ivm overstimulatie! Heel verrassend gisteren, cyclus van 25 dagen, ongesteld geworden! Was ik erg blij mee! Vol goede moed naar het ziekenhuis, maar dat viel helaas weer tegen! Heb een cyste en de vraag is of komende ronde wel gestart gaat worden! Moet maandag terug, als de cyste niet kleiner is dan deze rond weer geen iui! Het zit me ook niet mee en heb voor deze ronde eigenlijk geen vertrouwen meer :( wil zooo graag starten!

Aicirtap, wat lastig dat je je ei nog niet gevonden hebt! Daar kun je flink onzeker van worden! Lopen de testen wel al op?

Oeh spannend paard! Dat klinkt best veelbelovend! Ik heb het nog nooit tot cd 10 gered zonder bruinverlies! Wanneer ga je testen?

18. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Ik bedoel natuurlijk 10 dpo ;) :)

19. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Ei nog niet gevonden. Heb ik wel vaker naar ziek zijn. En dacht dat 4 oktober mijn eerste cyclusdag is maar denk toch 5 oktober.

Ik ben niet van de streepjes bij de ovulatietesten. Bij mij worden ze nooit zo dik als de controlestreep. Verschillende geprobeerd. Ik doe nu clearblue testen. Smilie of geen smilie. Als je het teststaafje verwijderd dan zie je wel 2 streepjes. Maar officieel mag je niet naar kijken maar doe ik wel om te kijken of ie oploopt. Ik gebruik de roze. Maar als je op de normale manier zwanger raakt kan je beter de paarse gebruiken. Even googlen op een aanbieding of marktplaats.

@ dame - he bah nu weer een cyste grrr

@ paard - ik duim nog even door!

20. Paard

Paard Actief lid

Sep 16, 2015
    245
    71
    28
    hè, kan je zomaar ineens een cyste krijgen dan? Of hebben ze die over het hoofd gezien eerder? Of misschien door de hormonen?

Waardoor wordt een cyste kleiner? Heb je medicatie oid mee? Wat verschrikkelijk rot weer. Ik snap dat je de moed laat zakken. Ik hoop dat je maandag goed nieuws krijgt, hou ons maar op de hoogte!

Ik had vanmiddag de eerste krampjes. Bruinverlies zal er dus wel aankomen ;) maar dat hoeft nog niets te betekenen toch? :p

Share This Page