wel of geen vitamine k & d??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MoesCH, 18 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hey dames!
    ik geef mijn zoontje borstvoeding en kunstvoeding.. hij krijgt 3 flessen kunstvoeding per dag.. soms 4.. de rest krijgt hij borstvoeding.. meestal 4/5 keer per dag.. moet ik nu wel nog vitamine d & k geven?

heb dit nu al n week niet gedaan omdat ik d8 dat hij dit nu met de kunstvoeding voldoende binnenkrijgt..:(

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    als je meer kunstvoeding dan borstvoeding geeft dan hoeft het niet.
    Afijn als je 5 flessen kunst geeft en 2 keer borst dan niet geven en anders wel

3. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ow jee dan moet ik t dus wel geven... hij krijgt maar 3 flessen van 100/120 cc.. soms 4.. en hij krijgt 4 - 5 keer de borst..
    is t denk je erg dat ik al n week niets gegeven heb??

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    ach nee hij heeft wel wat binnen gekregen want in flesvoeding zit het wel alleen zal het niet voldoende zijn geweest.
    Meid je kan het niet meer terug draaien dus vanaf nu gewoon weer geven dan krijgt hij het in iedergeval genoeg.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Je moet het sowieso niet geven, niet bij volledige borstvoedin maar ook niet als je aan het afbouwen bent en kunstvoeding gaat geven, maar je mag het geven. In je borstvoeding zit namelijk ook gewoon vit D en vit K.

Het advies is om vit d/k bij te geven (niet de hoeveelheid als bij volledige borstvoeding het advies is) als je kindje minder dan 500cc kunstvoeding krijgt naast de borstvoeding. Kom je naast de borstvoeding boven de 500cc geef je het niet omdat er zoveel toegevoegd is aan de kunstvoeding.

Deel Deze Pagina