nutriton

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door deesjedees, 12 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    Mijn zoontje drinkt zijn fles heel snel leeg. Hierdoor denk ik dat hij spuugt. Ik gebruik de difrax s fles. Ik heb nu de kleinste speen op de fles zitten. Nu heb ik sinds afgelopen donderdag nutriton door zijn voeding gedaan om het dikker te maken.. Hij doet nu 15 à 20 minuten over zijn fles.
    Nu is alleen zijn ontlasting veranderd en poept hij wel 3 of 4 keer per dag. Zijn ontlasting is nu glad. Eerst zaten er stukjes in.
    Kan dit kwaad?

Mijn zoontje is 7.5 weken houd. Hij is 5 weken te vroeg geboren.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Het is goed om de voeding te verdikken, het rustig drinken helpt om het spugen te voorkomen. Nutriton bestaat uit johannesbroodpitmeel, dit is een vezel en de darmpjes van je zoontje moeten hier aan wennen. Dit kan enkele dagen tot 2 weken duren. Na deze tijd zal de ontlasting weer wat minder worden.

Groetjes, Petra

3. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    Ik zal het in de gaten houden. Hij krijgt het nog geen week. Hoeveelheid word al wel wat minder. Hij lijkt er nl niet veel last verder van te hebben.
    Is nu een heel tevreden kind. Slaapt nu ook beter. 's Nacht slaapt hij nu ongeveer 5 a 6 uur achter mekaar.
    Geeft de nutriton ook een voller gevoel? Hij is nu nl tevreden na zijn fles. en eerst bleef hij zoeken naar zijn fles. Was dan helemaal niet tevreden.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Fijn dat het al wat beter lijkt te gaan! Nutriton zorgt niet direct voor meer verzadiging, maar doordat het de voeding dikker maakt gaan kindjes wat rustiger drinken en wordt de zuigbehoefte beter bevredigd. Daardoor kan je kindje ook wat langer tevreden zijn op een voeding. 15-20 minuten is een goed drinktempo hoor!
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina