Steeds willen verhuizen; verhuisdrang..

Discussie in 'De lounge' gestart door tumtummetje, 21 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    dit en kostbaar ook

Syane vindt dit leuk.
  2. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Jaaa, precies dat dus :D

Cindy1977 vindt dit leuk.
  3. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Wij zijn beide vanuit ouderlijk huis hier komen wonen, huis gekocht in 2006. En we hopen juist hier tot op onze oude dag te kunnen wonen. Het huis is niet groot en we hebben nog wel wat wensen. Maar de tuin en uitzicht is fantastisch. Ik moet er juist niet aan denken om (zo vaak) te verhuizen.

4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.384
    21.762
    113
    Ik kan me er ook niks bij voorstellen hoor :oops: Heb zo fijn ons eigen huis(je) met de meubels die ik graag wilde (en hopelijk nog jarenlang meegaan). Het steeds verhuizen zou mij vreselijk onrustig maken.

5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.384
    21.762
    113
    Verder denk ik dat die verhuisdrang te maken heeft met een bepaalde innerlijke onrust of leegte willen opvullen. Net als mensen met een koopverslaving eigenlijk.

Anne2019 en tuc vinden dit leuk.
  6. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    nope! ik krijg t al benauwd als ik op tv verhuis programma's zie.
    Ik heb zo'n hekel aan verhuizen.
    Ik zeg wel eens gekscherend dat ik alleen nog wil verhuizen als ik de loterij win 3 weken op vakantie mag en als ik terug ben alles in t nieuwe huis staat en ik niks meer hoef te doen en alles logisch en naar mijn wens staat ingedeeld.

onmogelijk dus want dan moet je je er toch mee bemoeien.

Nee ik pas :thumup:
    Blijf hier wel zitten zit er prima!

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn schoonvader en zijn vrouw zijn echt verhuisverslaafd. Die verhuizen gemiddeld om de 2 jaar, soms al na een half jaar en het langste dat ze ergens gewoond hebben is 3,5 jaar.
    Elk huis wordt verbouwd, alles wordt vervangen wat er te vervangen valt, zelfs al ziet het er nog prima uit en als alles af is, verhuizen ze weer.
    Al zouden ze een huis helemaal naar hun smaak en wensen laten bouwen, dan nog denk ik dat ze zouden verhuizen.
    Ze hebben ook constant nieuwe auto’s.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Dat denk ik ook in de meeste gevallen.

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik kan me daar totaal niets bij voorstellen. Ik ben in 47 jaar 1 keer verhuist, van mijn ouderlijke huis naar mijn huidige huis.

Meubels : als er iets aan vervanging toe is wordt het vervangen.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Verschrikkelijk, naast uit huis gaan, zijn man en ik 1 keer verhuisd, en daar blijft het bij. De enige uitzondering is wanneer we de loterij winnen. (Maar we doen daar niet aan mee, dus die kans is klein:roflmao:)

11. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Dit denk ik ook. De tijd van nu maakt ook dat mensen steeds iets nieuws willen. Stilstaan is achteruitgang. Ik had ook een tijdje die onrust, ons huis was ruim een ton in waarde gestegen, gunstige rente. Veel mensen om me heen die daardoor gingen verhuizen. Ik werd er onrustig van, ik wilde ook groter en meer. Tot ik me bewust heel dankbaar werd voor wat ik had. We wonen niet groot maar hebben een fijne buurt, nog mogelijkheden om uit te breiden, een lage hypotheek in de randstad want in 2013 gekocht. En die onrust verdween en voel me oprecht rustiger en ontzettend tevreden met wat we hebben.

Herken het ook van een baan, steeds op zoek naar wat anders. Ook dat heb ik losgelaten en geniet van m'n werk nu, wat z'n leuke en minder leuke kanten heeft maar dat is overal.

Denk dus dat het een bepaalde onrust in jezelf kan zijn.
    Bedoel trouwens niet te zeggen dat de mensen die van verhuizen houden ondankbare mensen zijn :p

Wellesnietes en citroenrasp vinden dit leuk.
  12. tuc

tuc Niet meer actief

Dit idee heb ik ook. Vaak verhuizen lijkt wel "in". Steeds iets groters/mooiers/nieuwer willen.

13. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Ik denk ik mijn/ ons geval onrust. Altijd iets te doen willen hebben. Wij zijn de afgelopen 10 jaar 3c verhuisd en eigenlijk ook al 10 jaar aan het verbouwen.

Dat laatste niet elke dag hoor, we vieren ook vakantie en spenderen heel veel tijd aan het gezin. Maar wij zijn wel types die om 23.00 de trap nog even een laagje lakken of een muurtje behangen.

We zijn nu net klaar na een enorm renovatie project van 3 jaar en wonen erg mooi maar idd dan kriebelt het om ooit nog eens een boerderij te renoveren of ruimte te hebben voor een flinke moestuin.

Nieuwe banken en meubels heb ik dan weer weinig mee. Zelfs bouwmaterialen koop ik veelal bij opkopers. Heb vorige week nog staan klungelen met antiek behang van 70 jaar oud om tegen de muur te krijgen, dat is even andere koek dan een rolletje glasvlies papier.

Een van de redenen dag we dit 10 jaar lang gedaan hebben is ook financieel. Wat wij hebben verdiend aan een drietal krotten renoveren kun je niet tegenaan werken. Maar ergens is het nu een keer goed, ook dat financiële is minder lucratief nu je er ook dure bouwvallen voor terug moet kopen.

Dus we praten er nu veel over, hoe je dat doet niksen en ontspannen enzo haha. Op dit moment beleven we een soort Marie Kondo fase. Nouja... weggooien kunnen we niet maar vooral netjes maken van kasten, kelders en schuren.

citroenrasp vindt dit leuk.
  14. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Wij zijn in 16 jaar tijd, 2x verhuisd(waarvan 1x Met de kinderen). En dat vind ik al best veel.
    Aan degenen die vaker verhuizen.. Wat vinden jullie kinderen daar van. Die van ons vonden dat best heftig, al hebben ze het nu goed naar hun zin. En dan zijn we in dezelfde buurt blijven wonen.

15. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Ondanks dat ik zelf een pro ben snap ik de verhuizingen ook niet van mensen die verhuizen binnen hetzelfde segment. Voor een tuin van 1 meter groter of 2 logeerkamers ipv 1. En vooral niet van mensen die niks aan huizen doen, die verhuizen als de keukenkraan gaat lekken en al 10 jaar met de gordijnen en verf kleur van de vorige bewoner zitten en dat in het nieuwe huis weer gaan doen.

16. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik vind verhuizen vreselijk stressvol. We wonen nu 10 jaar in ons eerste koophuis en hebben een nieuw huis gekocht wat we helemaal laten verbouwen. Maar dan blijven we er waarschijnlijk wonen tot we niet meer kunnen. Voordeel is dat het hele huis op de schop gaat, dus alles is dan nieuw en dan hoeven we ook jaren geen grote dingen te doen, heerlijk, en ook belangrijk gezien onze kinderen.

Venelientje vindt dit leuk.
  17. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Ik vindt dat verhuizen wel onrust en stress mee brengt.. verhuizen is alleen heel handig om al die rotzooi in 1x te kunnen weggooien
    Mijn man en ik zijn samen 1x verhuisd en we gaan zeker nog een keer verhuizen omdat we groter willen wonen en in een eengezinswoning maar het liefst zouden we daar dan blijven tot we bejaarden zijn ofzo, maar dan is iets voor de toekomst
    Als kind ben ik een stuk of 8x verhuisd en steeds weer nieuwe vriendjes en vriendinnetjes moeten maken en steeds weer een andere school dat heeft me absoluut geen goed gedaan toen maarja je bent een kind en je hebt er niks over te zeggen maar toch vind ik dat daar best rekening mee gehouden kan worden, ik zou het mijn eigen kinderen in elk geval niet aan doen, die hebben stabiliteit nodig en dat is nou net wat ik vooral gemist heb

18. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Mooi gezegd! Ik had ook contact met iemand en ze was altijd ontevreden.
    Prachtig huis maar nog was het niet goed genoeg en anderen hadden het altijd beter.
    Het zoog energie uit mij!

19. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.799
    9.314
    113
    Gelderland
    Als ik om me heen kijk zie ik mensen die financieel gegroeid zijn en daarna verhuizen. Voor mij een vrij logisch gevolg, als je kan groeien/verbeteren dan vind ik dat je dat moet aangrijpen. Wij pakken met deze woning bijv (hoop ik tegen die tijd ook nog) veel meer overwaarde dan we met ons oude huis hadden kunnen halen.
    We zien het eigenlijk als een investering waar we nu vooral heel veel woongenot uit kunnen halen, en hopelijk later financieel van kunnen genieten als we weer kleiner gaan wonen.

Cindy1977 en tuc vinden dit leuk.
  20. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Verhuizen kost veel tijd, geld en energie. Misschien is het goed te kijken waar al die onrust en ontevredenheid vandaag komt. Als je alleenstaand bent moet je dat vooral zelf weten.

Maar zoals anderen hier ook aangeven is het niet goed kinderen hier continu in mee te slepen. Die hebben behoefte aan een stabiele basis ipv al die onrust. Ik heb het zelf ook gezien bij vriendinnen en klasgenoten die iedere keer van school moesten wisselen. Weer zich invoegen in een reeds bestaande klas en iedere keer opnieuw het contract verliezen of verminderen met vriendjes of sport etc. Veel ouders denken daar veel te makkelijk over (ze zijn nog jong of zo lekker flexibel). Maar al die tijd energie kan je ook in andere zaken steken.

Ik heb het dus niet over een keertje verhuizen ivm een ruimer huis, baan of betere buurt. Maar mensen die continu verhuizen.

Deel Deze Pagina