Hey meiden, De titel zegt het eigenlijk al een beetje, onze dochter is de hele avond al aan het huilen . Nu is dat op zich helemaal niet schokkend, maar dit doet ze echt NOOIT. Wij hebben echt het tegenovergestelde van een huilbaby, ze is altijd rustig, slaapt goed, eet goed etc etc. Maar vanavond is het ineens anders. Ze is begonnen met huilen rond 20.00 uur en (met tussenposen) huilt ze nu nog steeds . Luier nagekeken én verschoond, beetje melk gegeven (dat ging erin als pap), gewiegd, in de box gelegd, bij me gehouden, op dr buikje gelegd, benen gefietst, liedjes gezongen, knuffelen, etc etc..... Maar niks helpt . Ik vind het zo zielig en ik snap er eigenlijk ook helemaal niks van, ik kan me niet voorstellen dat het al een sprongetje is (alhoewel het best zou kunnen natuurlijk). Hebben jullie nog opties? Bedankt! Liefs van mij
Carice is ook geen huilbaby, ze huilt natuurlijk wel eens, maar ik heb maar twee keer meegemaakt dat ze ontroostbaar was. 1x een gigantische verstopping, toen was ik gezellig met haar mee aan het huilen van frustratie. En 1x een boer die haar heel erg dwars zat, maar heel lang duurde voor het eruit kwam. Maar ja, dat hoeft het bij jouw baby niet te zijn natuurlijk.... Succes met haar in ieder geval!
Bedankt voor je snelle antwoord! Ik krijg nu ook wel het idee dat het een verstopping is ofzo... duurde het lang bij Carice? Een boertje is het niet, die heeft ze al luid en duidelijk laten horen
Er is wel een sprongetje rond de 12 weken. Dus het zou kunnen dat het dat is, maar ik denk eerder aan kramp of iets dergelijks. Jelle had daar op die leeftijd ook zo'n last van. Vanaf ongeveer 12 weken zijn ze over het hoogtepunt heen met de kramp. En anders misschien gewoon mamahonger? Misschien wil ze wel gewoon lekker bij je zijn... Overigens hebben baby's met 5 weken al hun eerste sprong..
Ja, misschien is het sprongetje van 12 weken wel vroeg begonnen ofzo? Geen idee. De eerdere sprongetjes gingen echt zó voorbij, ze was wel wat drukker dan normaal, maar het was absoluut niet vervelend ofzo... Ik ben al een hele poos aan het fietsen met dr en aan het rondlopen in de huiskamer (nu ligt ze even bij papa,maar dat helpt ook niet echt )
Kan inderdaad een sprong zijn hoor. Misschien lekker samen onder douche gaan, dan is ze lekker dicht bij jou, en lekker warm. Dit helpt altijd goed met Quinn als hij zo onrustig is en niet bij me weg wil (typisch sprongetje) Het is trouwens ook lekker als idd verstopt zit.
Ik vergat nog te zeggen..... Pffft.. ik leef met je mee meid... Avond aan avond hetbben we gelopen met Jelle dat hij zo hard moest huilen en ontroostbaar was.... Hij heeft zoveel last gehad van kramp, echt heel zielig. Wat ik wel altid heel frapant vond was dat als hij dan zijn flesje om 23.00 had gehad, hij stil was en doorsliep tot de volgende ochtend... Het gaat echt over! Succes!
Bedankt voo het meeleven meiden! Gisterenavond heb ik haar (huilend ) in bad gedaan, flesje gegeven en toen is madame gaan slapen tot vanmorgen, nu is ze weer hartstikke rustig, ik vind het maar gek, ze heeft ook niet gepoept ofzo. Hm, nouja, ik ben blij dat het over is, maar wat het nou was? Geen idee...
Een dag, het begon 's morgens en 's avonds om een uur of 7 was het eruit. Ik geef borstvoeding, dus het was niet het eerste waar ik aan dacht. Gelukkig daarna niet meer meegemaakt. Je zou kunnen proberen met een thermometer te stimuleren, dit heeft bij Carice wel gewerkt. Blij dat het nu wel wat beter met je meisje gaat!
Dank je wel voor het vragen Ikke. Vandaag ging het weer zoals anders, ze is heel lief, laapt lekker en eet goed, ze heeft alleen nog steeds niet gepoept.. , dus misschien heeft ze ook wel een verstopping ofzo? Hoe gat het met Quinn?
Fijn om te lezen dat alles weer rustig is meis. Hoeveel dagen heeft ze nu al niet gepoept? HIer gaat alles redelijk, loop beetje te klooien met Quinn zijn maagje, ziekenhuis in en uit zeg maar. Maar komt wel goed
Jeetje meid, dat is ook niet niks , ik hoop echt dat het snel beter gaat... Sharon heeft nu een aantal dagen niet gepoept... voor het laatst dinsdag aan het einde van de dag, als ze vandaag nog niet poept ga ik zeker de HA bellen, ze heeft er geen last van, ze slaapt goed, drinkt goed en heeft iedere keer een plasluier... Moeilijk he? Waar is di gebruiksaanwijzing toch als je hem nodig hebt?
amy poept ook maar 1 keer id 3 dagen ofzo , volgens mij is datniet zon probleem als het er maar uit komt haha en je baby er geenlast van heeft natuurlijk
Kylian heeft dit ook gehad en onze ha adviseerde toen (wij hebben een oudere ha) om door elke fles een theelepeltje olie (plantaardige) te doen, bij voorkeur lijnolie omdat hij ook veel omega e.d in zat. Hier heeft het geholpen als een tierelier, we deden door elke fles de olie en de volgende dag kon Kylian poepen, pas toen hij 4 maanden was hebben we het af gebouwd door elke week in 1 fles de olie weg te laten. Hij heeft daarna nog nooit weer last gehad van een verstopping. Groetjes anita
hoeveel olie moet je ein doen dan? want ik heb het ook een tijdje gedaan maar dat had geen enkel effect, misschien dee ik er ook wel te weinig in hoor
Ja, dat heb ik ook weleens gehoord, olie in de fles, gewoon een theelepeltje hoor! Nou, ondertussen had madame een volle luier! Oh my god (dit heb ik ook meerdere malen gezegd), ze heeft nog niet zo geroken als vanmiddag , gekke meid. Nouja, misschien was dat het wel?
Een theelepeltje in elke fles en dan merk je het verschil de volgende dag al. Wij zijn er toen na 2 dagen mee gestopt want ja het was er toch uit, om vervolgens weer 2 dagen later met een huilend kind te zitten met wederom last van zijn ontlasting. Wij hebben het dus vanaf toen gewoon standaard gedaan tot hij 4 maanden was. Het is dus niet zo dat als je het nu in een flesje doet je een uur later een poep luier hebt. Het werkt niet laxerend maar maakt de poep zachter en gladder zodat het makkelijker door de darmen kan glijden. Groetjes Anita
Hier ook zo. De hele avond ligt Milan al te huilen en niks helpt. Hij hjeeft dit eigenlijk de laatste week. Hij is 2 weken geleden geopereert aan zijn hazelipje. Daar heeft hij vast nog wat last van. Maa het arme joch is ontroostbaar. maar de afgelopen week was het ook iedere keer zo dat hij na zijn 11 uur fles direct in slaap viel. Hoop maar dat dit vanavond ook weer het geval is.
Nou, Sharon doet het nog hoor, vanmiddag ook weer een huilbui helemaal uit het niets, zo gek! Nouja, misschien is het ook wel het sprongetje, geen idee... Laura, zielig is dat he als ze zo huilen. Ik hoop dat Milan vanacht ook weer lekker slaapt, het is natuurlijk ook niet niks voor zo'n kleine uk een operatie!