Hoelang vloeide je na de bevalling?

Discussion in 'Na de bevalling' started by LoveXx, Mar 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    1,754
    116
    63
    Ik ben wel benieuwd naar hoelang jullie vloeide na je bevalling.
    Ik ben 5 weken geleden bevallen en verlies nog steeds helderrood bloed. Het is echt heel weinig, heb aan een inlegkruisje genoeg, maar het is nog wel helderrood.
    Ik kan me van mn eerste zoontje niet herinneren dat ik zolang door bloedde.. of is dit gewoon normaal?

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik ben 15 dagen geleden bevallen van onze zoon en mij hebben ze verteld dat je tot 6 weken kan blijven vloeien.

Ik heb de eerste 1,5 week echt veel gevloeid en ook wat grote stolsels verloren :$
    Daarna nam het af maar had in de nacht toch wel een kraamverband nodig en overdag droeg ik maandverband zonder plastic ivm de knip, dat moest ik toch wel elke 2 tot 3 uur verschonen.

Eergisterenochtend toen ik onder de douche de knip stond te spoelen toen verloor ik nog echt een groot stolsel, ik schrok er zelf van want het was een gekke gewaarwording, alsof ik nogmaals bevallen was :D
    Gek genoeg nam daarna het vloeien ineens behoorlijk af, vannacht heb ik ook aan maandverband genoeg gehad want ik heb nauwelijks gevloeid en vandaag overdag ook vrijwel niks. Draag wel nog maandverband omdat ze zeggen dat je ook ineens wel weer kunt gaan vloeien en ik heb geen zin in vieze toestanden ;)

Ik verlies niet zozeer meer helder bloed, het is nu meer bruin/ geel van kleur maar dat schijnt ook normaal te zijn.

Wat normaal is, is denk ik voor elke vrouw anders.
    Mij werd in het ziekenhuis duidelijk verteld dat ik niet moest schrikken als ik soms een gigantisch stolsel zou verliezen en dat ik tot 6 weken nog kan vloeien.
    Ik moet 20 April nog op nacontrole bij de gynaecoloog en dan zou het vloeien zover over moeten zijn zeiden ze want dan ben ik bijna 6 weken geleden bevallen.

Ik vind dat vloeien ook maar iets vies en sowieso continu verband in vind ik zeker niet prettig. :(

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Een week of 5, en na 6 weken werd ik ongesteld ;)

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Bij de eerste tot een week of 6, met 8 weken ongesteld.

Bij de tweede en derde tot 2 weken en met 6 weken weer ongesteld.

5. MamaSimon

MamaSimon Nieuw lid

Mar 27, 2015
    4
    0
    0
    Ik verloor 3 weken lang nog echt bloed en daarna nog tot 7 weken van dat gele wondvocht. Daarna werd ik weer ongesteld.

6. LaRambla

LaRambla Actief lid

Jan 15, 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Keizersnede.

4 dagen. Na 3 weken ongesteld. Dat duurde dan weer 1,5 week..

7. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    1 dag (keizersnede). In de twee weken daarna wat spotting, maar dat mag geen naam hebben. Mijn eerste menstruatie kwam na een week of 8 geloof ik en die was hetzelfde als voor de zwangerschap.

8. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    2 weken, en met 10 weken na de geboorte een spiraaltje laten plaatsen, helemaal niet meer ongesteld geweest. (Maar.. ook pcos, dus sowieso was ik denk ik niet zo snel ongesteld geworden).

Liefs,

9. Lara87

Lara87 Actief lid

May 8, 2013
    181
    9
    18
    Zit nu op 5 weken bloedverlies en merk ook dat als ik een dag veel heb gedaan ik weer flink begin te bloeden. Ben benieuwd hoe lang nog, want ben de maandverbanden nu wel beu ;)

10. duizeltje

duizeltje Lid

Mar 26, 2015
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Keizersnee maar na 'gewoon' proberen: 5,5 weken

11. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    5 weken heel veel gebloed. Ik gebruikte steeds 3 kraamverbanden tegelijk. Ik vind het nog steeds een wonder dat ik niet doodgebloed ben. Daarna werd ik na 6 weken ongesteld

12. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Week of 5 a 6 (niet de hele tijd helderrood) en na 4 maanden werd ik ongesteld (gaf borstvoeding en een maand na het stoppen kwam het op gang) direct regelmatig.

13. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dit keer iets meer dan 6 weken... vorige keren veel minder lang dacht ik!

14. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Keizersnee gehad en 2 dagen bloed verloren. Wel de week daarna nog helder wondvocht verloren ook wel zo veel dat ik verband moest gebruiken omda mijn slipje andes nat zou wordne.

Menstruatie is nog niet op gang gekomen ik geef borstvoeding. Baby is 4 maanden

15. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    6-7 weken toch zeker. Op het einde inderdaad wel zo weinig dat het met inlegkruisje kon. En dit ondanks dat ik volledig bv gaf...

16. samhh

samhh Actief lid

Jul 6, 2014
    147
    1
    18
    4,5 week maar nooit erg veel. Ook geen grote stolsels.
    Maar ik ben tijdens de bevalling ook al veel bloed kwijtgeraakt. Misschien dat dat er mee te maken heeft.

17. Truelove

Truelove Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    3,006
    0
    0
    + 1 :) bij mijn vorige zwangerschappen..
    Nu ook van plan spiraal te Laten plaatsen :)

18. BZD

BZD Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    1,059
    166
    63
    Female
    Paraveterinair
    3 weken geen echte stolsels. Na 2 weken werd het al minder. Mss ook doordat ik door hematoom heel veel ben blijven liggen, dat m'n lichaam het meer opgenomen heeft. Ben overigens ook niet heel erg ongesteld, altijd maar 3,4 dagen met tampons mini.

19. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    1 week zwaarder, 2 kraamverbanden nodig. Daarna werd het snel minder. Maar uiteindelijk wel 6 weken gebloed.

2 maanden na de bevalling weer ongesteld geworden.

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    2/3 weken heb ik echt bloed verloren. Na 6 weken werd ik bij beide ongesteld.

Share This Page