ik weet niet of ik in dit topic goed zit. sorry anders daarvoor. even in het kort. ik heb na 3 icsi pogingen en nu derde cryo. deze heb ik vorige week woensdag terug gekregen. ik voelde de derde dag na tp al dat het raak was. (ik denk ook omdat ik ondertussen mijn lichaam zo goed kent.) ik heb dan ook zondag een test gedaan waarbij de streep licht maar zeker te zien was. mijn symptomen zijn zoals hoort misselijk gespannen borsten moe. maar voel ook al een paar dagen drukkend gevoel in mijn linker lies. pijn kan ik het niet noemen. en weet ook niet (de onzekerheid) of het mijn lies is. het zit links net naast de plooi van mijn been, en net onder mijn schaambot, op die hoogte zeg maar. nu zit ik mezelf gek te maken dat daar mijn eierstokken of eileiders zitten en het wel eens buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan zijn. wie heeft hier ervaring mee en wil het met me delen? als ik niet goed zit hier, willen jullie me dan zeggen waar dit wel hoort? bedankt alvast.
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik zou me daar niet zo druk om maken, ik heb in het begin ook allerlei steekjes/drukkend gevoel gehad links en rechts in mijn buik. Ik was ook even bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.. maar toen bedacht ik me dat het niet zo'n pijn deed. Mocht het pijnlijker/vervelender worden even contact opnemen met je gyn. Verder zou ik me niet zoveel zorgen maken. Geniet ervan
Hoi babycomp, Daar hoef je je geen zorgen over te maken met een terugplaatsing kan je namelijk geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap krijgen. Ik zou zeggen geniet ervan dat je zwanger bent en hopelijk blijft ie plakken!
Bedankt voor je reactie. Inderdaad het doet geen pijn ofzo. Maar het is natuurlijk ook nog heel vroeg we moeten gewoon alleen benieuwd of anderedit herkenden Heb wel aabn beide kanten rugpijn dat had ik bij men zoontje ook. En heb ook aan beide kanten steken in de li3s en soort krampjes. Maar aan linker kant meer ook trekkend gevoel. Afwachten maar
Huh siepiw?? Met een terugplaatsing kun je toch juist wel buitenbaarmoederlijke zwangerschap krijgen toch juist verhoogde kans? Dat dacht ik hoor
met een cryo terugplaatsing is er zeker wel kans als ze de cryo te hard naar binnen spuiten... maar ik heb heel veel last gehad van me eierstokken met name rechts de eerste weken a de terugplaatsing en precies daar waar ik ook altijd me eisprong voel.. maar ze zitten netjes in het midden...meestal komt dat gevoel door het aanmaak van hormonen..dit word nu nog door de eiestokken gedaan en het uitrekken plaats maken voor je kindje...het kan maar denk dat de kans heel klein is dat je buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb..
Helaas is de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zelfs groter met ivf, daar ben ik helaas het bewijs van. Maar ik zou me niet te veel zorgen maken Babycomp, het zit vast goed .
Je hebt inderdaad een vergroot risico bij een tp, vandaar dat ze mijn nog enig overgebleven eileider nu ook eerst hebben dicht gemaakt na twee keer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te hebben gehad. Zo wel links als rechts dus. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap doet echt heel veel pijn, maar ook op plekken waar je het niet zo snel verwacht, zoals tussen je schouderbladen. Bloedingen heb ik maar weinig gehad beide keren, maar was wel aanwezig. Echter pijn is natuurlijk ook relatief want de eerste keer kon ik niks meer van de pijn en moest in een rolstoel verplaatst worden en de tweede keer liep ik rustig rond met hier en daar een krampje. Maar dus wel duidelijk tussen de schouderbladen aanwezig. Ik duim voor een prachtige zwangerschap!!
Ik heb dit begrepen: Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap voel je eerst niet en dan ineens komt er hevige pijn die niet overgaat; geen drukkend gevoel ofzo. Geen zorgen; dit is vast door hormonen
echt heel erg bedankt voor jullie reacties!! voel me stuk geruster. stom he dat je jezelf dan gewoon gek zit te maken. Baal dan echt zo van mezelf. Ik kan het gewoon ergens nog steeds niet begrijpen of geloven dat ik echt zwanger ben. en zit dus steeds dingen te verzinnen van dit zal wel gebeuren dat zal wel niet goed zijn. o kijk nu daar een pijntje. terwijl ik normaal helemaal niet zo ben. we gaan het zien. diaantje: wat heerlijk een tweeling! geniet ook jij van je zwngerschap en veel succes want zal vast wat zwaarder zijn dan van 1. heel leuk!! Joyce wat naar dat je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt gehad. ik hoop voor jou dat jullie wens keer in vervulling gaat! geef de moed niet op! esther ook jij veel succes met het starten van je ivf. ook jij geef de moed niet op!. nepthys: nog gefeliciteerd met je dochter. geniet ervan want echt ze zijn veel te snel groot!@!
Het is helemaal niet raar dat je onzeker bent en je van alles in je hoofd haalt. Dat is pure zelfbescherming en dat lijkt me meer dan normaal bij vrouwen in onze situatie, we hebben allemaal al zoveel tegenslagen gehad dat het soms wel lijkt alsof niets goed kan gaan. Maar gelukkig komt het in veel gevallen goed, probeer te genieten van je zwangerschap dat heb je verdiend. x
Bedankt meid! Ik heb trouwens makkelijk praten hoor; zorgen maken heb ik VEEL gedaan tijdens mijn zwangerschap en achteraf zeggen dat anderen dat niet moeten doen is heel makkelijk . Ik wens je veel succes en bedenk dat hormonen de zorgen versterken dus dat wat je voelt, niet helemaal van jou komt. Hielp mij soms, die gedachte. Wij genieten volop van ons ukkie.