Wie kan mij helpen. Ik ben nu ruim 16 weken zwanger en heb uitslag op mijn armen. Het jeukt onwijs en ik weet niet waar het ineens vandaan komt. De bultjes en de jeuk heb ik nou ongeveer een week, maar ik heb het idee dat het alleen maar erger wordt. Wie weet wat ik hieraan kan doen en moet ik mijn vk op de hoogte stellen? Ik hoop dat iemand een tip heeft want ik wordt echt gek.
Hoi, ik heb het ook! Echt erg die jeuk! Heb het dus nu ook op mijn handen en armen. Ook op mijn buik, rug en benen. Ik krab mezelf open, tot bloedens toe. En dat lucht dan op. Pfff, word er dus ook helemaal gek van!
Hoi Dames, Ik zou hier wel even mee naar de vk gaan. Deze kan jullie bloed dan laten testen op zwangerschapscholestase. (heeft met galzouten in de lever te maken) Mocht je dit wel hebben dan kun je hier medicijnen voor krijgen. Sterkte
Oooooh dat klinkt wel eng. Ik dacht dat het gewoon zwangerschapsjeuk kon zijn? Dat is ook een kwaal? Door de hormonen. Ik zal het de volgende keer aangeven bij mijn VK indien het dan nog niet over is. Zo stom, ben het vorige week vergeten te melden.
Hopen dat het gewoon zwangersschapjeuk is. Maar toen ik mijn gyn vroeg wat ik tegen de jeuk kon doen, had ze zo iets van dat hoort niet. Dus die heeft meteen bloed laten prikken. De test duurt alleen drie weken dus ik wacht nog op de uitslag.
Ik las in mijn zw boek dat jeuk op handen en voeten idd zwangerschapscholestase kan zijn zou dus zeker langs de dokter gaan
Zeker even laten testen hoor,ik heb dit ook al vanaf 8 weken zwangerschap.Ik krabte ook tot ik de blaren erop had staan.Ik heb dus cholestase en laat om de 4 weken mijn bloed testen.Vanaf volgende maand beginnen we met medicijnen.Ik heb vanaf 8 weken een paar zalfjes gekregen en het tot nu toe al kunnen rekken zonder medicijnen.(willen ze niet te vroeg mee beginnen).De baby groeit gelukkig nog helemal perfect en we zullen zien tot waneer we de bevalling kunnen rekken,wel heeft mijn gyneacoloog mij al laten weten dat hij mij niet door laat lopen tot 40 weken.Maar zeker laten testen dus,beter een keer teveel als niet weten wat er aan de hand is en je ongerust maken.
ik had dit ook bij mijn zwangerschap maar dan op mijn hele lijf! krabte mezelf ook helemaal open.. bij mij kwam het door zwangerschapdiabetes.. dus toch even aangeven bij vk of ha
Oh wat vervelend ik heb het ook gehad duurde ongeveer 2 weken en is in principe vanzelf overgegaan. Ben er wel voor naar de huisarts geweest, maar die kon er eigenlijk niets aan doen. In ieder geval niet te warm douchen en neutrale bodylotion gebruiken. Ik hoop dat jij er ook snel vanzelf vanaf komt want het is echt verschrikkelijk. Natuurlijk is het altijd verstandig om het te melden aan je VK. Gr. vruchtje
Oh bah, en ik maar denken aan onschuldige zwangerschapsjeuk.... Maar even over mijn jeuk aan mijn handen en voeten. Op mijn voeten heb ik helemaal geen jeuk. En ik heb alleen jeuk aan mijn linkerhand (bovenkant van mijn hand, maar daar is het ook erg droog, dus daar kan het mee te maken hebben) Ik heb echt vooral last van mijn rug en buik... Ik blijf maar krabben. (ligt echtttt aan zwangerschap) Kan dat ook duiden op zwangerschapscholestase....?
Hey dames bedankt voor jullie tips. Het gaat ondertussen al een stuk beter. Ik zal morgen toch nog even mijn vk bellen en kijken wat ze zegt. Verder hoop ik dat het bij de rest ook snel over zal gaan.
Ja geen idee jeuk op buik en rug heb ik ook mede door zwangerschap en door het koude weer. Ik denk als het wat warmer wordt dat het dan wil minder wordt. Dat je handen droog zijn (zeker ook droge plekjes) komt ook door het weer en onder invloed van hormonen
Hey, Ik heb helaas geen tip voor je maar ik weet wel wat je precies bedoel ik werd namelijk ook helemaal gek van de jeuk. Ik ben nu bevallen en het is gelukkig weg. Je heb nog een tijd te gaan voordat je bevallen bent hopelijk gaat het ene beetje beter. succes
Ik had ook jeuk, 'gewoon' zwangerschapsjeuk. Kreeg bultjes op buik en borsten en dat ging dan vreselijk jeuken. Bij mij hielp het goed om het flink vet te houden. Ik heb daarvoor buikbalsem van Etos gebruikt (zit ook iets van menthol in, dat verkoelt de jeuk) en daar had ik veel baat bij.