Na de zxangerschap toch weer aan de pil?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door annette110, 31 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Na de bevalling weer aan de pil

1. Ja....ik ga weer aan de pil

2. Nee....ik ga niet meer aan de pil!

3. ??ik weet het nog niet!

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. annette110

annette110 Actief lid

5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Vroeg me af hoe jullie hierover denken:

Je ziet wat voor een drama dat ontpillen is, onregelmatige cyclus en zoveel meer.

Als jullie straks zwanger worden....en bevallen zijn (hopelijk is dat snel [-o< ) gaan jullie dan toch weer aan de pil?

Ik niet, niet alleen hiervoor hoor. Maar vond het zo dubbel. De pil moet ik nu ook helemaal zelf betalen. Gebruik nu liever rubbers, of neem later een spiraaltje.

Ben benieuwd naar jullie reacties...

2. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Ik denk dat ik wel uitgeslikt ben met de pil, bovendien wil ik graag meer dan 1 kindje en aangezien ik inmiddels 34 ben en nummer 1 nog niet gearriveerd is, mag nummer 2 er gelijk achteraan komen. Zo denk ik er nu over, maar of ik daar straks ook zo over denk weet ik natuurlijk niet.

En daarna zien we dan wel weer, misschien is het dan de beurt aan mijn vriend om meer kinderen te voorkomen 8) . Best gek eigenlijk, daar hebben we het nog nooit over gehad. Maar eerst maar eens zorgen dat er een kleintje (of twee?) komt.

3. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Leuke topic allereerst en nee ben niet van plan om de pil nog te slikken. Laat de 2e maar gelijk erachteraan komen! Graag zelfs.
    Nee grapje, was het maar zo simpel. Een kind is een geschenk en die krijg je. Ik ben allang blij als God me er eentje schenkt want ik weet nu dat het niet vanzelfsprekend is.

Liefs Vanilia

4. Niet meer actief

ik weet het nog niet
    maar aangezien wij niet zwanger kunnen raken
    spontaan....
    maar zul je net zien als we dan niet aan de pil gaan dat het dan toch op de een of andere manier lukt haha
    nee voor mij hoeft anticonceptie niet meer
    of idd spiraaltje
    vond ik ook wel fijn ;)

5. nee ik overweeg een spiraaltje

6. jessie33

jessie33 Actief lid

2 apr 2007
    332
    0
    0
    Nee ik wil niet meer aan de pil of wat voor hormoonen ook, dat ontpillen maakt je ook niet vrolijk.

Groetjes Jessie33

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ga weer gewoon aan de pil, ik ben uitgebreid verzekerd dus dit wordt voor mijn vergoed en volgens mijn voor het bassispakket komt het ook weer terug jan 2008. ik wil de eerste 3 jaar nog geen 2e en daarna wil ik er wel weer een poging voor wagen maar ik heb er absoluut geen haast bij. ben al blij met de 1e die op komst is en wil daar eerst is lekker van genieten. als de 2e er mag komen dan laat mijn vriend zich steriliciren dus dan blijf ik van de pil af want eigenlijk is het maar gewoon een hoop rotzooi de je binnen krijgt

8. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ik heb nu tussen me bevalling er voor gekozen om niet te pil te nemen omdat we snel een tweede willen.

Maar als ik we misschien nog een tweede krijgen daarna ga ik gewoon weer aan de pil omdat ik hem toch wel handig is. Bij mijn regelt die alles helemaal goed.

9. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Rubbers , bah :)

Eerst aan de pil en dan laat mijn vriend zich steriliseren.
    een ingreep van een minuut of tien en een middagje wegblijven van je werk.

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mijn antwoord staat er niet bij: ik heb nooit de pil geslikt en ik ben ook niet van plan om er aan te beginnen.

11. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ik ben nu weer terug aan de pil.
    Iniedergeval totdat mijn man over z'n angst heen is om zich te laten helpen haha
    Wij hebben geen kinderwens meer en zijn helemaal super en reuze blij met ons gezinnetje van 5 :D

12. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Ik ga nooit meer aan de pil, een en al ellende bah.
    Wat het dan wel wordt geen idee, maar denk een spiraaltje ofzo

13. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    wi willen graag nog een kleine hierna dus voorlopig ga ik niet aan de pil.ik heb een persona liggen want ik wil niet direct na mijn zwangerschap weer een zwangerschap.ff een jaartje genieten van de beeb waar ik nu zwanger van ben.
    later gaat mijn man denk ik naar het ziekenhuis en dan is het ook goed.

14. Jinte

Jinte Lid

23 mei 2007
    24
    0
    0
    Wij waren van plan om na de eerste een jaartje te wachten. Ik heb dus een spiraaltje laten plaatsen (had ik voor de zwangerschap ook en dat beviel prima!). Maar omdat het zó goed gaat mt de eerste en we toch graag al voor de tweede willen gaan, heb ik dat alweer laten verwijderen :(
    We hebben er bij ons dochtertje wel meer dan een jaar over gedaan om zwanger te worden, dus we houden er wel rekening mee dat dat nu ook zo zou kunnen zijn.

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik ga ook niet meer aan de pil.

1.Omdat ik 2 kindjes wil die niet té veel in leeftijd schelen,dus ga niet eerst bevallen,dan weer de pil,en dan weer ontpillen,...
    2.Omdat het ontpillen op zicht gewoon een sh*thoop hormonen is,voor mij persoonlijk is het gewoon niks,heb er veel last van.
    3.Omdat ik de pil 3 jaar heb genomen en er soms toch niet elke dag aan dacht 'm in te nemen. ;) .Niet echt praktisch dus :p

Als we zo gezegend mogen zijn dat onze kinderwens uitkomt,denk ik dat ik daarna naar een spiraaltje of Nuvaring ga kijken...

16. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik ga over niet al te lange tijd stoppen met de pil. Ik heb geen last van dat ding. Andere voorbehoedsmiddelen vind ik maar niks. Dus als het zwanger worden bij ons een beetje spontaan gaat ;) denk ik dat ik daarna gewoon weer aan de pil ga.
    Het verhaal wordt anders als het heel moeilijk is om zwanger te worden of als het ontpillen me ontzettend tegenvalt.

17. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    ik ga eerst niet meer aan de pil..

na anderhalf jaar bezig te zijn en 2 miskramen te hebben gehad wil ik graag.. als we een kindje zullen gaan krijgen gewoon kijken wat er gebeurt..

Ik wil graag 4 kinderen en ben 30 nu dus we moeten even flink dooroefenen :)

18. Niet meer actief

Ik ga niet meer aan de pil.
    Aangezien ik graag meerdere kindjes wil en het zwanger worden niet vanzelfzprekend is bij ons, laten we de natuur zijn gang gaan.

19. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    als wij weer zwanger mogen van onze derde, dan ga ik waarschijnlkijk wel eerst weer aan de pil.
    ik zelf zou nog graag 2 kleintjes willen, maar man lief nog maar 1. we zullen zien hoe alles gaat. jierbij speelt zijn leeftijd ook wel een rol moet ik zeggen, want hij is net 37 geworden.
    ik daarentegen ben met mijn 27 nog vrij jong.
    en bij ons speelt ook of we een gezond kindje krijgen of niet.
    kans op weer een hartafwijking is gewoon aanwezig.
    maar gaat alles zo als we hopen dan ga ik eerst weer aan de pil.
    spiraal vind ik eng en condooms vind ik maar niks,
    en de pil, dat gaat prima en regelt de boel goed bij mij.

20. pechvogel

pechvogel Actief lid

15 mrt 2007
    335
    0
    0
    Ik ga niet aan de pil. Ik heb twee kindjes verloren en heb twee miskramen gehad. Nu mogen de kindjes van mij snel achter elkaar komen hoor!

Liefs, pechvolgel

Deel Deze Pagina