Wat wel en niet eten tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door 25noortje, 12 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 25noortje

25noortje Lid

19 sep 2011
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste dames,

Ik merk dat ik het moeilijk vind om goed te bepalen met wat ik eet en drink of dat daadwerkelijk genoeg is en of ik de goede "spullen" binnen krijg. Zo heb ik gisteren een kaassoufle gegeten en dan heb ik geen idee eig. of ik dit wel of niet mag. Ik ben nieuwsgierig naar wat jullie zoal op een dag eten en 1 van de favourite avondmaaltijden :D Om wat inspiratie op te doen.

Alvast bedankt.

Om te beginnen heb ik aardappelen met broccoli gegeten en ja tartaar gemaakt en toen kwam ik er achter dat het niet gaar van binnen is zucht.. :p dus die netjes laten staan.

2. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Op www.voedingscentrum.nl kun je veel informatie lezen over voeding en zwangerschap.

Je niet te veel zorgen maken hoor. Je kan nog altijd veel dingen eten. Belangrijkste regels;
    - geen alcohol
    - geen rauw vlees of vleeswaren (filet americain etc.)
    - geen rauwmelkse kazen
    - als je in een restaurant eet, opletten of mayo/sauzen niet vers
    gemaakt zijn met rauwe eieren.
    - sla en groenten die je rauw eet goed wassen.

Als je aanhoudt dat je gevarieerd eet, alle vlees goed doorbakt en regelmatig fruit eet dan ben je al goed bezig ;). Op de site staan echt goede tips!

Ow ja, kaassoufflé mag gewoon hoor! Ik kan op z'n tijd heerlijk genieten van een bord patat en een kroketje :)

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

kijk eens op voedingscentrum. daar staat alles precies op wat je wel en niet mag. wat daar staat is het juiste en het enige. verdere dingen zijn allemaal onzin

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Idd waarom zou je geen kaassouffle mogen eten..

Gewoon de belangrijkste wat hierboven ook al werd genoemnd..
    Geen alcohol
    Geen rauw vlees
    Geen rauwe eieren
    Geen rauwmelkse kazen
    En met mate pate e.d

De rest mag gewoon allemaal hoor :)

Deel Deze Pagina