Hallo meiden! en ook heren natuurlijk! .. Ik (wij) zijn 9 weken en 3 dagen zwanger! JeeeeJ! Ik voel me erg moe, als ik teveel doe gaat mn buik krampen! Kennen jullie dat?Ik plas/poep me ook een ongeluk! maar ja moet goed drinken enz Mijn borsten zijn ook al 1,5 cupmaat gegroeid..en doen echt pijn! Ik zie dit allemaal als goede tekens. Dat is voor mij een bepaalde zekerheid dat 'het' goed groeit. Maar heb wel een vraagje.. Zo ben ik erg bezig met mijn eten, ik wil niet teveel aankomen! iig niet door het verkeerde eten! Maar hoe hou je dat in de hand of maakt het niet uit? Ik eet 3 boterhammen per dag, avondeten, fruit, sultana's, en 1x per dag energie mix met melk. is dit wel genoeg? Bedankt alvast voor jullie reacties! en succes met je eigen zwangerschap! liefs angel
Dit moet op zich wel genoeg zijn. In heb begin van mijn zwangerschap ben ik gewoon blijven eten wat ik normaal at. Alleen iets meer fruit. Je merkt vanzelf aan je lichaam wanneer het meer nodig heeft. Probeer goed te varieren met je eten qua groentes, aardappelen,rijst. soorten vlees en vis.
ik eet ook nog gewoon hoor.. soms wel meer vooral in de avond. dan wil ik nog wel eens gaan eten namijn avond eten. normaal had ik genoeg..
Volgens mij is t te weinig.. Waarvoor gebruik je energiemix? Op artsen-voorschrift? volgens voedingscentrum hebben we dit nodig: Eten en drinken De onderstaande basisvoeding is gemiddeld per dag nodig tijdens de zwangerschap: Brood: 6-7 sneetjes (210-245 gram) Aardappelen, rijst, pasta of peulvruchten: 4-5 stuks of 4-5 opscheplepels (200-250 gram) Groente: 4 opscheplepels (200 gram) Fruit: 2 stuks (200 gram) Zuivel: 450 ml melkproducten en 30 gram (1 1/2 plak) kaas Vlees(waren), vis, ei en vleesvervangers: 100-125 gram (gaar gewicht) Halvarine, margarine, bak- en braadproducten: 30-35 gram (5 gram per sneetje brood) Dranken: 1,5-2 liter (inclusief melk) Behalve foliumzuur en vitamine D is het tijdens de zwangerschap niet nodig extra vitamines en mineralen te slikken. Zwangeren die toch extra vitamines en mineralen willen gebruiken, wordt aangeraden een multi-preparaat speciaal voor zwangeren te kiezen en hiervan de aanbevolen dosis te gebruiken. Deze levert de goede hoeveelheid foliumzuur en vitamine D en is veilig.
ik denk dat het niet genoeg is. Ik at eerst ongeveer net zoveel en bleek dusnietgenoeg te eten op een dag(volgens allerlei site's dan) Je kunt een testje doen om te kijken of je iedere dag eet wat je nodig hebt door in te vullen hoeveel je op een dag van diverse producten gegeten hebt. Ik hou me daar nu aan en ik ben absoluut niet veel aangekomen 2kilo nu in totaal en volgens mn verloskundige is dat heel netjes. Geniet van je zwangerschap! liefs Debby
Ik at voor de zwangerschap 2 sneetjes brood. Nu 3. Maar ik ga er echt geen 6-7 sneetjes eten pfff dan moet ik 3x zoveel brood eten als normaal. Dat lijkt me echt niet goed. Luister gewoon naar je lichaam. Je hoeft echt niet 2x zoveel te gaan eten als normaal. Die baby is toch ook niet net zo groot als jou? Drinken is wel heel belangrijk. En de vitamientjes natuurlijk.
ik eet ook geen 6-7 sneetjes brood hoor, zou niet weten waar ik het moet laten. Ik eet 's ochtends yoghurt met cornflakes o.i.d. en 's middag 2 (soms) 3 boterhammen. Verder fruit tussendoor en een evergreen of zo.
Wat je eet is goed, gezonde dingen allemaal. En de hoeveelheid maakt denk ik niet te veel uit, als je maar eet als je trek/honger hebt en je je goed voelt, dus niet misselijk/duizelig enzo. Ik eet gewoon wanneer ik honger heb en let op dat ik wel gezond eet, dus meer brood, fruit en groente. Ennuh, nu mag het, dus lekker van genieten, je lichaam heeft het nodig!
Mijn huisarts vertelde me dat je gewoon moet eten als je honger hebt, je hoeft als je geen honger hebt dus niet voor 2 te eten. Luister gewoon naar je lichaam, das het beste. Naarmate je zwangerschap vorderd krijg je vanzelf meer honger
gewoon gezond eten en een gezond tussen doortje. als je s'avonds trek krijgt dan geen zak chips pakken maar bijv ontbijtkoek of appel, fruit bakje yoghurt met muesli e.d
ha ik heb opgelet redelijk maar kwamtoch 30 kilo aan, nog veel vocht maar moet nu nog 16 kilo succes dus zegt niet alles
Ik krijg ook niet zoveel brood weg. Ik eet op een dag ongeveer 3 sneetjes brood. Dat is dan wel donkerbruin. Ik kan momenteel sowieso niet zo heel veel eten. Dat was bij tijdens de zwangerscha[ van mijn zoontje wel anders. Toen kon ik veel meer eten en ben ik ook 25 kilo aangkomen. Nu is dat ook veel minder. Ik let heel erg op de suikers die ik eet. Die probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Niet altijd want soms heb ik er gewoon trek in.
Lijkt me een beetje weinig. Ik kreeg steeds meer honger en werd duizleig als ik niet at. Dus heb ik het meer over de dag verspreid. Je moet nu echt niet op je lijn gaan letten hoor, da's slecht voor de baby. Wij eten 2x per week vette vis (zalm ofzo), ik drink meer optimel nu dan voorheen. verder iets van 2x3 boterhammen, avondeten en gewoon meer fruit. Ik ben nu net 15 kg aangekomen en dat is perfect! De ene week kom je nu eenmaal meer aan dande andere.
Tsja wat is genoeg. Ze maken een heel schema van wat je binnen zou moeten krijgen. Nu ben ik tot week 18 echt kotsmisselijk geweest en later spuugde ik ook regelmatig. Ik kwam lang niet aan het voedingsadvies en zie daar........wij hebben een kerngezonde baby gekregen. Vooral niet te druk maken over je gewicht maar luister naar je lichaam.
Het gaat niet om gewicht, dus niet of je veel of weinig eet, maar of je wel voldoende en de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt. Dat lijstje van het voedingscentrum is een goede leidraad.