Hallo, Ik heb even een vraag..ik ben nu bijna 32 weken zwanger en ben eigenlijk de hele nacht wakker geweest omdat ik zo'n buikpijn heb..maar tlijkt ook wel iets erger te worden en dan zakt het weer af..vooral als ik ga staan komt er een druk op mn onderbuik.Heb jij misschien enig idee wat dit kan zijn en of het erbij hoort? groetjes Eline
Hoi Eline, die pijn in je buik kunnen pijnlijke harde buiken zijn. Je baarmoeder oefent met samentrekken en kan geen kwaad. Dit doet ze de hele zwangerschap door. Je bent nu in een fase van groeispurt van de baby en dan kun je er nog meer last van krijgen. De druk die je voelt komt van het gewicht van je baarmoeder op je blaas en de bekkenbodem. Wat in jouw geval ook kan is dat de pijnlijke harde buiken komen van een blaasontsteking. Dan hoef je niet eens pijn bij het plassen te hebben. Dit komt vaker voor en kan de oorzaak zijn. Dus breng morgen voor de zekerheid je urine even naar de huisarts. En bouw jezelf 's nachts verder lekker in met kussens en warmen kruiken. Groetjes Brigitte