Hallo, Al een tijdje had ik in vlagen last van verkoudheid. Nu de laatste dagen met veel hoesten en piepende ademhaling. Omdat ik het niet vertrouwde ben ik naar de huisarst gegaan. Volgens hem had ik infectie in de luchtwegen, een acute bronchitis, noemde hij dit. Ik ben zelf iemand die niet zo snel medicijnen inneemt en toch het lichaam de kans geeft om zelf te genezen. Maar nu weet ik dus niet waar ik verstandig aan doe. Heeft de kleine geen last van al dat gehoest van mij? Of heeft die ook allerlei bacterien gekregen en heeft het misschien last van zuurstofgebrek, wat ik nu ook heb. Ik weet dus niet of dat het geval is/kan zijn? Ik lees wel vaak dat de baby 'goed verpakt zit' en weinig merkt van kwaaltjes van de moeder. Ik weet niet waar ik dus goed aan doe, wel of een medicatie? Ik weet het gewoon even niet meer..
Hoi Sellie, de afweerstoffen die jij opbouwt bij zo'n ontsteking krijgt het kindje ook en is dus eigenlijk 'gunstig'. Het kindje krijgt er ook geen zuurstofgebrek van, want het is een kleine parasiet en die neemt wat hij/zij nodig heeft. En het kindje zit inderdaad goed ingepakt en kan dit wel hebben. Toch is het wel verstandig om er iets aan te doen. Je weet niet wanneer het uit zichzelf zal over gaan en wanneer jij bijvoorbeeld bij 38 weken zou bevallen heb je al je adem en goede conditie nodig. Groetjes Brigitte