Hallo allemaal, mijn zoontje is gisteren klem komen te zitten met zijn vinger tussen een deur. Het zag er direct verschrikkelijk uit, bloed en plat en erg open. We zijn toen direct naar de spoedpost gereden en daar hebben ze het schoon gemaakt en verbonden. Nu moet ik morgen terug komen bij de ha om het te laten bekijken. In het ziekenhuis zeiden ze wel dat we goed moeten opletten op ontstekingen aangezien dat heel vaak voorkomt bij kinderen en wonden op vingers. Nu is mijn zoontje gistermiddag misselijk geworden, hij klaagde steeds over buikpijn en idd om 22.30u gisteravond moest hij enorm overgeven. Nu vandaag is hij nog niet echt fit, hij speelt wel wat maar wil het liefste tv kijken. Is wat warmer dan anders en eet nog niet noemenswaardig, heeft vandaag een banaan en 3/4 deel sultana op gegeten. Nu moet ik dus om symptomen letten van ontstekingen maar hoe doe ik dat als de vingers ingepakt zitten? Is ziek worden ook een symptoom om is dit een toevallige bijkomstigheid? Iemand die dit toevallig weet???? Wat extra zielig is is dat hij nu de komst van sinterklaas op school gemist heeft! Maar hij wilde echt niet naar school vanmorgen...zielig mannetje!
misschien toch even naar de huisarts/ avonddienst bellen met je bevindingen sinds gistermiddag. vind t wel erg toevallig dat je zoontje nu zo ziekig is, dus denk dat t er wel mee te maken kan hebben. arm ventje.
Het belangrijkste symptoom van een ontsteking is koorts. De symptomen die je hier beschrijft doen mij meer denken aan pijn, weet niet of hij al pijnstillers heeft gekregen van je, maar anders zou ik dat toch even gaan doen. Als je pijn hebt kun je daar erg misselijk van worden en zelfs wat verhoging van krijgen. Als zijn temperatuur niet al te hoog is komt het waarschijnlijk dus door de pijn. Even temperaturen dus en als hij boven de 38,5 is zou ik in iedergeval even bellen met de huisarts of het ziekenhuis om te vragen wat je moet doen. Hopenlijk knapt hij snel weer op.
Net toch idd maar even de ha gebeld en zij gooien het ook op toevalligheid. Het heerst ook zegt ze; de griep. Nu moet ik idd zijn temperatuur in de gaten houden en zijn handje goed bekijken wat nog te zien is. Nou hopelijk knapt hij idd snel op want dit is niks voor een mama!