Hey hey, Ben een meisje van 19 jaar en ben er vorige week achter gekomen dat ik in verwachting ben van mijn eerste kindje. Lang zwanger ben ik duidelijk dus nog niet, maar we vermoeden een week of 5. Ik ben direct gestopt met roken, wat niet makkelijk was aangezien ik makkelijk 2 pakjes per dag rookte, maar heb nog geen sigaret aangeraakt! Dit is mijn eerste kindje dus alles is helemaal nieuw voor ons allebei. Ik weet dus echt niet waar ik mee bezig ben en wat ik kan verwachten. Heb veel over zwangerschaps kwaaltjes gehoord. De opvliegende hormonen, de verschrikkelijke ochtend missselijkheid, het huilen, de moeheid, en natuurlijk het steeds groter wordende buikje. Ik heb zelf bijna nergens last van. Het enige wat ik merk is dat mijn borsten deze week behoorlijk pijn begonnen te doen, en ook heftig beginnen te groeien. En ik ben iets moeier dan normaal, maar een uit te houden moeheid. Ik sta niet op het punt van huilen. Kan ik dit nog allemaal wel verwachten? En zo ja, wanneer dan? x Sha
@sharidah allereerst gefeliciteerd de symptomen wat je allemaal beschrijft kan je krijgen hoeft niet! je kan blij zijn als je niet zoveel last hebt,maar het kan wel nog komen! meestal rond de 8weken ik vind het super van je dat je drect bent gestopt met roken voor je beebje geniet ervan zou ik zeggen liefs cindybaby
@ Cindy Jah hartstikke bedankt ben ook echt blij! Ja dat stoppen met roken was alles behalve makkelijk. Daar heb ik het meest last van gehad. Begon alles te eten wat los en vast zat, en was ziekelijk saggerijnig! MAar dat gaat steeds beter! Alles voor de kleine hea? ahah 8 weken .. okee.. Jah want ben als de dood dat ik zometeen elke ochtend nekkend boven de wc hang! Maar aan de andere kant vertelde laatst iemand mij dat het waarschijnlijk ook niet meer komt dan... vandaar! haaha
allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap ik heb nergens last van gehad...alleen vermoeidheid...maar dat is nu al wat minder...ook niet van rare of extreme eetlust enzo
Van Harte Meid! Ik heb wel degelijk last van extreem pijnlijke borsten, vermoeidheid en vindt kip (waar ik normaal gesproken echt verslaafd aan ben) stinken. De ene heeft veel last van syptomen, de ander niet! Dus het is nog ff afwachten! Liefs!
@ Sweet Mami Ja dat heb ik wel, de pijnlijke borsten, kan niet normaal lopen zonder ze vast te houden, omdat ik anders ook echt verga van de pijn.. Ik heb niet dat ik dingen minder lekker vind.. Wel juist meer ahah maar ik denk dat dat komt omdat ik ben gestopt met roken haha Maar jij bent zelf ook net als mij 5 weekjes zie ik? Eerste kindje? x
Ten eerste gefeliciteerd! Ik heb enorme zere borsten, opgeblazen buik, misselijk maar niet overgeven. En alles stinkt! Dus het verschilt gewoon per persoon. Ik hoop dat je er niet te veel last van krijgt
Ik ben nu meer dan 8 weken zwanger en merkte aan het begin van deze week dat ik mij misselijker en vermoeider ging voelen...in week 7 had ik erge last van maagzuur wat naar bovenkwam. gek genoeg heb ik vanaf gisteren zowel van de misselijkheid als van het maagzuur veel minder last. Hoop dat het niet weer terugkomt want dat kan je humeur en je blijheid aardig temperen.... Niet iedereen heeft er last van gelukkig dus het kan iddd zo zijn dat jij hier helemaal geen last van zal krijgen. Ook merk ik met eten dat mijn smaak erg is veranderd, vis kan ik niet verdragen, heb onwijze trek in vette happen, zoet en zout
Allereerste Gefeliciteerd ! Ik denk dat die dingen allemaal ieder voor zich zijn.Ik had in het begin wel last van me borsten en misselijk e.d. Maar heb nu alleen af toe nog gevoelige borsten.En ben bekaf als ik de trap 3x opgelopen ben.Verder ok allen wat last van me rug als ik bezig met huishouden. Qua misselijkheid heb ik alleen last van in de bus , en ik hoef gelukkig maar 1x per week met de bus dus dat valt ook mee. Als dit mijn hele zwangerschap zo blijft heb ik niks te klagen.
Bij de eerste kreeg ik met 4,5 week de eerste kwaaltjes (duizeligheid), ik wist toen nog niet dat ik zwanger was. Met 6 weken werd ik misselijk en moe. Bij deze zwangerschap werd ik na 6 weken erg moe en emotioneel (lees: niet te genieten).
Hoi Sharidah! Zoals al eerder gezegd werd, kwaaltjes kun je krijgen maar dat hoeft niet. Bij mij was/is het zo dat de test positief was, de echo uitstekend en dat nu mijn broeken gaan protesteren maar anders had ik nu nog van niks geweten Het is dus voor iedereen verschillend. Voor de een is het toilet haar grootste vriend(in), de ander merkt helemaal niets. Voor ons is het ook de eerste, dus alles is nieuw en vooral spannend. We laten het dan ook lekker op ons af komen en dan zien we het wel. Ik zou dus zeggen, lekker genieten en je vooral niet druk maken over wat je wel of niet hoort te krijgen of voelen Groetjes, Liss