Hoi hoi, Ik zet hier mijn verhaal neer, in de hoop dat er hier mensen zijn, die tips hebben mbt migraine. Ik heb al langere tijd last van migraine, heb hier ook medicatie voor. Nu had ik de afgelopen 4 dagen last van migraine (wordt nu gelukkig weer even wat minder) maar gister was het echt niet dragelijk meer. Ik had zo gigantisch veel pijn. Liggen ging niet, zitten niet, staan al helemaal niet. Ik dus braaf aan de paracetamolletjes, maar die werkte voor geen meter. Dus ik in de bijsluiter kijken van mijn medicijn, maar daar stond in, dat er te weinig bekend is over het gebruik tijdens een zwangerschap, dus dat je dit met je arts moet overleggen. Gisteravond maar de gyneacoloog gebeld, maar ik mag mijn medicijn dus niet gebruiken. :x Hij had ook geen ander advies voor me, als paracetamol om de 5-6 uur 2 tegelijk innemen. Hmm ja zover was ik ook al, maar dat hielp dus niet. Ik heb als een klein kind liggen janken van de pijn. Maar wist me er geen raad mee. Misschien dat er hier mensen zijn, die ook migraine hebben (gehad) tijdens een zwangerschap en die misschien tips hebben voor me. Ik weet de triggers al, dus dat hoef ik niet meer te weten. Hoop het zo, want ik ben nu pas bijna 11 weken zwanger en heb sinds ik zwanger ben al een zeurende hoofdpijn, die regelmatig doorzet naar een migraine aanval van 2-4 dagen. Echt niet leuk meer!! Alvast bedankt!! Liefs Amy.
Wat ik wel eens doe bij hoofdpijn is een warme kruik in mijn nek. Lekker in bed gaan liggen en de kruik op mijn kussen leggen. Dat ontspant de spieren in je nek en maakt je rozig. Je valt dan vrij makkelijk in slaap en dan slaap je het misschien af. Als dat niet helpt, kan je ook een koud compres op je voorhoofd proberen. Sterkte ermee!
Heel herkenbaar... Deze week was bij mij ook een drama! Ik was behoorlijk van mijn migraine af, d.m.v. medicijnen en voetreflex. Maar nu ben ik dus 8 weken zwanger en vanaf vorige week ben ik weer terug bij af! Heel erg balen. Paracetamol werkt inderdaad niet, andere tip heb ik niet.... Ik ga wel meelezen!
Paracetamol helpt bij mij ook niet, ben er immuum voor geworden denk ik,....en iets anders mogen we niet he... Een goede massage in mijn nek wil wel eens helpen, lijkt bij mij dan ook vast te zitten in mijn nek,...verders gewoon naar bed gaan, goed driken, heel belangrijk! en ook gewoon eten, hoe moeilijk het soms ook kan zijn. Liggen in een donkere kamer, zonder geluid kan wel eens helpen,... maak je niet te druk, dat wil ook wel eens helpen... Succes!!
Bedankt voor jullie reactie's. Het is niet dat ik immuum ben voor paracetamol, want bij "normale hoofdpijn" werkt het wel gewoon. Een kruik in mijn nek ga ik bij een volgende aanval eens proberen. Masseren gaat niet werken, het doet allemaal al pijn als vriendlief er bij wijze van spreken al naar kijkt. Haha. Ben nu vandaag hoofdpijn vrij!! Wat een verlichting zeg. Vanmorgen alleen nog een flauwe hoofdpijn, maar sinds vanmiddag is ie gelukkig weg getrokken!!
ooow wat herkenbaar ben nu zwanger van de 3de en bij alle zwangerschappen heb ik dit extreem (gelukkig is het gestopt rond 16 weken bij de eerste 2 )...... ik heb wel iets wat mij redelijk goed helpt: zodra ik weer eens geen klote ken zien dan weet ik hoe laat het is :S MIGRAINE op dat moment zorg ik dat ik me een zetpil neem van paracetamol 1000mg (slikken ken ik niet want van migraine moet ik snel overgeven)........ dan zorg ik dat ik even snel kan gaan liggen en slapen! als ik dan wakker wordt is de pijn zoveel minder als normaal dat ik dan die zelfde dag nog 1 x zon zetpil neem en de dag later zowat genezen ben hihihi...dus ik zweer bij die zetpillen van 1000 mg ...die zijn gewoon te koop bij drogist en die mag je in de zwangerschap .......
wat vervelend voor je zeg... ik heb ook last vn migraine en heb er ook medicatie voor, maar zodra ik zwanger ben heb ik er 9 maanden totaal geen last van het enige wat ik weet wat voordat ik medicatie had voor mij het beste hielp is zetpil van 1000mg, deze mag je ook gewoon als je zwanger bent (is gewoon op basis van paracetamol). sterkte ermee!!
balen die migraine...ik heb er tijdens mijn zwangerschap totaal geen last van gehad, maar sinds de kleine er is zit ik alweer op 2 aanvallen per week.....ik heb medicijnen die werken maar die mag ik nu niet slikken ivm bv....op paracetamol reageer ik ook niet. Het enige wat helpt is slapen en ik probeer me er niet te druk om te maken. Sterkte meid, ik weet hoe vervelend het is!
hoi,Ik heb hier helaas ook ervaring mee.Mijn eerste zwangerschap niks aan de hand.mijn 2e zwangerschap 1 groot drama.Ik lag per week 4 5 dagen in bed kon niks verdragen en heel veel huilen.8 paracetamol per dg ,maar dat hielp op slot niks meer.toen heb ik elke week voetreflex gedaan en dat hielp een klein beetje...Ik vind zelf dat er erg weinig over bekend is... Nu mij 3e zwangerschap weer last van maar stukken minder.Zwangerschap een roze wolk??? Voor mij is het meer een donderwolk en ik zal enorm blij zij als het over is!!! Ik wens je heel veel strekte!!! Oja toen de baby geboren was,was het ook ,meteen over.Ik heb normaal nooit geen hoofdpijn! Groetjes Linda
Een vriendin van mij had ook vreselijke hoofdpijn/migraine tijdens de zwangerschap en zij mocht wel paracetamol/codeine slikken, deze is alleen verkrijgbaar op recept en werkt super! Je word er wel duf van..dus ik zou dat eens navragen aan je gyn, sterkte iig, migraine is vreselijk!
Ik heb ook veel last van migraine gehad tijdens mijn zwangerschap, ik heb uiteindelijk paracetamol met codeine gekregen van de gyn, ik had het 3 dg achter elkaar dus toen heb ik daar medicatie voor gevraagt en ook gekregen. XXX Gusam