Beste verloskundigen, Bij ons in de familie heerst op dit moment buikgriep, dus met misselijkheid, braken en misschien ook diarree. Ik heb het zelf gelukkig (nog) niet, maar ben wel pasgeleden in contact geweest met diegenen, dus stel dat ik het nu ook krijg, kan het dan kwaad voor de kleine? Ben nu ruim 7 weken zwanger. Alvast hartelijk dank voor uw antwoord! Ik heb nog een klein vraagje. Hoe groot is de kans op listeria als je een Hamburger (voorgebraden) van Mora op hebt, eentje die je dus alleen een beetje bruin hoeft te bakken, maar dus al voorgegaard is en op de doos van de betreffende hamburgers heeft een zak met rauw vlees gelegen in de diepvries? De zak met rauw vlees was wel goed dicht en de hamburgerdoos ook, maar misschien kunnen er dan toch nog listeria-bacteriën bij komen? Met rauw vlees in de buurt kan toch gevaarlijk zijn? De hamburger heb ik natuurlijk wel even gebakken, maar aangezien hij al voorgegaard is, niet heel lang natuurlijk. Misschien is het een beetje overdreven om dit te vragen, maar ik ben zo bang voor een miskraam, heb dit eerder meegemaakt namelijk. Nogmaals dank voor uw antwoord!
Hoihoi, Geen zorgen over de hamburger en ook niet over het rauwe vlees alleen als je bijvoorbeeld rauw vlees naast elkaar zonder verpakking hebt liggen zou het kunnen. Indien je de buikgriep krijgt is dat heel vervelend voor jou maar je kindje zorgt heel goed voor zich zelf en zal pakken wat het nodig heeft! Zal alleen wat meer tenkoste gaan van jou.... Blijf drinken dat is het belangrijkste!! Imke
Dank voor uw reactie! Dus als ik het goed begrijp is (buik)griep absoluut niet schadelijk voor ons kindje?