Ik wil zo graag...maar...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Aurin, Nov 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aurin

Aurin VIP lid

Oct 10, 2008
    8,337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Ik wil zo graag voor een tweede gaan!

Maar mijn vriend niet.
    Het zou zijn eerste eigen kindje zijn.
    Mijn zoon van 4 is sinds kort ook officieel zijn zoontje, maar dus niet biologisch.

We zijn ruim twee jaar samen, wonen sinds april samen. En ik ben er gewoon klaar voor. Heb altijd gedacht als mijn zoontje 4/5 is dan zou ik graag een tweede willen (als t zo mag zijn).

Maar mijn vriend heeft meer tijd nodig. Wil dat we een groter huis, grotere auto en meer spaar geld hebben...

Ik heb sinds 3 jaar pco en heb geen idee of een zwangerschap vanzelf zal gaan! Laat staan hoelang t duren zal...

Ik wil gewoon zo graag!
    Ongeduldig? Ja ook...
    Moest t even van me af schrijven...

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik heb mijn vriend er 2 jaar lang op moeten 'voorbereiden' dat ik graag een kindje wou.
    En toen we eenmaal echt voor een kindje gingen,was de knop ook helemaal om voor hem.
    Misschien zegt hij nu wel nee, maar grote kans dat hij over n half jaar ofzo zegt dat hij het wel wilt :)
    Gewoon af en toe het er nog terloops over hebben.
    Mannen hebben wat meer push er voor nodig :D (tenminste dat was dan bij mijn vriend he ;))

3. Puck

Puck Actief lid

Jun 23, 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier beetje hetzelfde, mijn man wil eigenlijk ook alles groter en beter en meer geld. Maar ja.. dan had hij met iemand anders moeten trouwen, want ik geef daar echt helemaaal niet om! We kunnen het goed redden nu.
    Nu was het zo dat ik een aantal keer de pil was vergeten en er dus een kans was dat ik zwanger zou zijn. Dat bleek hij helemaal niet erg te vinden. Maar.... mag nu het niet zo blijkt te zijn, niet stoppen met de pil. Daar krijg je echt een punthoofd van!! Maar goed, nu heb ik gezegd: misschien moet ik gewoon zelf een keer stoppen, zonder dat hij het weet en dan komt het als verrassing en dan vindt hij het gewoon leuk. Daar was hij het wel mee eens. De stap om te zeggen: stop maar, is gewoon te groot voor hem. Hij is gewoon bang dat het weer in één keer raak is, net als de vorige keer. Maar dat hoeft helemaal niet..

Zucht... mannen zijn zo moeilijk soms..

4. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Ik ben ondertussen ook al zo'n 2 jaar bezig om mijn vriend voor te bereiden om voor ons eerste kindje te gaan, maar elke keer vind hij wel weer een andere reden om het uit te stellen. Eerst ging het om full-time werk hebben, daarna dat we allebei een vast contract voor onbepaalde tijd hadden, nu ineens dat we per maand meer moeten verdienen én meer spaargeld moeten hebben.. ik wordt er gek van! We kunnen heel goed rond komen, houden ook wat over per maand.. waarom kunnen we er nu dan niet voor gaan?! Wel heeft hij afgelopen januari gezegd dat ik kon stoppen met de pil, dus die stap hebben we gehad.. Pff ik ben ook steeds ongeduldiger nu. Maarja, ik pas me al dik twee jaar aan mijn vriend aan.. dus ik vind het nu langzamerhand wel tijd worden :)

5. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Hier ook zo'n verhaal, en idd mannen hebben echt push nodig!! Dus af en toe laten vallen. Ik heb nu een datum voorgesteld, en daar houden we ons aan. ( hij mocht kiezen, ik had zelf februari in m'n hoofd dus was verrast dat hij december voorstelde)

Hij vind t nog steeds spannend, en is nog wat bang maar soms maakt hij ook opmerkingen waardoor ik denk hij gaat het zo leuk vinden!

Het liefst zou hij pas beginnen als Lynn 4 is maar ik heb liever wat eerder zodat het verschil niet zo groot is

6. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

MamaenMini
    Wat fijn dat jullie wel al een datum hebben waar je naartoe kunt uitkijken!
    Hier wil mijn vriend dus absoluut geen datum afspreken :( pff zo frustrerend! Wel zijn we zo ver dat we er in 2014 voor gaan, maar ja.. januari 2014? Juni 2014? December2014?! Zo irritant... Wel zegt mijn vriend dat hij heel graag kindjes met me wil, en dat het ook allemaal goed gaat komen.. zucht..

7. Aurin

Aurin VIP lid

Oct 10, 2008
    8,337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Pfff hier krijg ik als datum 2018, met daarbij de opmerking dan kan t alleen maar meevallen als t eerder is!

En elke keer als ik er over begin dan zegt ie... Zoo weer een maand langer wachten, moet je maar niet zeuren....

Mannen!!!

8. MvanL

MvanL Bekend lid

Sep 24, 2013
    993
    0
    0
    hier echt precies het zelfde! hij zegt ook 2014 maar hij zegt dat het aan de spaarrekening licht wanneer we kinderen krijgen (logisch dat daar een mooi bedrag op moet staan aangezien alles duur genoeg is en ik wat achter de hand wil houden voor als er wat kapot gaat in huis of zo) maar hij is echt iemand die dat op de cent na gaat bekijken, dus voor mij geld minder kleren kopen en dagjes weg en sparen met die handen hahahah kan niet wachten hahaha

9. Jaenne

Jaenne Actief lid

Nov 14, 2013
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh oh die mannen toch haha!
    Vaak hebben ze even een zetje (lees: schop onder de kont) nodig! :D
    Wij spraken iedere keer gewoon een jaar af, zoals nu 2014.
    De eerste was in april raak, tweede keer meteen in januari en de derde keer al in december voordat we ervoor zouden gaan😂

Heel veel succes met het overtuigen van die mannen van jullie;)

Share This Page