Peuter roept steeds dat hij een zusje krijgt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Danielle1982, 28 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Onze zoon zegt al vanaf het moment dat we hem verteld hebben dat ik een beeb in de buik heb, dat hij een zusje krijgt.
    Hij is er zoo van overtuigd. Hij zei zelfs; straks zijn we met 2 jongens en 2 meisjes..
    Ik zeg hem maar steeds dat het ook een jongen (broertje) kan zijn, en dat het echt een verrassing is, maar dan antwoord hij stellig; nee, het is een meisje hoor mama.

Wij weten het niet, maar ben zo benieuwd wie van de oudere broer/zus ook zo stellig was, en dat dit ook goed was? Vind het namelijk zo enorm opvallend eigenlijk...

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Whahaha wat grappig!
    Wie weet heeft hij gelijk!

3. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik ken het ook niet, maar ben nu ook erg nieuwsgierig of hij gelijk krijgt. Hoop niet dat het een erge tegenvaller is als het een broertje blijkt te zijn:)

4. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Haha, heel herkenbaar!
    Onze dochter van 2,5 roept ook vanaf dat ze weet dat er een baby in de buik van mama zit dat er eeen zusje komt.........tegen iedereen die het wil horen zegt ze dat er een zusje komt. Als wij zeggen dat het misschien ook wel een broertje kan zijn begint ze te lachten en zegt: Neeeeee, zusje!!
    In haar geval gaat ze geen gelijk krijgen, wij weten sinds vandaag (20 weken echo) dat er toch echt een broertje komt.
    Hoop niet dat de teleurstelling straks heel groot voor haar zal zijn.
    Ben benieuwd of jouw zoontje gelijk heeft!

5. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Daarom benadruk ik telkens maar dat het ook net zo goed een broertje kan zijn... ;) Ben idd ook bang dat hij dat een tegenvaller vind dan... Zou wel een erge valse start zijn dan... :)

6. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh jee, dat wordt nog moeilijk als je het geslacht geheim wil houden :)

Wat doe je eigenlijk in zo'n situatie? Kindje verbeteren en aan iedereen laten weten, of niet?

7. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Hmmm... Klinkt exact hetzelfde als hoe onze zoon het zegt/voelt..
    Ik ben ook heel benieuwd. Zorgt ook nog wel voor genante situaties hoor, want we weten het écht niet...
    Maar als iemand aan hem vraagt ; wat leuk, krijg jij een broertje of een zusje? zegt hij heeel stellig; ja, ik krijg een zusje.
    Dus dan moet je het weer zo buigen dat die ander niet denkt dat hij meer weet dan hij/zij... ;)

8. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Ja, best moeilijk....
    Wij zeiden al tegen iedereen dat we het nog niet wisten, maar dat onze dochter erg overtuigd is dat ze een zusje krijgt.
    Nu we het weten houden we het wel voor ons, ook voor onze dochter. Wanneer zij gaat zeggen 'zusje' zeggen we maar dat ze dat al vanaf dag 1 zegt en dat we het voor ons houden.
    Tegen onze dochter blijven we zeggen dat er een baby komt en dat het een zusje óf broertje dan worden. (gewoon maar volhouden)

9. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ja dat zou ik ook doen... Als je het nu gaat zeggen wat het geslacht echt is, zou je haar weer helemaal ana het wankelen brengen als je in het bijzijn van anderen dan weer gaat zeggen da thet ook een zusje kan zijn...

10. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Ja, laat haar maar mooi haar praatje zo volhouden, wij attenderen haar er op dat er een broertje óf zusje komt en dan maar hopen dat ze het helemaal vergeten is als het broertje geboren is :)
    Misschien je zoontje ook maar mooi zo laten praten, ook tegen anderen zeggen dat hij dat al vanaf dag 1 zegt.....en misschien heeft hij wel gelijk!?!

11. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Wij weten het ook echt niet hé, dus geen idee of hij gelijk heeft.
    Zeg idd ook tegen anderen dat hij dat al vanaf het begin aangeeft. Zeg er dan gelijk achteraan dat vriend denkt dat het een jongen is.. haha
    Wat kun je dan toch bezig zijn met anderen eigenlijk. Net zoals de babywas. Had roze (van nichtje) en blauwe kleding uitgewassen. Hang ik het buiten bewust om en om op. Eigenlijk te gek voor woorden.

Maar goed.. drijf af van onderwerp. ;)

12. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Hahaha, ik durf nu inderdaad ook niet de kledingkast op de babykamer te reorganiseren (lees meisjeskleding eruit) voor het geval dat een oppas de kast openzwiept! (aan de andere kant roze kleertjes laten liggen is ook weer verdacht ;))

Oppas die we vanochtend hadden vroeg ons bij terugkomst van de echo ook gelijk of het nu dan een jongetje ging worden.....heb geantwoord dat we dat echt niet gingen zeggen!

13. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    mijn zoontje is 3 jaar en zegt ook hele tijd: Mama heeft een baby-meisje in de buik!!!! :D wij weten het nog niet dus ben heel benieuwd bij de pretecho of onze peuter gelijk heeft :D

14. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Mijn zoon zei ook al vanaf dat hij het weet dat hij een zusje krijgt en hij had nog gelijk ook.

En het zoontje van een vriendin van me wist niet eens dat ik zwanger was en toen mn vriendin het over mij had dat ze naar mij in het ziekenhuis zou gaan. (daar was ik toen opgenomen ivm uitdroging). zei haar zoontje, volgende keer ga ik mee om naar het zusje te kijken.

Best toevallig toch?

15. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ja id.... heel "toevallig".
    Ook hier zei onze zoon ; mama je hebt een baby in de buik, maar dat was een week voor ik kon testen. (welke dus positief was ;))
    Ik geloof idd ook wel dat kindjes veel fijngevoeliger zijn.

16. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Laat je het nog ff weten?

17. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Haha hier hetzelfde. Mijn dochter wist vrij snel dat ik zwanger was. En ze zei v 2 babys een jonge baby en meisje baby.
    Het bleken er idd 2 te zijn. Uiteindelijk is er 1 babytje gestopt en toen zei ze we krijgen een jonge baby. En ze heeft gelijk hoor! Misschien voelen ze t toch aan....??

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ja mijn oudste riep dat ook steeds ja. Kijk maar naar mijn onderschrift, het klopte niet ;)

19. SteffieLove

15 jan 2012
    98
    0
    0
    noord holland
    Herkenbaar alleen niet met oudere broertjes of zusjes maar met mijn neefje.. Vanaf moment 1 dat hij wist dat ik zwanger was zei hij en hield hij vol dat het een meisje zou zijn en tja je ziet het het is inderdaad een onwijs mooie meid geworden hij had dus gelijk..

Liefs

20. Pebbles22

Pebbles22 Actief lid

2 jan 2009
    130
    0
    0
    Brabant
    Onze zoon riep ook vanaf dat hij wist dat er een babietje zou komen 'zussie'. En op alle echo's denken de artsen ook te zien dat het een meid is. Hier hangt de kast nu dus inmiddels vol met meidenspul :) Nog iets mee dan een weekje, dan weten we het echt helemaal zeker :p

Deel Deze Pagina