Hoi, In januari heb ik een ma gehad met 10 weken zwangerschap. Tijdens die zwangerschap had ik al vrij snel last van slapende handen en slapende benen 's nachts. Ik lag vaak gewoon op mijn rug te slapen, dus niet in een verkeerde houding waardoor dit slapende gevoel kon ontstaan. Nu ben ik eindelijk weer zwanger en begin ik weer last te krijgen van slapende handen en benen. Ik word er 's nachts wakker van. Ik ben dus heel erg bang dat dit een teken is dat het weer niet goed zal gaan. Na de ma heb ik een chromosomenonderzoek en een onderzoek voor antistolling gehad en beide uitslagen waren in orde. Gisteren heb ik bloed laten prikken op een eventueel b12 tekort, daar krijg ik morgen de uitslag van. Wat kan dat slapende gevoel veroorzaken en moet ik me inderdaad zorgen maken? Groetjes, Roosje
Hoi Roosje, ik snap je ongerustheid, maar dat slapende gevoel hangt niet direct samen met een miskraam, dus daar moet je proberen je niet al te druk over te maken. Doordat je lichaam al meer vocht vasthoudt en je bloedvolume teoneemt, kunnne je zenuwen al wat klem komen te zitten dat weer een tintelend gevoel kan veroorzaken, met name in je extremiteiten (handen, vingers, voeten, tenen). Probeer ze goed te bewegen, zodat de doorstroming goed blijft. Het kan er dus heel goed bijhoren allemaal en de een heeft er meer en eerder last van dan de ander. Groetjes Brigitte
Hoi Brigitte, Bedankt voor je snelle reactie! Ik weet dat ik niet overal iets achter moet zoeken, maar omdat ik zulke klachten bij anderen nooit hoorde vreesde ik weer het ergste.. Maar ik ben weer een stuk geruster.. nogmaals BEDANKT! x Roosje