Ik heb voor donderdagmorgen een afspraak staan bij de huisarts, want ik voel sinds een aantal maanden (??) of nouja, eigenlijk weet ik niet exact wanneer het begon, steekjes in mijn linkerborst. Haal dan gelijk de ergste dingen in mijn hoofd, stel je voor dat het borstkanker is of zo? Ik knijp 'm dus toch wel een beetje. Misschien is het iets compleet onschuldigs hoor... maar wil toch even mijn hart hier luchten. Wie heeft dit ook (gehad) en wat was het? Ik heb trouwens vrij grote borsten (cup E) en ze zijn na twee zwangerschappen behoorlijk gaan hangen als theezakjes. Even ter info... misschien heeft het verband?
Ik heb hetzelf ook een periode gehad in mijn linker borst. Ik heb mijn borsten zelf grondig onderzocht maar ik heb niks kunnen vinden. Bij mij is er wel een verband met mijn cyclus.Rondom de eisprong heb ik het meer is me opgevallen. Ik heb er nu al even geen last van gehad maar vond het ook een eng gevoel. Goed dat je naar de huisarts gaat. Misschien heb je wel wat meer klierweefsel en dat kan ook pijnlijk zijn. Op internet kun je ook het eea vinden over pijnlijke borsten met steekjes en dan niet in het kader van borstkanker. Succes bij de dokter.
Ik heb mijn borsten ook wel grondig onderzocht, maar vind geen knobbeltje. Wel een beetje een beurs gevoel binnenin mijn borst. Ik ben aan de pil en merk niet echt veel verandering in mijn hormoonhuishouding. Ik dacht ook aan klierweefsel hoor... Maarja ik sluit liever dingen uit. Ik had inderdaad gezien dat borstkanker in de meeste gevallen niet samen gaat met steekjes. Ik zal het wel horen donderdag, misschien dat ze me wel doorstuurt voor een foto...
Bij mij is het klierweefsel. Heb het laten onderzoeken bij t zknhuis. Heb t al 8 jaar nu. Weet ik precies want het begon vlak voor mn 2e zwschap. Zo is het maanden weg en dan heb ik het weer maanden. Probeer je niet te druk te maken. Mijn dokter zei dat als je pijn of iets dergelijks voelt het meestal iets goedaardigs is.
Hier ook continu last van linkerborst. Net eronder ook. Volgens de therapeut zijn het mn ribben daar die vast zitten.
Ga zeker naar de huisarts! Ik heb het ook. Bij mij zijn het cystes, waardoor ik pijn heb aan de binnenkant van mijn linkerborst (vlak waar mijn hart is). Wanneer het erg koud is en ik mijn jas niet dicht heb geritst of een sjaal heb gedragen voel ik het s avonds wel!
ik heb het ook. links. ook een beurs gevoel. die borst is altijd "aanwezig"'. weet niet hoe ik het moet omschrijven. ik voel hem altijd. als ik op de bank zit dan voelt het alsof er continu iemand met zn vinger in zit te prikken of te duwen. heel irritant. bij mij zou het klierweefsel zijn.
Ik heb precies hetzelfde, steekjes, maar geen knobbels oid en ben door de huisarts voor de zekerheid doorverwezen voor onderzoek. In het ziekenhuis eerst een mammografie gehad en daarna nog een echo (mijn borsten zijn van binnen blijkbaar vrij asymmetrisch, dus de arts wilde het echt goed bekijken). Niets aan de hand, alles zag er keurig uit. De arts gaf aan dat erg veel vrouwen last van een of beide borsten hebben, maar dat hier vaak geen duidelijke reden voor is aan te wijzen (vaak hormonaal oid).
Ik heb last van Mastopathie i.c.m. Tietze. Gelukkig heb ik geen erge last van pijnen, maar rond mijn cyclus kan ik flink last hebben van steken, prikken of een beurs gevoel. De linkerborst is wat 'beter ontwikkeld', dus hier heb ik sneller last dan rechts.
Nou ben langs geweest en nu blijkt dat ik de pijn voel op de plek waar de spieren aanhechten. Dus ben opgelucht. Voor de stevigheid adviseerde ze me wel om even een paar goede bh's te kopen. Die ik heb zijn niet al te best meer.
Deed mij meteen aan spruw denken (een schimmelinfectie). Hoewel ik het onderwerp altijd tegenkom bij borstvoedingsgerelateerde fora, denk ik dat je niet persé borstvoeding hoeft te geven om het te krijgen (deze schimmel is immers van nature altijd aanwezig op je huid maar wordt meestal in toom gehouden door je lichaam). Vaak krijg je rode en/of glimmende tepels en jeuk. Maar het hoeft dus niet. Ik denk dat de antischimmelzalf vrij verkrijgbaar is (in BE toch), dus altijd eens te proberen.