rare menstruatie

Discussion in 'Zwanger worden' started by sylvani, Jul 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sylvani

sylvani Lid

Jun 30, 2011
    51
    0
    0
    NULL
    zwijnaarde
    #1 sylvani, Jul 9, 2011
    Last edited: Jul 9, 2011
    hallo ,

ik ben nieuw hier en ik heb een klein probleempje. de laatste tijd is mijn cyclus wat onregelmatig ,normaal altijd rond de 30 dagen, en de laatste paar maanden is het 33 , 37 , 33 , 32 en mijn menstruatie zelf duurt gemiddeld 5 dagen en is altijd vrij hevig (behalve de laatste dag). mijn laatste menstruatie is begonnen op dinsdag 5 juli en die verliep , tot nu toe , zo :

- maandag: wat krampjes in mijn onderbuik maar nog geen bruinverlies of bloed

- dinsdag : eerst wat bruin verlies wat in de loop van de dag stilletjes aan meer werd. heb toen ook een keer heel fel rood bloed gehad

- 's nachts: normaal is het zo dat ik 's nachts een tampon en een maandverband nodig heb en dan heb ik dikwijls nog lekkage(in bed). nu had ik enkel een tampon nodig . het maandverband was nog proper en dus ook geen lekkage.

- woensdag: vandaag was de menstruatie bruin en rood er zaten wat bloedklonters bij maar het was veel minder dan normaal.

- 's nachts: nu had ik wel een tampon en maandverband nodig maar er was geen lekkage

- donderdag: vandaag begon net zoals woensdag naar mate de dag vorderde werd het stillaan minder en minder. 's avonds had ik last van een hevige (kortstondige) steek links en rechts.

- 's nachts: ook nu had ik enkel een tampon nodig.

- vrijdag : vandaag werd mijn grootmoeder begraven :(, misschien heeft dit er iets mee te maken :(. 's morgens had ik enkel wat bruinverlies bij het afvegen.voor de begrafenis heb ik nog een tampon gebruikt en toen ik die weer verwijderde zat er een beetje bruinverlies en een beetje bloed op . de rest van de dag werd het steeds minder en minder. 's morgens moest ik wel veel naar de wc , maar dat zal van de zenuwen/emoties geweest zijn want ik moest een gedichtje voorlezen in de kerk.

- 's nachts: nu had ik helemaal niets nodig.

- zaterdag: vandaag heb ik , tot nu toe, enkel wat bruinverlies bij het afvegen.

mijn eisprong was rond 20 juni en rond die periode hebben we ook geklust.

mijn menstruatie is altijd hevig van in het begin (behalve de laatste dag) daarom vraag ik me af of dit bloedverlies een innestelingsbloeding zou kunnen zijn? :(
    Ik ga straks een test gaan halen en hem morgen ochtend doen maar misschien zijn er mensen die zich hierin herkennen?

ik heb niet echt symptomen behalve af en toe een steek links/rechts en krampjes/druk in mijn onderbuik net boven het schaambeen. voor dit bloed verlies waren mijn tepels een klein beetje gevoelig maar niet verandert van uitzicht. en ook had ik elke dag lichte hoofdpijn.oja en ik heb ook,nog steeds, last van oprispingen (soms zuur maar niet altijd) en lucht in de maag.

2. sylvani

sylvani Lid

Jun 30, 2011
    51
    0
    0
    NULL
    zwijnaarde
    ik moest net naar de wc en nu was het weer rood bij het afvegen :(

3. sylvani

sylvani Lid

Jun 30, 2011
    51
    0
    0
    NULL
    zwijnaarde
    vandaag 2 testen gedaan maar ze zijn beiden negatief . het gekke is dat ik nogsteeds bruinverlies heb (met wat slijm tussen) :(. als het morgen nog zo is ga ik naar de huisarts.

4. Zussie

Zussie VIP lid

Mar 10, 2011
    5,963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hee!

Er kunnen altijd omstandigheden zijn, lichamelijk of geestelijk, die ervoor kunnen zorgen dat je cyclus een tijdje anders loopt dan je gewend bent.
    Als je ziek bent geweest, of een drukke of stressvolle periode doormaakt kan dat echt invloed hebben.
    Maar als je je er niet prettig bij voelt kun je natuurlijk altijd even naar de HA gaan om te kijken of alles goed is.

Mijn cyclussen zijn ook heel vreemd, onregelmatig, en mijn menstruatie is de ene keer 5 dagen hevig met lage rugpijn en alles, en nu bijvoorbeeld heb ik al 8 dagen licht bloedverlies zonder verder enige klacht. Ben ook even naar de HA geweest, maar lichamelijk is alles goed, dus dat is wel een geruststelling.
    Nu weet ik gewoon goed voor mezelf zorgen en mijn rust nemen, en dan hoop ik dat het snel regelmatiger wordt!

5. sylvani

sylvani Lid

Jun 30, 2011
    51
    0
    0
    NULL
    zwijnaarde
    bedankt voor je reactie ,

ik ben niet ziek geweest en heb ook niet echt een stressvolle periode achter de rug. de vrijdag voor mijn menstruatie is mijn grootmoeder wel overleden maar van de begrafenis heb ik me eigenlijk niets moeten aantrekken , dus daar kon ik niet echt stress van hebben. wel was het natuurlijk een emotionele periode, dus misschien heeft het daarmee te maken. al moet ik wel zeggen dat ik , net zoals de rest van onze familie, redelijk goed overweg kan met mijn emotie's.
    zoals ik al zei , als het morgen nog zo is dan ga ik toch even naar de huisarts. ik ben echt benieuwd.

6. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

May 28, 2011
    1,008
    2
    0
    ik zou me geen zorgen maken hoor. Een menstruatie kan altijd wat anders verlopen dan voorheen, niks om je druk om te maken.
    Aangezien je testen negatief zijn, ben je niet zwanger.
    Ik zou het gewoon afwachten tot je volgende menstruatie, kijken hoe die verloopt.
    Lijkt me niet zinvol hiermee naar de huisarts te gaan, denk dat die er ook niet meer van kan maken dan een anders verlopende menstruatie.
    Lijkt me zelfs dat de huisarts wel wat anders te doen heeft dan menstruaties te bestuderen, dan blijft ie bezig.

7. sylvani

sylvani Lid

Jun 30, 2011
    51
    0
    0
    NULL
    zwijnaarde
    'k denk dat ik toch maar ga.je even laten onderzoeken kan nooit kwaad. ik wil niet mee maken wat mijn grootmoeder mee gemaakt heeft , ze wou namelijk nooit naar de dokter gaan en maanden later constateerden ze in het ziekenhuis dat ze overal kanker uitzaaingen had en daar is ze dus ook aan overleden :(.

Share This Page