Verlof en nu....?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Brisje, 23 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vanaf morgen verlof...
    Ik weet alleen niet hoe ik mijn tijd door moet komen.
    De babykamer is klaar, het huis is ondertussen echt schoon, vrienden en familie werkt allemaal overdag ik kan slecht stil zitten maar weet gewoon even niet meer hoe ik mijn tijd door moet komen..

Wat doen jullie tijdens jullie verlof (of wat hebben jullie gedaan?)?

Ik heb helaas door lichamelijk klachten niet veel mogelijkheden op het gebied van bewegen/sporten... Dus dat belemmert ook een beetje...

Ik kijk zo op tegen deze 6 weken!

2. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het werd tegen mij toen ook gezegd, maar ik wilde niet luisteren ;)
    Neem het alsjeblieft van me aan, doe lekker NIKS! Heerlijk slapen en uitrusten nu het nog kan! Straks heb je echt even geen tijd meer voor jezelf en dan zou je willen dat je het er nog even van genomen had ;)
    Lekker serie of filmpje kijken in je bed met een warm kruikje, uitgebreid douchen zonder te haasten en heel de tijd met je hoofd uit de deur hangen om te luisteren of je toch toevallig geen babyfoon hoort.
    Als je graag kookt zou ik zoveel mogelijk maaltijden maken en invriezen, straks heb je echt geen zin/tijd/energie om dat allemaal te regelen.
    Verder lekker de beentjes omhoog en genieten van de rust :p

3. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Boek lezen, films/series kijken. In heb wat af gebreid en gehaakt :)

Inderdaad lekker genieten van de rust en rustig aan doen!

4. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ik heb over 2 weken verlof en ik ga echt NIX doen hihi. .ben wel een bezig bijtje maar ik heb echt besloten dat k niet veel ga doen dan alleen maar genieten van mn kleine :) rustig aan en relax :)

5. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lezen/ films kijken/ lekker uitrusten. Ik ben in die tijd begonnen met breien :D

6. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poeh ik ga proberen inderdaad niks te doen, maar ik vind dat toch wel heel moeilijk!! Maar ik hou in gedachten dat ik over 6 weken geen tijd meer heb om niks te doen... Dus idd gewoon me time.. Al voelt dat wel zo vervelend ten opzichten van mijn vriend die gewoon hard door werkt en geen verlof heeft... Ik weet het, ik draag het kind en moet bevallen, maar ik voel me altijd een beetje schuldig als ik niks doe, of me time heb en hij 9 uur op een dag werkt... Maar goed daar kom ik ook wel weer over heen Hahaha

Nog tips voor goede boeken of leuke series?

7. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Hier ben ik erg blij met een abbo voor Netflix ;) En ik ben gaan leren basgitaar spelen, alleen zit mijn buik daar best bij in de weg! Het is wel goed te doen hoor, maar minder makkelijk dan zonder buik :p

8. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik voelde me ook schuldig als ik niks deed en heb dus niet mijn rust genomen en daar heb ik zo lang spijt van gehad! Dus wat de dames boven mij al zeggen, neem je rust en geniet er van! Dit geld ook voor je kraambed, laat je lekker vertroetelen zolang dat kan, ik heb toen mijn rust ook niet genomen en daar heb ik ook nog vrij lang last van gehad. Heel veel succes met je laatste loodjes en bevalling en natuurlijk veel plezier je kleintje x

9. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Straks werk jij 18 uur op een dag, 7 dagen in de week. Niet schuldig voelen dus. Ik herken het gevoel hoor, ben ook zo. Maar zoals ik al zei. Nu beetje spijt ;)
    Game of thrones gekeken toen, maar eerste seizoen is geen aanrader voor zwangere vrouwen bleek. Man wat heb ik zitten janken... Ik zou het luchtig houden. Big bang theory vind ik heel leuk. Je kunt ook heel veel kijken op uitzending gemist. Misschien ook een goed moment om proefabo te nemen op netflix? Dan alleen niet vergeten op te zeggen daarna, anders wordt het automatisch verlengd met een maand.
    Geniet ervan en rust ze uit!

10. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Sowieso een tip die ik veel kreeg, ga lekker zwemmen.
    Juist met klachten is zwemmen erg fijn en ben je toch lekker in beweging.

Verder ben ik dus flink bij aan het bijpoetsen en herindelen.
    Nog even wat plankjes opgehangen in het washok, schilderijtjes gekocht en opgehangen.
    Verder heb ik veel sneller klachten sinds ik thuis ben, ik doe hier lichamelijk toch meer als op het werk.
    Verder geniet ik met een kan thee van mijn favoriete series, lekker op de bank nog even en het is gedaan met de rust.

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Inderdaad heerlijk rusten zoveel je wilt en lukt, boek lezen, series en/of films kijken, iets doen wat je leuk vindt (Breien? Koken? Iets in elkaar knutselen? Ik noem maar wat haha), lekker veel ZPen, enz. :D

12. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Een voorraadje eten koken voor de diepvries kan geen kwaad als je je toch verveelt ;).
    Over een paar weken heb je immers nauwelijks tijd om te koken.

En wie weet zijn er wel een paar vriendinnen die wat gezelschap kunnen gebruiken en waar je eventueel mee kan afspreken?

Voor de rest ... Genieten van de rust! Want die komt pas over zo'n 15 à 20 jaar weer ;).

13. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Straks ben je maanden lang dag en nacht caan t werk dus als ik jou was zou ik maar ff niks doen haha
    Enne 6 weken?
    Misschien zijn t er maar 3 :)

14. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik dacht altijd dat ik me na 2 weken enorm zou gaan vervelen maar eigenlijk heb ik daar nog geen last van gehad. Ik moet wel toegeven dat ik een behoorlijke to do lijst had gemaakt! Als je moeilijk stil kan zitten plan je gewoon 1 grote activiteit per dag, ik merk dat boodschappen doen echt een taak is geworden want ik ben zo traag als een slak.

Verder breien, ik brei erg graag en heb voor ons manneke een pakje en een deken gemaakt. Met de Olympische Spelen op de achtergrond was het heerlijk bankhangen!

15. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het al, en ik hoef voorlopig nog niet met verlof! Als je het gevoel wilt hebben dat je je man tegemoet komt, waarom draai je dan niet eens een wasje, of kook je iedere dag een maaltijd? Dat is niet heel veel op een dag, maar dan heb je wel het gevoel een beetje nuttig te zijn terwijl je ook aan je rust toekomt. Ik doe nu de was ook zelf, met bekkenpijn, maar het geeft mij het gevoel dat ik even bezig kan blijven. Man zet dan wel de mand voor mij beneden, maar de rest doe ik toch zelf.

Succes en geniet er van! Wie weet heb je toch veel minder verlof!

16. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    @Brisje: ruilen?? pff, als ik straks met 34 weken met verlof ga heb ik nog een hele lijst af te werken. babyalbum van mijn dochter maken, geboortekaartjes, kleertjes wassen voor de nieuwe baby en kamer inrichten, kantoor opruimen, uiteraard voor dochter zorgen, bedrijfsadministratie, etc. etc.
    Dus geniet alsjeblieft van het niets doen zou ik zeggen!!

17. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees ff mee:D, nog ruim 5 weken tot mn verlof en zie uit naar de eerste week lekker niksen, filmpjes kijken, bakken en klungelen, maar ben bang dat ik me daarna vreselijk ga vervelen.
    Ben ook niet zo heel goed in mezelf vermaken, dagenlang.... Ga proberen daar maar goed in te worden;)

18. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Ik heb vanaf volgende week pas verlof laatste weekje werken yeahhh en oohh wat verlang ik er naar heerlijk uitslapen, boek lezen, kleertjes wassen nog naar de kapper :) lekkere dingen maken en in huis halen hahaha en idd genoeg rust houden en als het me nog lukt een beetje shoppen voor onze kleine man :)

Ik zou zeggen lekker genieten :) dat ben ik ook verplan volgende week :)

19. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Hier doe ik in de ochtend de klusjes die ik moet doen zoals boodschappen en het huis aan kant maken. En dan 's middags rust ik uit. Films en series kijken, af en toe een spelletje en misschien ga ik vanmiddag eens een poging wagen om een boek te lezen maar ik heb weinig concentratie.

20. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees het al vooral rustig aan doen want ik ga die rust nog missen... Ben ik daar vandaag ook lekker mee gestart. Heb besloten netflix maar eens te onderzoeken wat dat is en verder met dit weer de tuin onder handen genomen... Want gek genoeg is er best veel onkruid gegroeid afgelopen maanden...

Wat een goede tips van die maaltijden! Ik ga inderdaad maar vast aan de gang want er komt een tijd dat ik daar geen puf meer voor heb... En elke dag friet of pizza zie ik absoluut niet zitten... Vind die kilo's extra nu al een ramp!

Ben vandaag ook gestart met mijn kledingverf project... Ik hou niet van witte textiel (ik en mijn vriend zijn alletwee heel ligt qua huid, dus wit staat ons en waarschijnlijk onze kleine uk heel slecht) :p en aangezien alle rompertjes en hydrofiele luiers wit zijn dacht ik dat het wel leuk zou zijn deze allemaal een kleurtje te geven..

En wat vriend lief betreft, gister eens over gehad dat ik het zo moeilijk vind dat ik verlof heb en hij niet.... Hij was zeer verbaasd en snapte het wel maar gunde het mij van harte, met de woorden "als ik zie wat jij afgelopen maanden al voor elkaar gekregen hebt met je zwangerschap en alles er om heen verbaasd het mij dat je nu pas verlof neemt, ik had 3 maanden geleden al de handdoek in de ring gegooid ik gun het je van harte..." Doet me dan toch goed en kan ik dat schuld gevoel lekker los laten <3

Deel Deze Pagina