Gisteren 1e echo gehad met 7w2d en het lijkt erop dat het eindelijk eens goed gaat. Tot onze verrassing zagen we 2 kindjes. Allebei 1,1 cm en goed kloppende hartjes. Maar nu heb ik sinds gisteren avond wat bruinverlies, vooral met afvegen. Dacht dat het gestopt was, maar net een beetje licht roze afscheiding in mijn inlegkruisje. Verder geen rare buikpijn ofzo. Heb wel contact gezocht met de vk en assistente zei dat het waarschijnlijk oud bloed is. Als ik dit weekend rood bloed ga verliezen, mag ik de dienstdoende vk bellen. Het zit me uiteraard niet lekker en kan aan niks anders denken. Loop ook continu naar de wc. Probeer eraan te denken dat we gisteren 2 hele mooie kindjes met goed kloppende hartjes zagen, maar na 2 miskramen is het lastig om je dat voor te houden. Heb overigens gewoon een uitwendige echo gehad, dus daar kan het niet van komen.
Goedemiddag, gefeliciteerd met de zwangerschap en wat leuk dat het een tweeling wordt! Maar ik kan me voorstellen dat het bruinverlies je ongerust maakt. Zeker als je al twee miskramen gehad hebt. Waarschijnlijk is het oud bloed, wat je verloskundige ook al zei en dat kan niet zoveel kwaad. Zeker omdat je ook geen buikpijn hebt. De kans dat het goed gaat als er een hartslag is gezien, is 95%. Misschien geeft je dit wat meer vertrouwen. Maar het blijft lastig hoor om te geloven dat het dit keer goed mag gaan. Blijf je onrustig, kan je altijd vragen of de verloskundige toch nog een keertje wil kijken met de echo en zeker bellen als je helderrrood bloed gaat verliezen. Succes en ik hoop met je mee dat alles goed mag blijven gaan! Groetjes Monique
Super bedankt voor je snelle reactie!! Fijn te weten dat het na het zien van een kloppend hartje in 95% van de gevallen goed gaat. Mag de 28e gelukkig weer voor een echo komen. Dat scheelt, maar als het blijft dan vraag ik mss wel iets eerder nog een echo. Weet alleen niet of dat nut heeft, omdat ik er gisteren ook al 1 gehad heb. Daarnaast wil ik ook niet als lastig overkomen. Moet gewoon proberen vertrouwen te houden. Mijn gevoel bij deze zwangerschap is in elk geval goed en dat had ik bij de vorige 2 niet.