heb ik nu een grotere kans om uit te scheuren?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Angel Eyes, Apr 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik ben als 13 jarig meisje gevallen met een been in het zwembad en een op de kant, met als gevolg een litteken van 1,5 cm op het tussenschot tussen mijn vagina en anus in.

Nu lees ik in mijn boek dat je daar ook kunt uitscheuren.

Ik vraag me af of littekenweefsel eerder scheurt als gewoon weefsel of juist niet.

Ik hoop dat je antwoord voor me hebt..

2. Angel Eyes

ow nog een aanvulling. mijn VK raad me i.v.m. een gebroken/verschoven stuit aan om met de baarkruk te bevallen. nu lees ik her en der dat uitscheuren daar vaker gebeurd doordta het sneller kan gaan, vandaar mijn vraag eigenlijk.

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

in principe scheurt het litteken niet snel omdat het verbindweefseld is, zeker als het al zo lang is geleden. Het weefsel wat er nu zit is dus sterker dan voorheen.
    Ivm je stuitje is het inderdaad raadzaam om op de kruk te bevallen. Het kan dan wel snel gaan ja, maar wat ik zelf vaak doe is persen tot het hoofdje "staat" of bijna "staat" dat wil zeggen dat het hoofdje niet meer terugschiet naar binnen tussen de weeën door. Dan alsnog op bed liggen voor het laatste stukje, dan kan het eigenlijk niet misgaan met scheuren! Het is wel even een toer om dan op bed te gaan liggen, maar meestal lukt het nog wel, mbv van je partner of kraamverzorgende en verloskundige.

Mirjam

4. Angel Eyes

bedankt voor je antwoord!

Share This Page