Hoe lang ongie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Noa25, 8 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Hoi meiden,

even een vraagje.......hoe lang duurt jullie ongie?

Ik ben zaterdag ongie geworden. Helder bloedverlies. Maar niet heel erg ofzo. (1 ob mini vol)
    Zondag was ik wel wat heviger. (ook maar 3 ob mini vol).
    Maar vannacht helemaal niets. Vanochtend met afvegen wel helder rood bloed.

Is dit wel een normale ongie?

Bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes,
    Noa

2. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Zo gaat het bij mij ook. De eerste dag haast niets, de tweede wat meer. Ik vind het wel fijn hoor! ;)

3. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Hoi Katootje,

Ik ben nl. bang dat het "stiekem" toch geen echte ongie is en dat ik wel een hele lange 1e cyclus heb.

Groetjes,
    Noa

4. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey Noa,

Bij mij duurt het meestal zo'n 4 à 5 dagen. De eerste dag valt het nog wel mee, maar de tweede en derde dag lijkt wel een zonnevloed (sorry, maar ik wist niet hoe ik het anders moest omschrijven). Op dag 4 is het meestal stukken minder en zo goed als over, dag 5 heb ik soms nog een klein beetje. Ik heb ook weleens gehad dat ik maar 2 dagen ongi was en ik heb ook weleens meegemaakt dat het langer dan 5 dagen was (!).

Maar bij mij over het algemeen 4 à 5 dagen.... Aan mijn antwoord heb je dus niet zoveel wat een "normale" ongi zou moeten zijn. Sorry!

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik ben zeker 6 dagen flink ongie, de dag dat het begint ik voel het beginnen en dan het eerste uurtje nog weinig maar dan wordt er een sluis open gezet :( (sorry) en heb dan de grootste ob nodig en dit duurt dan tot aan dag 6 en dan is het in de middag/avond weer over. Dus ja flink heffy.
    Weet niet of je er wat aan hebt.
    Ik denk dat het bij iedereen anders is
    We blijven immers allemaal uniek

Liefs Ikke

6. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Hey meiden,

Ik weet ook dat het bij iedereen anders is maar ik ben gewoon een beetje onzeker......bang dat ik een ellenlange cyclus krijg.
    Zoek denk ik gewoon een soort van bevestiging dat ik wel echt ongie ben.
    Mijn bloed was wel echt helderrood.....zo felrood heb ik het nog nooit gezien.
    Gisterochtend toen ik naar de wc ging was mijn maandverbandje nog helemaal schoon. 10 minuten later helemaal vol. (blehhh wat een vieze praat)

7. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, we zitten maar raar in elkaar. En ach "rare" praat? We hebbern er toch allemaal last van? :) Het is alleen een beetje een taboe onderwerp (denk ik), in real life zal ik het niet zo snel bespreken. Gek is dat he? Ik hoop voor je dat je geen ellenlange cyclus hebt!

8. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Zijn er niet meer meiden die me kunnen vertellen of mijn ongie een "echte" is?

9. Niet meer actief

Kan je helaas niet helpen ermee.Ik zie wel dat je in je 2e ronde zit.Ben je gestopt met de pil?dat kan het een en ander verklaren...
    Mijn ongi is altijd de 1e dag het ergst, de volgede dagen is het minder.Ben zo'n 5 dgn ongi en de volgede 2 a 3 dgn is het beetje spotting.Wel is mijn ongi de laatste 2 cycli pijnlijker geworden.

10. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Hoi Carmen,

Dit is m'n eerste ongie zonder pil. Heb 'm op 32 dagen (vorige cyclus gezet), omdat ik zaterdag ongie werd. Tenminste dat dacht ik, helder bloedverlies. Zondag ook best veel helder bloedverlies. Maar nu niet meer zo erg.
    Toen ik de pil nog slikte was ik altijd 2 dagen heel weinig, daarna 2 dagen normaal en daarna was een inlegkruisje voldoende. Vandaar ook mijn vraag.

Maar in ieder geval bedankt voor je reactie. Begin te denken dat dit toch een "normale" menstruatie is en dat mijn eerste cyclus toch netjes 32 dagen was.

Groetjes,
    Noa

11. Niet meer actief

@Noa: mijn menstruatie verloopt een beetje zoals Fem ook al beschrijft.

Ik denk dat het voor jou toch ook wel een gewone menstruatie is hoor. Zal misschien ook nog wel met het ontpillen te maken hebben, dat alles nog ff op gang moet komen.

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken!

12. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Dankjewel Linda!
    Begin langzaam ook te geloven dat het normaal is.
    Misschien is het idd mijn volgende cyclus weer helemaal anders.

13. Niet meer actief

I zou me er geen zorgen over maken, je lichaam is aan het ontpillen.Komt allemaal goed!

14. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Ga er maar vanuit dat het een normale menstruatie is, vooral omdat je helder rood bloed hebt verloren. Dit telt als ongi.
    Ik hen altijd eerst bruin verlies, daarna 1/2 dagen helder en daarna van alles nog een heeeeeel klein beetje.

15. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Ik heb best veel helder bloed verloren. Toen ik de pil nog slikte was het meer donker bloed en bruinverlies.
    Maar omdat het allemaal zo kort is dacht ik dat het mischien geen echte ongie is.

Maar ik zie het al, heb me dus veel te druk gemaakt.

16. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Volgens mij is m'n ongie nu voorbij......helaas.....nog steeds onzeker.....
    aaarrrrrgggghhhh wat ben ik toch een muts.

Deel Deze Pagina