Ik heb ( zonder de tussentijdse bloeding van mijn cyste mee te rekenen) een cyclus gehad van 26 d en 24 dagen in de eerste cyclus heb ik ovutesten gedaan omdat ik verward was door het tussentijds bloedverlies. Ik deed een duidelijk positieve ovu-test op vrijdag, 26 november en de week erna, zaterdag 4 december kreeg ik mijn menstruatie. dus volgens die test zou ik een late eisprong hebben gehad? Vorige ronde niets van testen gebruikt en eisprong duidelijk gevoeld op 16 december, in een cyclus van 24 dagen is dat op dag 13 dus. Heel normaal, lijkt me. Deze ronde weer aan het testen gegan, ben vrijdag met ovutests begonnen,gisteren duidelijk vruchtbaar slijm, vandaag ovupijn... maar geen positieve ovutests??? ik herinner mij wel dat we, toen we voor de eerste gingen, ook ovutesten hadden gebruikt en dat ik er nooit 1 positieve test heb bij gehad. maar toch zwanger geraakt. ik vraag mij af of die testen wel werkelijk werken of gewoon geldklopperij zijn...
ik heb mijn ei ook nooit gevonden. Kijk: je test maar 1 keer op een dag bv.savonds en dan kan het zijn dat je net je piek die bv. in de ochtend viel gemist hebt.. en 2 keer op een dag testen vind ik een beetje te duur!
Of ze bij jou werken kan ik natuurlijk niet zeggen, maar over het algemeen werken ze wel degelijk. Het is geen geldklopperij. Zelfs het ziekenhuis werkt voor IUI met ovulatietesten en je hoeft maar 1x per dag te testen. Tuurlijk zijn er altijd uitzonderingsgevallen, maar als je elke dag rond dezelfde tijd test, dan kun je je piek bijna niet missen. Wat betreft vruchtbaar slijm: ik heb mijn positieve test meestal 2/3 dagen nadat ik vruchtbaar slijm ontdek...
zou ik dan te laat zijn beginnen testen? volgens cyclusberekening zou ik gister of vandaag mijn eisprong moeten hebben. ik ben vrijdagmiddag beginnen testen. stel dat ik gister mijn ei had, dan had die test vrijdag toch moeten aantekenen?
Hoi, Ik weet niet welke testen je gebruikt. Ik heb inmiddels 3 verschillende geprobeerd, matcare, clearblue en die van het kruidvat. De enigen die het bij doen zijn die van het kruidvat. Bij die van matcare geen spoortje te vinden. En bij die van de veel te dure digitale Clearblue zag ik bij het eruithalen van het stickje wel twee streepjes zitten, maar blijkbaar was dat te weinig voor Clearblue om een lachend gezichtje aan te geven! En het is zeker niet zo dat als je 1 keer per dag test, dat je de dag ervoor of de dag erna meteen weer een omowit hokje hebt, er moet dan al iets te zien zijn. En als de test positief is blijft dat minstens 2 dagen van het schermpje knallen! Verder heb ik ook echo's gehad met daarop een groot ei, terwijl de matcare zei dat er geen eisprong was en de kruidvat test superroze was! Als ik jou was ging ik morgen even langs het kruidvat
het zijn die van KV al. gek genoeg had ik daar een knaltest mee, twee dagen achter elkaar in de eerste ronde. Helaas werd ik een week later alweer ongesteld... en nu... niks... noppes... de vrijdag een dun streepje, beetje lichter dan controlestreep, gister idem en vandaag geen streepjes meer....
Wat grappig! Twee verschillende ervaringen met Kruitvat. Zelf ben ik helemaal geen fan van dit merk. Ik heb er zelfs bijna een keer een IUI mee gemist omdat hij maar niet positief wilde worden. Gelukkig kreeg ik die dag een bestelling van Matcare binnen en die gaf knal-positief aan! Ik kon nog net op tijd het ziekenhuis bellen. Ik hoor veel negatieve verhalen over de ovu-testen van kruitvat, dus het berichtje van Xon verbaast me. Dafne, misschien moet je ook eens een ander merk gebruiken? Die van MAtcare (heb ik dus wel goede ervaringen mee) zijn te bestellen via internet en veel goedkoper dan Kruitvat of ClearBlue
die ovutesten vind ik totaal niet helpen. had negatief getest met ovutest maar ben nu al 9 weken en 2 dagen zwanger
gek genoeg ha ik dat bij mijn eerste kindje ook. nooit een positieve test, maar wel een baby. ik geloof er eigenlijk niet meer echt in, in heel die testen...
Die testen werken zeker wel hoor! Althans, bij de meeste vrouwen. Soms komt je ei later dan je denkt. Ik heb die van Matcare, die hebben me nog nooit in de steek gelaten, en ze kosten geen drol . Je kunt er ook bij temperaturen. Zodra je temp 0,2 stijgt en hoog blijft, is je eisprong al geweest. Suus
Ik heb de vorige ronde gebruik gemaakt van ovulatietesten van testjezelf.nu. Ik heb niet 1 keer een positieve test gehad (ongeveer 3 weken). Ik had echter wel een positieve zwangerschapstest (24 december, maar vervolgens een miskraam). Ik maak dus geen gebruik meer van ovulatietesten, omdat het de vorige ronde niet heeft gewerkt bij mij.
Bij mij zijn de ovutesten van kruidvat altijd posi, maat niet uit wanneer ik test. Klopt dus geen hol van van dingen!!