open baarmoedermond na menstruatie en vruchtbaarslijm?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Delta, Aug 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Delta

Delta Niet meer actief

ik heb afgelopen woensdag mn menstruatie gehad.. nu heb ik al die tijd een spleetje/opening gevoeld bij mn baarmoedermond !
    en nu pakte ik ook vruchtbaarslijm mee?!

wie herkent dit? ik ben nog nooit eerder bevallen...

(je voelt en puntje, en daaronder, dus naar de grond toe, voel ik een spleetje/opening..)

2. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

Jun 27, 2011
    893
    0
    16
    Ook al ben je nog nooit bevallen, dan kan je zeker wel het één en ander aan veranderingen bij je baarmoedermond en -slijm opmerken... Dat er een opening te voelen is, is ook helemaal niet gek. Er zijn namelijk lichamelijk verschillende symptomen waar te nemen waaraan de vrouw haar vruchtbaren en nietvruchtbare periode kan duiden:

Als je nog geen ovulatietesten gebruikt, kun je er ook, door goed op jezelf te letten, redelijk goed achterkomen.

Er zijn namelijk 3 belangrijke lichaamsignalen:

1. De verandering van het baarmoederhalsslijm
    Enkele dagen voor de eisprong wordt (rekbaar)slijm geproduceerd door kliertjes in de baarmoederhals.Dit (cervix)slijm kan de vrouw aan de buitenkant bij de schede-ingang waarnemen.

2. De verandering van de baarmoedermond
    Ook de baarmoederhals verandert in de loop van de cyclus.
    Deze verandering kan de vrouw door inwendig zelfonderzoek vaststellen. Bij de onvruchtbare periode is de mond hard, puntig en ligt het lager. Bij de vruchtbare periode is de mond zacht, ronder, meer open en ligt het hoger.

3. De schommelingen in de lichaamstemperatuur
    Het gaat hier om een lichaamstemperatuur die gemeten wordt voordat het lichaam in actie komt. Meestal is dat 's morgens voor het opstaan. Deze basale lichaamstemperatuur stijgt in vrijwel iedere cyclus rond de eisprong.

Nu heb je nog maar net je menstruatie gehad en zou het wel erg vroeg zijn als je nu al tegen je eisprong aanzit (maar het zou kunnen), wellicht dat je meer verder je cyclus in nog meer slijm en nog meer opening waarneemt.

Share This Page