Vraagje omtrent ovulatie en tijdstip sex

Discussion in 'Zwanger worden' started by SillyKitty, Oct 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SillyKitty

Feb 1, 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een (misschien wel domme) vraag.

Ik werk dus sindskort met ovulatietesten. Ik heb net weer getest en hij geeft een ovulatiestreepje aan. Ik lees dus over al dat dan de eisprong 24-48 uur erna plaatsvindt. Wat is dan wijsheid. We hebben gisteravond gesext en meestal in deze periode doen we het om de dag. Is het dan wijs om vanavond weer te klussen? Of gewoon tot morgen wachten zoals eigenlijk de bedoeling was?

2. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,658
    2
    38
    Zuiden
    Is de test echt knal? Zou anders vanavond nog een testje doen.
    En dan gewoon vanavond EN morgen sex hebben ;)

3. MamaLara

MamaLara Bekend lid

Dec 22, 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier zijn onderzoeken naar gedaan en de resultaten verschillen nogal, net zoals de adviezen van gyneacologen. Het is dus niet duidelijk of om de dag of dagelijks beter is voor de zaadkwaliteit. In elk geval is het zo dat als je het om de dag doet er altijd voldoende zaadjes onderweg zijn en je dus altijd goed zit ;)

Uiteindelijk zou ik vooral doen waar je zin in hebt. Wat namelijk wel is bewezen is dat seks waar je van geniet de bevruchtingskansen vergroot :)

Succes!

4. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

het is inderdaad lastig zoals mamalara omschrijft.

Je weet (denk ik) niet wat de kwaliteit van het zaad is van je vriend/man. Als deze al verminderd is dan is om de dag beter zeggen ze.

Maar aan de andere kant zie ik ook succesverhalen bij een dagelijkse vrijpartij:D (zie banner:p)

5. kirsty84

kirsty84 Actief lid

Jul 30, 2013
    166
    9
    18
    Hey SillyKitty,
    Ik zit nu met precies hetzelfde. Aan de ovulatietest is te zien dat mn eisprong niet meer lang op zich laat wachten. Gisteravond seks gehad met mn mannetje. En ook door mijn hoofd spook nu: of moeten we vanavond nog een keer doen voor de zekerheid.
    Maar ik denk toch dat we t morgenavond doen.. zaadcellen blijven wel 2 dagen leven en dus kunnen die van gisteravond voor een bevruchting zorgen, mocht de eisprong morgen plaatsvinden voor we t weer gedaan hebben.
    Maar toch twijfel ik ook wel.
    Ik dacht nog: misschien morgenvroeg, dan hebben zaadcellen 1,5 dag 'rust' gehad ivm de kwaliteit.
    Maar moet ik wel mn liefie over kunnen halen want die moet al erg vroeg op hihi :)

6. kirsty84

kirsty84 Actief lid

Jul 30, 2013
    166
    9
    18
    Kan verder iemand hier misschien nog iets zinnigs over zeggen? :D

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Zaadcellen blijven 3 dagen leven in het lijf van een vrouw. Ze hebben enkele uren tot 12 uur nodig om bij de eicel te komen (afhankelijk van hoe snel het zaad is en hoe goed het baarmoederslijmvlies).

Altijd het beste om de 2 dagen voor de eisprong te proberen. De eicel blijft maar 12 uur in leven dus als je op de dag van de eisprong een poging waagt, is het vaak al te laat.

Share This Page