Steekjes regio eierstok na mijn ei?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Nen87, 18 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoi meiden,

Ik zit nu 8 dagen na mijn eisprong. Nu heb ik sinds gisteren/eergisteren af en toe een licht steekje in de buurt van mijn linker eierstok. Net kreeg ik ook weer die steekjes, maar wel wat heftiger. Dat hield ongeveer 10 minuten aan en nu is het weer klaar. Wat kan dit zijn?

Liefs!

2. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik weet niet wat het kan zijn maar weet wel dat ik dit ook gehad heb vorige maand. Duurde zo'n 1,5 week bij mij. Soms waren het echt hele vervelende steken zelfs! Echt heel pijnlijk! Maar kan bij mij met het ontpillen te maken hebben gehad dacht ik. Zat overigens ook links bij mij!

3. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik ben al sinds oktober 2006 gestopt met de pil, dus dat zou het bij mij niet kunnen zijn. Maar vind het wel gek, want mijn eisprong is al geweest..

4. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik zou het niet weten eigenlijk.. misschien innesteling? Dat kunnen sommige ook wel voelen toch en 8 dagen na ei, zou kunnen toch...
    Tis altijd maar afwachten he pfffff! Succes en sterkte!!!! :)

5. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Zou natuurlijk heel mooi zijn als het een innesteling is :) Maar zou je het dan niet meer in het midden moeten voelen?

6. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

23 jan 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    ik heb er ook last van en nu nog. alleen heb ik het rechts.
    heel vreemd. het is geen menstruatiepijn maar meer net als tijdens de eisprong

7. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
    Tijdens mijn ei had ik wel echt steekjes in mn linkereierstok.
    Na mijn ei heb ik veel steekjes gehad in mn baarmoeder. Niet persee links of rechts, gewoon gehele gebied.

En zie banner ;)

8. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ vlinder, ja zoiets lijkt het op! Alleen het zijn echt steekjes en de eisprong is bij mij een aanhoudende pijn (voel em altijd als erg pijnlijk).

@ romana, ik hoop dat ik jouw banner mag opvolgen haha. Gefeliciteerd!! :)

9. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

23 jan 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    ja klopt de eisprong is een blijvende pijn en dit zijn elke keer korte pijntjes en niet zo pijnlijk als de eisprong. maar bedoelde te zeggen de pijn lijkt meer op de eisprong dan op mestruatiepijn

10. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ja inderdaad, dit is echt duidelijk anders! Het heeft bij mij alleen gisteravond geduurd. Nu is het weer over.

11. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    ah dat heb ik dus ook! Vroeg het me ook al af wat het was. Ik zit nu op 7 Dpo en voel al vanaf een paar dagen na mijn eisprong steekjes. Eisprong was een hele duidelijke kramp gedurende 2 dgn dus dat is het niet. Ik heb het ook aan de linker kant. Het komt en gaat eigenlijk en wisselt per dag. Vooral 's avonds voel ik het meer (of ben ik me er misschien meer bewust van). Ben benieuwd of het een goed teken is!

12. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Ik zit in hetzelfde bootje, mn banner geeft 4dpo aan maar ik geloof dat mn ei eerder was deze maand, dan zou ik 6/7dpo zijn. Iig heb ik ook wisselend links en in het midden bij mn schaambeen steekjes en krampjes soms heel vel, soms even 1 sec rechts maar veel vaker en erger links..
    ik word langzamerhand een beetje gek van het wachten dus het kan even goed psychosomatisch zijn. Ik ben ook maar een groentje. Dit is mijn eerste ronde, ik interpreteer het feit dat ik ademhaal als mogelijk symptoom :( nog ff wachten!!

13. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hey!

Ja heb ik ook gehad, ik ben vandaag aan de 2e cylus begonnen.
    Ik had ook heel veel symptomen, het lichaam kan je zooooo voor de gek houden. Gewoon ongi geworden vandaag pfffff. Maar ja vol goede moed naar de 2e ronde.

14. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ titani & msrock, zeker als je bent gestopt met bijv de pil dan voel je ineens allemaal dingen die je lichaam eerst onderdrukte. Wat ik achteraf voor mezelf wel handig had gevonden, was het bijhouden van die dingen. Zo kun je eens terugkijken naar hoe je je in de vorige maanden voelde op een bepaalde dag. Dan krijg je ook een beetje een patroon en weet je dus of het normale cyclusklachten zijn of dat het misschien iets betekent. Ik heb dat nooit zo gedaan, maar had het wel handig gevonden om soms eens terug te kunnen kijken!

15. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja, is misschien wel een goed idee!!! :D

16. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Ikzelf was niet aan de pil. Ik ben ook best in touch met m'n lichaam wat betreft mijn cyclus. Eierstok steekjes ken ik vooral als ovulatie symptoom en niet in de mate die ik nu voel, dus we zullen zien. Ik ben ook al eerder zwanger geweest(vroege miskramen met 5 en 7wk paar jaar terug) Dus ik weet nog een beetje wat mijn lichaam doet. Andere dpo symptomen hier zijn killer-vermoeidheid en duizeligheid.. ook niet normaal voor een gewone cyclus.
    Toch ben ik op een of andere manier ben vrij pessimistisch over deze ronde.. alles zit een beetje tegen, vandaag te horen gekregen dat m'n contract niet verlengd wordt vanwege verzuim(ik had een hernia eerder dit jaar) nouja komt ooit wel goed allemaal..

17. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ titania, jakkes zeg wat balen van je contract! Terwijl je eigenlijk niks nog doen aan je verzuim vanwege je hernia. Hoe gaat het nu dan met je rug? Ik hoop voor je dat het nu wel iets positiefs betekent in je cyclus!

18. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #18 titania, 20 jul 2010
    Laatst bewerkt: 20 jul 2010
    precies, ik kon er iid niets aan doen ,maar met een contract voor bepaalde tijd heb je geen poot om op te staan.. dus kunnen ze het gewoon maken. Mijn leidinggevende is het er ook compleet over oneens, ze noemde me zelf een van de best functionerende medewerkers, maar het komt van haar suprieuren.. bedrijf is ook net overgenomen dus ze zijn hard.

Het maakt nu ook alles rondom DIT moeilijk, want als ik nu of binnenkort zwanger word.. kan ik niet zo maar soliciteren. ik weet het allemaal niet meer. ik blijf wel zooo ontzettend hopen dat het wel is gelukt. misschien is dit het begin van een hele nieuwe fase in m'n leven. soms gebeuren dingen met een reden. we shall see..

Met mijn rug gaat het OK, het is nog niet perfect maar het zal ook een zwakke plek blijven. Ik ben bij mijn huisarts geweest voordat we gingen proberen en die zei dat ik wel extra dingen in de zwangerschap zal moeten doen, fysio en onder toezicht van hem opletten dat de klachten niet erger worden etc. vooral met bevalling.

mijn linker eierstok/midden pijn bleef me af en aan de hele dag kwellen. Het is zelfs onaangenaam gevoelig als ik op de plek indruk.

19. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ titania, jammer zeg dat je er zo hard uit wordt gespeeld dan terwijl je leidinggevende je hartstikke goed vindt functioneren! Ik ben op dit moment ook aan het solliciteren, maar ga toch door met onze kinderwens. Het gaat allemaal niet vanzelf dus om daar nu nog jaren op te wachten..

Hier hebben de steekjes plaats gemaakt voor een soort krampjes. Lijken lichte menstruatiekrampjes. Het voelt hier ook niet prettig als ik op mijn buik druk.

Deel Deze Pagina