stoppen met roken mbv nicotinepleisters

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door carmpje, 12 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carmpje

carmpje Actief lid

11 okt 2006
    148
    0
    0
    Ik ben eerder gestopt met roken met behulp van deze pleisters, toen ik nog niet zwanger was.
    Door omstandigheden (zwak zwak zwak) ben ik toen weer gaan roken.

Nu ben ik zwanger en ik was net weer aan het afbouwen met de pleisters. Hier ben ik, door de zwangerschap, mee gestopt, maar ik kroop bijna tegen de muren op.

Nu had ik de VK gebeld, en zij zei dat het beter is om pleisters te gebruiken (en af te bouwen) dan om te roken.

Ik heb hier verschillende ideeen over, ik krijg nu toch ook de schadelijke nicotine binnen. Maar niet het schadelijke teer en koolstofmonoxide (?)..

wie heeft hier ervaring mee tijdens de zwangerschap?

2. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ja ik denk dat het beter is inderdaad om te stoppen met de pleisters. Je krijgt dan wel nicotine binnen maar dat krijg je ook als je blijft roken. Maar het helpt je wel alvast om te wennen om NIET te roken. Dus geen sigaret in je hand of pakje in je tas. Het is meer voor de gewenning.

Ik denk dat je Vk wel weet wat ze zegt. Veel sterkte meid.

Ik ben cold turkey gestopt ik heb ook 1 week heel erg moeilijk gehad maar inmiddels al 5 maanden gestopt en nergens meer last van.

3. carmpje

carmpje Actief lid

11 okt 2006
    148
    0
    0
    Hoi Bibiche bedankt voor je reactie..
    ik voel me nu ook goed, geen stress van: ik moet NU roken..
    totaal niet! dus ik ben helemaal blij!
    maareh... ik denk dan gelijk: zal die pleister niet teveel nicotine afgeven?
    dat mijn zwangerschap misloopt?
    Ik gebruik overigens niet de zwaarste pleisters meer. Nu 1 weekje de middenstap (14 mg per 24 uur) en volgende week al de kleinste pleister (7 mg per 24 uur).

4. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik zou het niet zo weten wat staat er op het pakje? En anders ff apotheek bellen.

Oh ja hoorde iets van dat Etos ook een pakje aanbiedt om te stoppen met roken, ik weet niet wat het inhoudt.

5. jennie72

jennie72 Bekend lid

6 jan 2007
    899
    0
    0
    Hoi nee je mag geen pleisters gebruiken als je zwanger bent heb ik eens gelezen is schadelijk voor je kindje ik ben zelf gestopt zo zonder pleisters enzo had het even zwaar maar daarna niet meer. Het is voor een goed doel. Die nicotine die in die pleisters zit komt in je bloedbaan dus ook bij je kindje terrecht. Ik weet niet of er nog andere dingen zijn die je kunt proberen. SUcces jennie72

6. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Carmpje, veel succes met stoppen! :thumup:

als je het moeilijk hebt denk dan aan je uk in je buik!

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Tuurlijk is het schadelijk voor het kindje maar het is sowieso een keuze uit 2 kwaden, want met doorroken komt er ook nicotine bij het kindje.

Als die pleisters bij jou helpen en de VK ook zegt dat het mag zou ik me er niet al te druk om maken. Hoe lang nog voor je ze helemaal aan de kant mag gooien?

8. Karola

Karola Bekend lid

22 nov 2005
    531
    1
    0
    Heel goed dat je wilt stoppen!

Of je wel of niet de pleisters mag gebruiken weet ik niet,wat ik wel weet is dat de nicotine binnen 3 tot 5 dagen volledig uit je lichaam is als je stopt.
    Dat de lichamelijke verslaving dus eigenlijk niks voorsteld,maar dat het puur geestelijk/gewenning is waarom je het zo moeilijk hebt.
    Dus als je weet hoe het zit met de lichamelijk verslaving weet je ook dat het gebruik van pleisters niet echt nodig is.

Wat ik persoonlijk een beter idee vind is het boek van Allen Carr lezen zodat je niet alleen stopt omdat je zwanger bent,maar echt voor jezelf.
    En je kan de 1e dagen wat valeriaan slikken om de scherpe kantjes eraf te halen.
    Heel veel succes!

9. jennie72

jennie72 Bekend lid

6 jan 2007
    899
    0
    0
    Hoi ja das een hele goeie tip zo ben ik ook gestopt vergeten te zeggen.
    jennie72

10. carmpje

carmpje Actief lid

11 okt 2006
    148
    0
    0
    Ik denk dat ik over maximaal 3 weken gestopt ben met de pleisters.
    Ik ben nogal eigenwijs aangelegd (of naief, hoe je het noemen wilt)
    Ik vind mezelf ook super egoistisch hoor!

Vroeger heb ik ooit het boek gelezen, en dat hielp niets.
    Ook andere hulpmiddelen, zoals acupunctuur helpt niet bij mij.

Die pleisters helpen mij super goed!
    Ik had net al gelezen dat nicotine op zich schadelijk is, maar minder schadelijk als de teer en de koolstofmonoxide.
    En ja, ik weet dat het een keuze uit 2 kwade is, maar als ik die pleisters niet gebruik en 'cold turkey'wil gaan, dan ben ik zo zwak, en grijp ik dus weer naar een sigaret. En dát wil ik dus echt niet meer. Het moét echt stoppen.

11. Karola

Karola Bekend lid

22 nov 2005
    531
    1
    0
    Het boek hielp bij mij ook niet echt,ik heb toen ik 6 weken zwanger was de Allen Carr training gedaan en dat vond ik geweldig!
    Ging als niet roker de deur uit en het schuldgevoel valt als een baksteen van je af :D
    Wil niet zeggen dat ik nooit zin heb in een peuk,in tegendeel zelfs,maar ik kan het zo weer van mij afzetten.

Als jij denk dat je het op deze manier gaat redden moet je het zeker zo doen,wat misschien nog wel een idee is om het met een week in te korten en het te combineren met de valeriaan.
    Hoe eerder hoe beter!

12. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Als je met behulp van pleisters binnen 3 weken gestopt kan zijn zou ik dat doen hoor! Beter idd dan doorroken ;) De hoeveelheid nicotine bij pleisters stap 2 en 3 is al veel minder dan wat je binnen krijgt als je gewoon rookt of af en toe.

Knap van je dat je stopt!

13. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ben ook gestopt mbv de pleisters in het begin van mijn zwangerschap, heeft voor mij perfect geholpen!

Deel Deze Pagina