hoi meiden. ik ben al 2 keer zwanger geweest helaas werden dit miskramen maar nu ervaar ik iets wat ik in de vorige zwangerschappen niet had. mijn buik is extreem opgezet. ik heb normaal maat 36/38 nu moet ik ineens maat 42 aan van broek! ik weet dat het door de darmen kan komen maar het is echt extreem. ik zou nu 5 weken zijn volgens mijn cyclus. wat ik ook raar vind is dat ik 3 dagen voor mijn nod met een clear blue zwangerschapstest met indicatie zwanger 2-3 testte. dan zou ik nu 7 weken zijn. heeft iemand dit ook gehad?
hey meid ik ben nu ook rond de 5 weken en zit met hetzelfde probleem...mijn buik lijkt wel op een buik van 4 maanden...zit me echt in de weg...ik kan wel goed naar de wc en dus niet verstopt...ik heb op nod posi getest echt dik positief! maar geen indicator dus daar kan ik je niet bij helpen... ik zat zelf ook al te denken dat ik misschien al langer zwanger ben, maar ben nog wel gewoon ongi geweest vorige cyclus... xxx
hihi!!! ik werd idd tussen 7 en 10 weken enorm dikker/opgeblazen misschien ben je idd verder dan gedacht.... even aangeven bij het aanmelden bij een vk (kan je nu al doen) misschien krijg je dan ook te horen wanneer evt termijn echo afgesproken mag worden, alhoewel ze meestal van laatste nod uitgaan mits je regelmatige cyclus hebt. en cb test juist pas goed met een hogere hcg dus ik denk idd dat je wat later bent enne GEFELICITEERD!!!!
verloskundigen hebben een hekel aan de cb met indicator omdat mensen zich er teveel op vastpinnen. Ze kloppen dus vaak niet. Sommigen maken sneller en meer hcg aan dan anderen.
Als 1e gefeliciteerd! De cb met indicator geeft het aantal weken na bevruchting aan, dus geeft de cb 2-3 aan dan ben je 4-5 weken zwanger (er vanuitgaande dat de bevruchting gemiddeld 2 weken voor de nod is....zie ook bijsluiter cb!)
Idd hij geeft 't dus goed aan.. Maar als je echt zeker wilt weten bel je gewoon de vk en dan zeg je dat je cyclus heel onregelmatig is en je een termijnbepaling zou willen.. Ik kreeg zowiezo, omdat ik een miskraam gehad heb, eerste echo met 8 wk..
@ wonderbaby1 en citroentje maar ik heb niet u getest. toen ik met cd digitaal met indicatie had getest zat ik 3 dagen voor mijn nod. en mijn nod was 10 juli. ik had de test dus op 7 juli gedaan. ik snap wel dat het een indicatie is en dat het niet met zekerheid valt te zeggen. maar we zullen zien. ik heb 26 juli mijn eerste echo bij de gynacoloog (vanwege eerdere miskramen en handicap) ik kan eigelijk niet verder zijn want ik ben vorige maand heel hevig ongesteld geweest met veel stolsels enzo.
Oh oke, ik snap de verwarring. Het enige wat dan zou kunnen is dat je een vroege eisprong hebt gehad of dat je gewoon veel hcg aanmaakt. Het lijkt me idd het beste gewoon ff een echo af te wachten om te zien hoe ver je nu eigenlijk bent. Succes verder!