Hoi allemaal, Ik ben een tijd weg geweest. Er is veel gebeurt o.a. weer last van paniek gekregen. Het gaat nu stukken beter en ter ondersteuning heb ik medicatie gehad (anti depressiva). Nu mag ik pas uiterlijk in mei / juni afbouwen. TOT dan raad mijn arts af om zwanger te worden ( we zouden in augustus voor een tweede beginnen als dit niet was gebeurt ). Ondertussen is mijn zusje zwanger en ook bekende van mij. Dan zie ik kleintjes.. ik ben gewoon klaar voor een tweede! Het wachten duurt zo lang! Wie helpt mij hier door heen? Butterfly
Dat is lang wachten idd. Ik wil ook al een tijdje een 2e, maar mijn man houdt de boot een beetje af. Nu gaan we pas volgend jaar zomer voor een 2e. Zucht....
@ Butterfly: Jeetje wat balen zeg dat je nu zolang moet wachten. Wat Kris schijft vroeg ik me ook af, waarom mag je niet zwanger worden? Wat zijn hiervan evt de risico's? En kan je evt al eerder af gaan bouwen of val je dan terug? xxx @ Laika: ik heb even in je profiel gespiekt, en ik zie dat je "al" 30 bent. Je schrijft dat je pas volgend jaar voor een 2e gaat, bedoel je dan over een paar maanden volgend jaar (begin 2010) of echt over 12 maanden ofzo? Ikzelf behoor ook tot de 29+ groep maar ik vind wel dat boven de 30 het toch wel een ander verhaal wordt hoor, zwanger worden. Niet omdat je dan ouder bent, maar met name om medische risico's. Dus dat je man de boot afhoudt is heel leuk, maar je bent ook al op leeftijd (iig om zwanger te worden) en wie zegt dat je meteen zwanger bent...
Ik zou, als ik jou was, toch maar het geduld opbrengen, want het is niet alleen voor jouw gezondheid, maar ook voor die van je toekomstige kindje... Heel veel sterkte en succes!
Bedankt voor jullie reactie. Ik wacht ook, ik luister heel goed naar mijn arts. Maar nooit geweten dan dit verlangen zo heftig kan zijn. In de bijsluiter van de medicatie staat trouwens dat heel weinig bekend is over het effect op ongeboren vrucht. Ik moet de medicijn minstens een jaar slikken anders is het voor niks geweest. Ach ik.stort mij wel extra op mijn dochter en nichtjes. Ik moet wel.. Butterfly
He getsie meid, ik hoop dat je je een beetje door die periode heen kan slepen. Maar zoals je al zei stort je lekker op de kleine meid. Het maakt het er niet makkelijker op maar het sleept je er wel doorheen. Kan het ook niet zo zijn dat je HA je geadviseerd heeft even te wachten i.v.m. prosnatale depressie bij een zwangerschap? (kan zijn dat ik het fout geschreven heb hoor) Ik ga morgen weer na de HA voor eventueel een 2e doorverwijzing maar aangezien mijn depressie en angststoornis ben ik bang dat hij me nog niet wil doorverwijzen. Meid, als je het moeilijk hebt ofzo je mag me altijd een pb sturen he *knuffel*
ik zou inderdaad ook nog wachten, hoe groot je verlangen ook is... met medicatie moet je altijd extra goed opletten... veel succes en verwen die kleintjes dan maar even extra!
Verlangen hebben is en kan ook heel heftig zijn ookal is het beter voor jouw gezondheid en die van je kindje. Daarom heb ik geen advies voor je, ik hoop voor je dat je goed herstellen mag en jullie volgend jaar er voor kunnen gaan. Succes meid