Na hoeveel tijd weer zwanger (van nr. 2)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Love2bemama, 27 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Na hoeveel tijd waren jullie weer zwanger van nummer 2 of gingen jullie eraan denken?

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    onze oudste was 11 maanden toen we weer begonnen, (eraan denken deed ik al een maand of 4, maar vriendjelief nog niet...) we waren meteen zwanger! helaas werd dat een mk. twee maanden later (toen onze oudste dus 14 maanden was) was ik opnieuw zwanger... de tweede wordt geboren als de eerste 23 maanden is (een maandje voordat ie 2 wordt)...

3. Zo he, na 4 maand alweer? Om eerlijk te zijn dacht ik tijdens mijn zwangerschap ook dat ik er wel snel weer aan dacht maar na een heftige bevalling (inmiddels 7 maand geleden) dus nog niet. Manlief wil het liefst als zoonlief 1 is (of nog eerder) maar eigenlijk ben ik er een beetje op terug gekomen. Zit nu aan 1,5 te denken. Kan me nog niet voorstellen dat ik alweer zwanger ben. Zeker omdat ik mij nog niet 100% goed voel en ook bekkenklachten heb overgehouden...

Gefeliciteerd trouwens met je 2e zwangerschap! :)

4. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    nee ik was mssn niet helemaal duidelijk maar ik bedoelde niet na 4 maanden, maar na 7-8 maanden (dus 4 maanden voordat we eraan begonnen)

5. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    je moet in ieder geval goed de tijd nemen voor je herstel, anders heb je je tweeede zwangerschap alleen maar meer klachten denk ik...
    bij mij begon het weer te kriebelen omdat een schoonzusje (die 6 weken na mij bevallen was) alweer zwanger was, toen wilde ik ook weer. de bv had ik toen afgebouwd en ik was net weer voor het eerst ongie geworden, kortom wat mij betreft mocht het weer haha. maar toch nog een paar maandjes gewacht...

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik wist op het moment dat ik thuis was van bevalling nummer 1 dat er nog eentje 'moest' komen ;)
    We zijn precies 1 jaar en 1 week na de bevalling weer zwanger geworden: ronde 1! Mijn zoontje zal ongeveer 21 maanden zijn als zijn zusje geboren wordt.

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik dacht er al eerder aan, maar mijn man wilde nog niet....;)
    We zijn begonnen toen onze oudste 1,5 was en het was de 1e ronde raak!
    Tessa is 3 weken geleden geboren en onze oudste dochter was toen net 2 jaar en 3 maanden. (27mnd)

8. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    mijn eerste zoontje is net een jaar en ben nu 3 maanden zwanger van de tweede. het duurde bij de eerste drie rondes na het stoppen van de pil en bij de tweede ook. ik wou ook al gelijk een tweede maar het leek me handig om even te wachten dat nummer 1 zeker zou kunnen lopen.

9. muis26

muis26 Fanatiek lid

sam is 8,5 maand en ik ben 8.5 week zwanger :) zijn 4 maandjes bezig geweest voor ik zwanger was van de 2e.... heel snel weer begonnen dus, maar we wouden 2 snel op elkaar, mijn broer en ik schelen maar 13 maanden, en was altijd zo leuk vroeger..... lijkt me enig als ze straks leuk vriendjes zijn, en ongeveer even oud zijn :D

10. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    sophie was 1,5, in juli was in zwanger na 3 rondes en zij werd in sept 2. ze zal dus 2,5 zijn als ze een zusje of broertje krijgt.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij dachten al aan een 2e toen ik nog zwanger was van Eva ;), afhankelijk van hoe de bevalling enzo zou gaan. Toen Eva 6 weken was en het bloedverlies helemaal weg was, er meteen weer voor gegaan. Ik gaf borstvoeding en had pco voordat Eva geboren was, dus we hadden niet de illusie dat het snel zou lukken (maar dat hoopten we wel heel erg!). Toen Eva 13 maanden was, raakte ik zwanger, dat werd helaas een miskraam. Toen Eva 1,5 was, was ik weer zwanger en ik ben over ruim 7 weken uitgerekend :)

12. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Mij leek een tweede gelijk al heel leuk en we hebben dus weinig gedaan om het te voorkomen. Toen de oudste 4 maanden was werd ik zwanger van de jongste en ze schelen dan ook 13 maanden.
    Ik vind het echt genieten en het valt me heel erg mee qua drukte

13. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Onze oudste was 1 jaar en 6 maanden toen we ervoor gingen.
    Hij was 1 jaar en 8 maanden toen ik zwanger was.

14. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Mijn dochter was precies 1 jaar toen ik zwanger raakte van nummer 2. Dus 1 jaar en 9 maanden als de tweede geboren wordt!

15. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    mijn dochtertje is 3 jaar en ik ben nu 6 weken zwanger van de 2e in de 1e ronde.

16. Lycke

Lycke Lid

30 jul 2009
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje is nu 26 maanden. Ik ben nu 30 weken zwanger en we verwachten begin April dus ons tweede kindje.
    Dit leek ons een leuk leeftijdsverschil.

Iedereen moet doen wat hij/zij graag wil. Als je je lichamelijk weer goed voelt, dan kan het weer. De ene zal weer sneller hersteld zijn dan de ander en er weer klaar voor zijn.

Ik moet van mezelf wel zeggen dat toen mijn zoontje 1 jaar was, dat het weer begon te kriebelen. Mijn lijf had die 9 maanden ontzwangeren dus echt nodig.

Mama Lycke,
    Joris 13 november 2007
    Uitgerekend op 4 april 2010

17. wapa

wapa Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.136
    2
    0
    Hoi, onze zoon was 4 maanden toen ik zwanger bleek te zijn van zijn zusje, dus er zit net 13 maandjes tussen... Heerlijk!!!

18. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Toen Bas 1 is geworden afgelopen Kerst toen zijn we er echt voor gegaan en het was de eerste ronde gelijk raak. Als deze kleine geboren wordt is Bas 1 jaar en 9 maanden.
    Ik was al wel iets eerder gestopt met de pil, omdat ik ziek werd van die hormonen.

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja, we denken er wel al enige tijd over na. Als het aan mij ligt dan duurt het niet zo heel erg lang meer voordat we voor nr 2 gaan. Maar mijn vriend heeft momenteel behoorlijke rugklachten en wil er daarom toch nog maar even mee wachten... mede omdat hij me dan niet kan bijstaan met onze eerste, mocht het nodig zijn.

20. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    begonnen toen zoontje bijna 2 jaar was maar het duurde 1 jaar voor ik zwanger was...3 mnd ervoor wel mk gehad uit eindelijk meer leeftijds verschil dan me ideaal leek maar nu vind ik het heerlijk heb ook tijd aleen met me meisje zoals haar broer ook had.....

Deel Deze Pagina