Hallo allemaal, Ons dochtertje heeft vorige week woensdag de bmr en meningokokken prik gehad. Zaterdag is ze ziek geworden (braken, verhoging en niet willen eten). Vanaf maandag braakt ze niet meer maar heeft nog wel koorts en wil niet eten. Vanochtend ben ik met haar naar de huisarts geweest. De huisarts zei dat kindjes meestal maar 3 dagen ziek zijn van deze vaccinatie. Omdat ze niet uitgedroogd was moesten we het nog even aankijken en morgen ochtend terugkomen. Nu zit het me niet lekker omdat ze al vanaf zaterdag ziek is en dus amper eet (vandaag heeft ze ongeveer 100ml bordje bambix op, een danoontje en klein kuipje appelmoes). Ze drinkt wel, maar wel minder (2 volle plasluiers vandaag, 1 kleiner plasje, geen ontlasting). En slaapt de hele dag. Is dit herkenbaar voor iemand? Nog meer kindjes die er zo lang ziek van zijn? Hebben jullie nog tips voor mij?
Bel eens een homeopaat, die kunnen vaak wat doen. Beterschap! Verder vooral melding maken bij Lareb. Zij houden bijwerkingen van vaccinaties en medicatie bij.
Van de menC hebben ze meestal de dag van vaccinatie en de dag erna een beetje last. Evt. bijwerkingen van de BMR komen pas na een week na vaccinatie(ik dacht tussen 7-11 dagen na vaccinatie). Je kunt ook de pech hebben dat ze nu toevallig ook een of ander verkoudheidsvirusje te pakken heeft. Mijn dochter heeft vorige week ook (buik)griep gehad.
Momenteel heerst er van alles. De kans is dus groot dat ze eerst ziek was van de inenting en erna een griepvirus oid te pakken heeft. Erg vervelend dat ze zo ziek is, maar eten is echt niet belangrijk. Drinken wel. Hou haar goed in de gaten en bij twijfel aan de bel trekken. Een huisarts kan bij een virus helaas weinig doen. Bij slecht drinken kun je altijd ors geven. Hier rollen we momenteel van het ene door naar het andere, helaas.
Herkenbaar- maar dan met een kindje van mijn vriendin, van 4... Die heeft dus een flink virus te pakken. Ik zou het zeker in de gaten houden, maar ook rekening houden met toeval, door een verlaagde weerstand door de inenting.
Bedankt voor de reacties! Ik denk ook dat ze inderdaad de pech heeft nog een virus opgelopen te zijn. Ik maak me zo'n zorgen omdat ik haar helemaal niet herken. Ze is nog nooit ziek geweest. Arm ding
Naast de reactie op het vaccin kan een kind ook reageren op een van de andere stoffen die eraan toegevoegd worden, zo als bv Polysorbaat 80 (medium 199). Mogelijke bijwerking van polysorbaat zijn o.a. overgeven en diarree. Een reactie hierop kan zeker sneller optreden dan pas na dat het immuunsysteem antistoffen heeft aangemaakt. @ Jacky, beterschap voor je dochter. En mochten de klachten langer aanhouden of andere veranderingen blijvend zijn kan een klassiek homeopaat dit behandelen.
Ze is dus opgenomen in het ziekenhuis wegens uitdrogingsverschijnselen. Hopelijk mag ze morgen weer naar huis.
oudste was er een week ziek van. Bijwerkingen worden door het Larev in de doofpot gestopt. Ze was een dag te vroeg of te laat met de reactie volgens hen. Jaja...
A sneu denk toch dat ze al wat onder de lede gehad moet hebben. Hopelijk knapt ze snel op en beterschap.
Is het niet gewoon een buikgriep? Jongste is hier vanaf maandag al ziek. Maandag en dinsdag flink spugen, woensdag hield ze alles binnen maar enorme diarree, donderdag weer spugen, vandaag weer diarree en eten is al vanaf vorige week vrijdag zeer matig... Ik ga dan wel maandag even langs de huisarts, als het dan nog niet over is, maar ik zou me bij jouw kindje dus voor kunnen stellen dat een buikgriep de vaccinatie gekruist heeft?