Leren lopen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cindy31, 3 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Hallo,

Mijn dochter Jenna is nu 16 maanden.
    Ze loopt heel goed aan de hand.
    Maar dan wel aan mijn 2 handen.
    Want als ik 1 hand loslaat begint ze te gillen, lijkt of ze het niet durft.
    Ze loopt ook nog niet echt langs de tafel.
    Volgensmij vind ze het maar eng.
    In de box en in bed zet ze wel kleine stapjes.

Iemand tips om te stimuleren.

Ze is volgensmij wel wat laat wat dat betreft.

Groetjes Cindy

2. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Wat een mooie naam heeft je dochter :D

Mijn oudste dochter Daimy is nu 14 maanden en die wil ook alleen 2 handen stappen, en dat doet ze pas sinds vorige week,hiervoor wilde ze dat ook niet en ging ze meteen op haar billen zitten. En ook aan 2 handen stapt ze erg wiebelig en struikelt ze over haar eigen voeten :D

ze wil nu wel af en toe staan aan 1 hand, ik geef haar dan in haar andere handje een stukje speelgoed , misschien kun je dat ook eens proberen? Daimy wil echt iets vasthebben zegmaar.

Verder loopt ze goed langs haar hekje, waar ze zich goed vast kan houden/grijpen, maar aan de tafel en bank, waar ze haar handen dus 'plat' moet houden gaat het nog erg wiebelig.

Ik denk dat het vanzelf wel komt hoor, je hoort altijd dat ze het 'ineens' door hebben ;)
    Heb je een blokkenkar of poppenwagen of iets? Daimy vind het ook erg leuk om hiermee te 'oefenen'.
    Denk dat je gewoon op een leuke manier moet blijven oefenen en als ze genoeg vertrouwen heeft komt het wel.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Mijn dochtertje liep los met net 16 maanden. Tot die tijd ook alleen aan de hand of langs meubels (al vanaf een maand of 10).
    Op een gegeven moment had ze volgens mij niet door dat ze niets vast had (behalve haar drinkbeker) en liep ze zo de kamer door. En sindsdien ging het heel snel.
    Dus ze kunnen zo van het ene op het andere moment los gaan lopen. Misschien kun je haar tegen de salontafel zetten en haar bij je roepen als je op de bank zit. Dat werkte hier wel goed, zijn maar 2 stapjes ofzo, maar zo leerde ze wel dat ze gewoon zelf even los kon lopen.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje durfde ook niet los te lopen. Aan 1 hand ging het wel (tot 14 maand aan 2 handen). Maar los deed hij echt niet.
    Achter de blokkenkar, en langs de tafel liep hij gewoon goed. De blokkerkar kon hij ook optillen, dus het lag niet aan de kracht in zijn benen.
    Uiteindelijk liep hij met 19 maanden los. En toen ook gelijk op dag 1, zo de straat uit. Zeker 75 meter.

En dat hoor je vaker. Als ze laat los gaan lopen, dat ze vaak wel gelijk goed lopen. Dus uiteindelijk niet achterlopen bij de wiebelaars die met 10 maanden al gaan.

Maar hier hielp de blokkenkar goed om in ieder geval de beweging aan te leren.

5. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ons zoontje is nu bijna 15 maanden en loopt ook nog niet los. Ook niet aan 1 handje, dan tolt hij meteen om zijn as zeg maar. Wel aan twee handen en ook zelf achter een loopauto. Langs de tafel lopen doet hij ook al goed maar voor de rest dus nog niet los. Ach ja, gemiddeld gaat een kindje lopen met 15, 16 maanden zegt men en je hebt kindjes die snel zijn en je hebt kindjes die wat langzamer zijn. Maar lopen gaan ze uiteindelijk :D

6. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Komt goed, volgens mij heeft stimuleren nieteens zoveel zin, ze doen het toch pas als ze er zelf aantoe zijn.

Misschien heb ik makkelijk praten want lisa loopt wel al los, maar denk echt dat het vanzelf komt!

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik denk ook dat het vanzelf komt.
    Mijn dochter was met 11 maanden wel zo'n wiebelaar, en liep de eerste dagen dus nog geen 10 meter, dus wat nu uiteindelijk het verschil is....
    Gewoon lekker blijven proberen een aanmoedigen, maar je zeker niet laten ontmoedigen door de omgeving hoor!

Deel Deze Pagina